کد خبر: ۱۴۴۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۵ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۹
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس مطرح کرد؛

اجرای‌‌‌‌‌‌ ۴۰هزار برنامه‌ طی دهه فجر در استان فارس/ راهپیمایی ۲۲بهمن محله‌محور می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین رضایی در نشست با خبرنگارن گفت: بیش از ۴۰ هزار برنامه در استان فارس با سیاست‌های جذابیت، مردمی بودن، شاد و مفرح، فراگیر، همگانی، ایجاد وحدت در جامعه، توجه به جایگاه زن در مکتب شیعه برگزار می‌شود.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد رضایی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس در نشست خبرنگاران با اشاره به فرارسیدن  ۴۰سالگی انقلاب اسلامی ایران، اظهار داشت: امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا، برنامه های دهه فجر متفاوت از سال های قبل برگزار خواهد شد. یک سری برنامه هایی تدوین شده که در ۱۰ روز دهه فجر برگزار خواهد شد.

وی افزود: بیش از 40 هزار برنامه در استان فارس با سیاسیت های جذابیت، مردمی بودن، شاد و مفرح، فراگیر، همگانی، ایجاد وحدت در جامعه، توجه به جایگاه زن در مکتب شیعه برگزار می شود و شعار اصلی دهه فجر امسال "بالنده و مقدر چون کوه استوار" است.

اجرای‌‌‌‌‌‌ ۴۰هزار برنامه‌ طی دهه فجر در استان فارس/ راهپیمایی ۲۲بهمن محله‌محور می‌شود

رضایی با بیان اینکه 12 موضوع در برنامه ها مدنظر قرار گرفته شده است، گفت: محور های اصلی برنامه ها، انقلاب و احیاگری اسلام ناب، عدالت و عدالت طلبی، امید و خودباوری، سبک زندگی ایرانی و اسلامی، کرامت انسانی، ایثار و شهادت طلبی، وحدت و انسجام، توجه به بیانیه گام دوم انقلاب، اقتدار و صلابت نظام، خدمت مومنانه، اسکبار ستیزی و استقلال در فضای مجازی و پاسخگویی به شبهات است.


به گفته رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس، کمک مومنانه از ضروریات جامعه کنونی ما است و در دهه فجر نمود بیشتری خواهد داشت. برپایی موکب ها برای توضیع مواد ضد عفونی و بهداشتی، مواد غذایی برای مردم آسیب پذیر در قالب کمک های مومنانه نیز از دیگر برنامه های اجرایی دهه مبارک فجر است.

وی در خصوص آزاد سازی زندانیان در این دهه، اذعان داشت: آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در دستور کار است. در این برنامه زنان و مادران زندانی در اولویت قرار خواهند گرفت.

 رضایی در ادامه گریزی به موضوع فضای مجازی زد و گفت: شبهات در فضای مجازی و از بستر تلگرام، واتس اپ، یوتیوب و اینستاگرام جمع آوری شده است و پاسخ های اقنا کننده نیز تنظیم گردیده که در همان فضا جواب داده می شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس در خصوص برنامه 12 بهمن ماه و ورود امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی گفت: برای گرامی داشت این موضوع، حرکت موتور سواران در نظرگفته شده و سپس مردم با تصویر امام خمینی (ره) به گلزار شهدا جهت پاسداشت مقام شهدا خواهند رفت. در شهر شیراز مراسم ۱۲ بهمن از فرودگاه شهید آیت الله دستغیب (ره) با حضور موتور سواران آغاز می شود و از  میدان شهدا و به سمت گلزار شهدا اتمام می یابد. مراسمی نیز با جمعیت کم و رعایت فاصله گذاری و دستورالعمل های کرونایی برگزار خواهد شد.

بنا به اظهارات حجت‌الاسلام و المسلمین رضایی، در شب 22 بهمن ماه نورافشانی در 22 منطقه شیراز و همزمان در تمامی شهرستان ها اجرا می شود. ساعت ۲۱ ندای الله اکبر از پشت بام ها و خیابان ها و مساجد توسط مردم اعلام می دارند.

وی با اشاره به راهپیمایی هر ساله در روز 22 بهمن ماه گفت: امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا، راهپیمایی به صورت متمرکز طبق سنت هر ساله صورت نمی گیرد. راهپیمایی ٢٢ بهمن امسال به صورت خودرویی و موتوری می باشد و افراد ساعت ٩ صبح روز ٢٢ بهمن با خودروهای خود در محدوده محل زندگی خود اقدام به حرکت کرده تا ایام الله ٢٢ بهمن را گرامی بدارند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس با اشاره به فعالیت کارگروه ها در تمامی اقشار جامعه، تاکید کرد: کارگروه های به صورت مردمی با برنامه ریزی مناسب به میدان آمده اند و در واقع تزئیات را انجام دهند. برنامه ریزی برای تمامی اقشار نظیر دانشگاهیان، دانشجویان، دانش آموزان، کارمندان، عشایر، اهالی ورزش و... انجام گردیده و در دهه مبارک فجر برنامه ها اجرا خواهد شد.

انتهای پیام /ح/ م
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان