کد خبر: ۱۴۴۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۳ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
در نماز جمعه شهرستان‌های فارس مطرح شد؛

انقلاب اسلامی پدیده بی‌نظیر قرن معاصر بود/ اشاعه اسلام غیرسیاسی و لیبرالی تهدیدی برای جمهوری اسلامی است

ائمه جمعه فارس در خطبه‌های این هفته نماز جمعه به مباحث مربوط به دهه فجر، اتفاقات زمان انقلاب، کرونا و مطالبات مردمی در شهرستان‌های خود پرداختند.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، ائمه جمعه شهرستان‌های فارس در خطبه این هفته خود به مباحث مربوط به دهه فجر، اتفاقات زمان انقلاب، کرونا و مطالبات مردمی در شهرستانهای خود پرداختند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین مدبر امام جمعه جهرم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خود با اشاره به اعتراض مردم شهرستان به سوزاندن درخت نخل در برخی شهرها، گفت: تمام اجزای نخل نافع است و این درخت سودمند ضوائدی ندارد، سوزاندن و آتش زدن اجزای درخت نخل کار درستی نیست و این مهم از مطالبه های مردم بوده و در برخی از شهرها کارخانه هایی موجود است که اجزای درخت نخل به ام دی اف و یا نئوپان تبدیل می شود.

وی افزود: جای یک کارخانه در این زمینه در جهرم خالی است، پس از مسئولان شهرستان و سرمایه داران می‌خواهم تا مطالبه مردم در این راستا را جامه عمل بپوشانند، چرا که با ایجاد صنعت و عدم آتش زدن تنه‌های نخل نه تنها محیط زیست آلوده نمی‌شود بلکه زمینه ای برای اشتغال جوانان فراهم می شود.

مدبر در ادامه به بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: ویروس کرونا غیر قابل پیش بینی است و در میان جوان ترها بیشتر شده است، این بیماری قابل پیش بینی نیست اما قابل پیشگیری است.

امام جمعه جهرم در بخش دیگری از سخنان خود به فاز اول توسعه صحن حرم مطهر امام حسین (ع) اشاره کرد و گفت: در فاز اول طرح توسعه صحن حرم مطهر امام حسین قرار بود 110 متر آن توسط مردم جهرم ساخته شود که به همت و مشارکت مردم به اندازه 205 متر هزینه ساخت آن تامین می شود.

تاکید بر رعایت تقوی دنیا و رشد و تربیت انسان

حجت الاسلام و والمسلمین درویشی امام جمعه شهرستان بیضاء نیزدر خطبه های این هفته خود بر رعایت تقوی دنیا و رشد و تربیت انسان تاکید کرد و به ارکان دین ودنیا از دیدگاه امام علی (ع) اشاره کرد.

وی افزود: امیرالمؤمنین علیه السلام خطاب به جابر بن عبداله انصار فرمود: قوام دین به چهار رکن است، اول عالمی که به علم خود عمل کند، دوم کسی که علم ومعرفت را یاد میگیرد، سوم سخاوت انفاق وکمک به افراد که از روی اخلاص ونیت خیر باشد و چهارم فقیری که آخرتش را بدنیا نفروشد باعث قوام دین می شود.

درویشی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه معنویت یعنی اخلاق مداری که شاخصه اصلی این انقلاب است، اظهار کرد: دهه فجر و وظایف آحاد مردم، تبیین انقلاب اسلامی است.

امام جمعه بیضا در ادامه بنای سیاست اقتصادی برمبنای فروش نفت را یک سیاست استعماری دانست و افزود: باید برکات انقلاب برای مردم تبیین شود.

تقدیر از رویکرد اصلاحی و تحولی مجلس یازدهم

 امام جمعه شهر صدرا نیز در خطبه های این هفته ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر و زن به سخن امام راحل (ره) اشاره کرد که فرمودند: باید در حفظ حیثیاتی که حیثیت بزرگ زن است، آن طوری که حضرت زهرا (س) بود کوشش کنیم و همه به او اقتدا کنیم.

حجت الاسلام حسین نژادیان درباره سه جبهه باز در برابر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: کسانی که یا به علت ضعف بنیه فکری و یا به جهت گرفتار آمدن به چرب و شیرین دنیا، دست از آرمان‌هایی که برای آن جنگیده اند، شسته اند، یا این که گوشه انزوا را برگزیده اند، اینان دچار فقدان معرفت و بصیرت و نیز نداشتن استقامت هستند. 

امام جمعه  صدرا تصریح کرد: خطر اصلی این است که در گستره کشور انقلابی ایران، افسران و سربازان این سه جبهه در سطوح مختلف مسئولیت دارند و فعال هستند و امپراطوری رسانه ای استکبار با تمام قوا، حامی این گونه افراد است و صدها برابر افکار و گفتار آلوده این ها را بازتاب خبری می دهند.

