کد خبر: ۱۴۴۳۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۳ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
رئیس سازمان بسیج علمی فارس اعلام کرد؛

برگزاری ششمین جشنواره جهاد‌گران علم و فناوری در فارس/ فعالیت ۴۰ پایگاه علمی در شهرستان‌های این استان

رئیس سازمان بسیج علمی فارس از برگزاری ششمین جشنواره جهادگران علم و فناوری با هدف امید آفرینی در جامعه نخبگانی خبر داد و گفت: این جشنواره به دنبال ظرفیت‌سازی و هم‌افزایی منتهی به وجه اشتراک بین مراکز علمی استان خواهد بود.
به گزارش سرویس اجتماعی و پژوهشی شیرازه، احمدرضا قاسمی مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس در جمع خبرنگاران با اشاره فعالیت 40 پایگاه علمی در سطح استان، اظهار داشت: فعالیت بسیج علمی در شهرستان ها شروع گردیده و کماکان ادامه دارد. این پایگاه ها مرکز ثقل علمی بسیج به شمار می روند.

وی افزود: مهم ترین هدف سازمان بسیج علمی، تقویت بنیه علمی در بدنه بسیج، شناسایی مخترعین و نوابغ تحصیلی در شهرستان ها است. خانه نخبگان با ۵ کارگروه بر اساس نیاز و ضرورت شهرستان ایجاد گردیده که شامل سلامت، عمران، کشاورزی، گردشگری و صنعت می باشد.

قاسمی با بیان اینکه پژوهشکده مطالعات و تحقیقات برای شناسایی نیاز های علمی راه اندازی شده است، گفت: 10 مرکز رشد در شهرستان ها با هدف حمایت معنوی و مادی از بسیجیان وجود دارد و افراد می توانند با ارائه طرح های خود در این مراکز و یا پایگاه های علمی، از تسهیلات بهره مند شوند. 

به گفته رئیس سازمان بسیج علمی فارس، حمایت های اولیه از ۳ تا ۵ میلیون تومان بوده و نمونه صنعتی و یا نیمه حرفه ای پس از تایید فنی مرکز تهران از حمایت ۶۰ میلیون تومان به بالا دریافت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: این سازمان برای هر شرکت صاحب خلاقیت چتر حمایتی است و ایجاد اعتبار و اعتماد برای این شرکت ها را به همراه دارد. یک جهادی را مردم ما در پیروزی انقلاب ایجاد کرده اند و در حوزه علم و فناوری نیاز به انقلاب و جهاد علمی داریم.  سازمان به چرخه علم و فناوری کمک میکند، در راستای برطرف کردن تمام نیاز ها و موانعی که در صنعت وجود دارد. 

قاسمی از برگزاری ششمین جشنواره جهاد گران علم و فناوری با هدف امید آفرینی در جامعه نخبگانی خبر داد و گفت: این جشنواره به دنبال ظرفیت سازی، هم افزایی که منتهی به وجه اشتراک بین مراکز علمی استان خواهد بود.

وی بابیان اینکه اولین پایگاه علمی وقفی استان در شهرستان زرین دشت افتتاح می شود و از مراکز علمی پردیس شرکت دانش بنیان رونمایی می شود، اظهار داشت: اختتامیه این جشواره با حضور سردار بوعلی فرمانده سپاه فجر فارس و سردار دکتر رحیمی مسئول سازمان بسیج علمی و پژوهشی کشور به صورت مجازی برگزار می شود و در جشنواره از برترین کنکور کارشناسی ارشد و دکتری در بدنه بسیج تقدیر به عمل می آید.

رئیس سازمان بسیج علمی فارس با اشاره به دریافت 50 اثر از شهرستان ها در جشنواره، اذعان نمود: یک اثر برگزیده انتخاب شده است و ۵ ناحیه برتر به ترتیب اولویت: جهرم، بقیه الله (عج) شیراز، ناحیه مرودشت، ناحیه محمد رسول‌الله (ص) شیراز و ناحیه قیروکارزین تجیلی می شوند. از چند قشر بسیج اساتید، بسیج دانش آموزی، جامعه زنان، جامعه حقوقدانان که جز برترین اقشار دانشور هستند، تقدیر می گردد.

این مقام مسئول در خصوص عملکرد خبرگزاری علم و فناوری شعبه استان فارس گفت: ۲۸ خبرنگار افتخاری در خبرگزاری علم و فناوری استان فارس داریم و به تهیه خبر علمی در شهرستان خودشان می پردازند. باتوجه به این سازمان یکی از امتیازات خود خبرگزاری علم و فناوری در سال ۹۸ از رتبه ۱۸ به رتبه ۱ کشور شده است. 

وی تصریح کرد: اولین مرکز نوآوری در بسیج و سپاه استان فارس در جنوب کشور ایجاد می شود و از سال ۱۴۰۰ این مرکز در خدمت مردم خواهد بود.

به گفته قاسمی؛ رونمایی از کتاب در حوزه برند سازی، برپایی نمایشگاه با حضور 10 شرکت، تجلیل از یک خانواده شهید سلامت و یک خانواده شهدای مدافع حرم، وبینار آموزشی تاثیر گذاری به سبک سردار سلیمانی، نشست کارگروه خانه نخبگان استان از برنامه های دهه فجر سازمان بسیج علمی استان فارس است.

انتهای پیام/ح/م
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
علي اصغر كريمي
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
0
سلام
روش جهاد سازندگي دهه اول انقلاب سر مشق بي نظير براي رشد و شكوفايي علمي و فن آوري است. خودباوري - تلاش مقدس براي خودكفايي - تركيب ايمان و علم - .....اميد است همان روحيه و سنت حسنه احيا شود ان شاءالله