حسین نژادیان وظیفه انقلابیون واقعی ولایتمدار را در مصاف با این سه جبهه، ایستادگی منطقی و تببین و روشنگری عنوان کرد و افزود: باید نفوذی‌ها را در همه سطوح شناسایی کرد.

وی در پایان اظهار کرد: رویکرد اصلاحی و تحولی مجلس یازدهم در بخش‌های مختلف به ویژه در اصلاح ساختار برنامه و بودجه کشور، جای تقدیر و تشکر دارد.

سگ گردانی کاری ناشایست است

حجت‌الاسلام و المسلمین روانبخش امام جمعه بنارویه در خطبه‌های این هفته گفت: سه چیز باعث  دوری دوستان می شود یکی بی حوصلگی دوم بد اخلاقی و تند خویی سوم کسی که صبور نباشد.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از کارهای که باعث از بین رفتن یک انقلاب می‌شود نفاق است، افزود: یکی از کارهای نفاق انگیز معاویه، جنگ با حضرت علی ع به بهانه خونخواهی عثمان بود و در انقلاب ما هم عده ای نفوذی وارد انقلاب شدند و صدمات بسیاری به انقلاب زدند.

روانبخش با اشاره به اینکه در کشور ما چه چیز کم دارد؟اظهار کرد: کشوری چهار فصل با معادن فراوان چرا باید وضع ما اینگونه باشد این سوء تدبیر است، چرا با داشتن طلای سیاه وضع ما اینگونه باشد چرا ما باید خام فروشی کنیم آن هم با داشتن ماده ای مثل نفت که می‌شود هزاران فراورده دیگر بوجود آورد و به کشورهای دیگر عرضه کرد.

امام جمعه بنارویه در بخش دیگری از سخنان خود به مسولین شهر تذکر داد و گفت: چرا خیابان‌ها پس از لوله کشی گاز رها شده است و اسفالت نمی گردد و برای مردم ایجاد مشکل کرده است.

وی مسئله دوم را که موجب نگرانی مردم شده است را سگ گردانی عنوان کرد و افزود: سگ گردانی کاری ناشایست است حیوانی مثل سگ و خوک نجس هستند و تشبه به کفار و رواج فرهنگ بیگانه است نباید از کار انان تقلید کرد.

روانبخش در ادامه  فرا رسیدن دوازدهم بهمن را تبریک گفت وادامه داد: عده ای از اینکه رییس جمهور جدید امریکا بر سر کار امده اظهار خوشحالی می کنند برای ما تفاوتی ندارد این رییس جمهور هم همان هدف ترامپ را دارد اما روش او فرق می کنک.
         
وجود مومنین در جامعه مایه خیر و برکت است

امام جمعه داراب در خطبه های نماز جمعه این هفته خود با بیان اینکه امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا مراسم راهپیمایی روز ۲۲ بهمن برگزار نخواهد شد، تصریح کرد: اما همگان جشن های دهه فجر را به بهترین نحو در فضای مجازی برگزار خواهند کرد.

 حجت الاسلام و المسلمین رضا صادقی در ادامه به  ویژگی های اولیاء خداوند اشاره کرد و افزود: نتیجه ترس اولیاء الله، از خداوند همان تقوی است و در نتیجه تقوای الهی است که جزع و فزع روز قیامت آنها را محزون نخواهد کرد.

 وی ادامه داد: وجود مومنین در جامعه مایه خیر و برکت است؛ امثال شهید سلیمانی برای جامعه مایه خیر برکت بوده و خواهند بود. 

صادقی به جایگاه متقین در آخرت هم اشاره ای کرد و افزود: جایگاه آنان بسیار وسیع و رفیع است، بهشتی که به پهنای زمین و آسمان است برای متقین مهیا و آماده شده است.

فرهنگ اسلامی باید مبنای هویت ما باشد

امام جمعه شهرستان رستم در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان رستم گفت: دهه فجر دهه شکوه و عزت و عظمت ملت ایران است، روز ۱۲ بهمن اراده ملت بود اراده حضرت امام رحمة الله علیه برای قرار گرفتن در کنار مردم بود.

جچت‌الاسلام حسینی بوشهری ادامه داد: در حقیقت حمایت انقلابی ملت و اراده الهی امام رحمة الله علیه دو عامل پیروزی ملت به شمار می رود.

 وی در ادامه افزود: اولین دستاورد مهم انقلاب اسلامی ایجاد  نظم معنوی اخلاقی در ظلمتکده جهانی بود و سپس نظام سازی معطوف به مردم سالاری دینی ،استقلال،امنیت پایدار، دستاوردهای خیره کننده،تفسیر مترقیانه از آزادی،نهادینه کردن مقاومت در سراسر مملکت و پایداری برارزش هابود.

حسینی بوشهری با اشاره به اینکه فرهنگ اسلامی باید مبنای هویت ما باشد، تصریح کرد: اشاعه اسلام غیر سیاسی و لیبرالی از جمله آفاتی است که کشورمان را تهدید می کند. 

وی با بیان اینکه ترویج روحیه جهادی در مدیریت کشور یکی از امیدهای ما است. اظهار کرد: بهترین و جامع ترین نسخه ادامه راه انقلاب را جامه عمل پوشاندن به بیانیه گام دوم باید دانست.

امام جمعه رستم ادامه داد: ما اکنون در مرحله دولت اسلامی هستیم دولت ما به تمام معنا باید دولت اسلامی شود.

امام جمعه شهرستان رستم در بخش دیگری از سخنان خود به برخی از مشکلات که در بخشی ادارات این شهرستان به چشم می خورد اشاره کرد و افزود:این مشکلات مردم را نسبت به نظام و انقلاب بدبین می‌کنند.

انقلاب اسلامی پدیده بی نظیر قرن معاصر بود

امام جمعه مرودشت گفت: ايام الله دهه فجر انقلاب اسلامي دهه تدبر و تفكر امت است كه چگونه انقلاب به ملت ايران كرامت و عزت جهاني بخشيد/مردم از افراد توانمند ومتخصص و دلسوزجهت حضور در عرصه شورای شهر دعوت نمایند

حجت الاسلام مهدی آقائی امام جمعه مرودشت در خطبه های این هفته خود ضمن تبریک فرا رسیدن ولادت باسعادت بانوی بی بدیل عالم بشریت،حضرت زهرای اطهر(س)،وجود این بانوی بزرگ را مایه خیر وبرکت وهدایت انسان قلمدادنمود.

وی افزود: حضرت زهرا (س) دارای ویژگی ها و خصوصیات ارزشمند اخلاقی و والایی است که اگر بتوان سیره حضرت را بخوبی برای مردم جهان ترسیم کرد الگوی مناسب و عملی در زندگی بانوان جهان است.

آقایی با تبیین عفاف و حجاب به عنوان یکی از مهمترین عوامل موفقیت زنان جامعه اسلامی گفت: رعایت این فریضه الهی در سلامت جامعه و پیشگیری از فرهنگ منحط غرب تاثیرگذار است.

خطیب جمعه مرودشت در ادامه ضمن تبریک فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی وآغاز 43 سالگرد پیروزی انقلاب،بیان داشت :انقلاب اسلامی پدیده بی نظیر قرن معاصر بودکه به دست ما سپرده شده است واززوایای مختلف قابل مطالعه هست.

آقائی با بیان اینکه ايام الله دهه فجر انقلاب اسلامي دهه تدبر و تفكر امت است كه چگونه نظام به ملت ايران كرامت و عزت جهاني بخشيد ظهار داشت: سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي بهترين فرصت براي بازگو كردن دستاوردهاي نظام جمهوري اسلامي براي نسل جديد است. 

وي عزت، كرامت و اقتدار امت و ميهن اسلامي در منطقه و دنيا را مديون تفكر حضرت امام (ره) و ايثارگري شهداي انقلاب اسلامي دانست و گفت: به طور قطع و يقين عزت و احترام مردم ايران در طول عمر با بركت انقلاب اسلامي قابل مقايسه با دوران طاغوت نيست.

آقائی با بیان اینکه در مقابل پدیده بی نظیر انقلاب مردم دارای سه حالت آگاه،ناآگاه وخودآگاه می باشند، بیان کرد:آنچه می توان از امام راحل عظیم الشان نسبت به اسلام وانقلاب آموخت،ایجاد خودآگاهی نسبت به اسلام می باشد.

وی افردا ناآگاه را کسانی قلمداد کرد که سرشان به زندگی خود مشغول بوده وکاری به تحولات انقلاب ندارند ودر مقابل ، افراد آگاه را انسان های دانست که نسبت به تحولات انقلاب آگاه هستند ولی موضع آنان با توجه به اهداف ومنافع خودشان تغییر می کند.

خطیب جمعه مرودشت در ادامه به گام های بلند مجلس شورای اسلامی برای رفع مشکلات اقتصادی دربودجه 1400اشاره نمود وافزود:در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی قدم های بلندی دررفع موانع ومشکلات موجود در بودجه 1400با بیش از 30لایحه ومصوبه برداشته شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از مردم تقاضا داشت که نسبت به کمک به پویش خرید امکانات جانبی از جمله گوشی وتبلت برای دانش آموزان بی بضاعت ،همچون ادوار گذشته پیشقدم شوند وزمینه باقیات وصالحات برای خود فراهم نمایند.

آقائی از مردم تقاضا داشت که روحیه امر به معروف ونهی از منکررا درون خود تمرین نموده وبه عنوان یک تکلیف نسبت به کسانی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند،اقدام نموده وبا تشویق معروف ها خودبه خود زمینه برچیده شدن منکرات در سطح جامعه را فراهم نمایند.

انتهای پیام/س / م
نظرات بینندگان