کد خبر: ۱۴۴۳۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۴ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
بسته ویژه حوادث «شیرازه»؛

از واژگونی خودرویی که سرنشینانش را به کام مرگ فرو برد تا دستگيری عاملان راهبندي در ارسنجان

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.
به گزارش سرویس اجتماعی و حوادث شیرازه، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.

دستگیری سارق و كشف 20 فقره سرقت  در کازرون

فرمانده انتظامی كازرون از دستگیری سارق ساختمان‌هاي نیمه کاره با کشف 20 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

اسماعیل زراعتیان، در خصوص جزئیات این خبر بيان كرد: در پي وقوع چندین فقره سرقت از منازل نیمه کاره در کازرون، شناسايي و دستگيري سارق و يا سارقان در دستور كار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وي با بیان اینکه ماموران با انجام یک سری اقدامات تخصصی و فني موفق شدند در اين خصوص یک سارق را شناسايي و دستگير كنند، گفت: متهم در بازجویی اوليه به 20 فقره سرقت از ساختمان‌هاي نیمه کاره و خانه باغ‌ها اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی کازرون با اشاره به اینکه متهم برای اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد، ضمن هشدار به صاحبان اماکن خصوصی، از آنان خواست که برای مراقبت از اموال و اماکن خود از نگهبان و تجهیزات بازدارنده از جمله دوربین مدار بسته استفاده کنند.

كشف 65 کیلو تریاک در شیراز

فرمانده انتظامي شیراز از كشف 65 كيلو تریاک و دستگيري يك قاچاقچي در يكي از محله‌هاي اين شهرستان خبر داد. 

فرج شجاعی ، افزود: مأموران کلانتری 20 گل سرخ شهرستان شيراز با اقدامات فني و تخصصي مطلع شدند فردي در  منزل خود اقدام به خرید و فروش مواد مخدر به صورت گسترده می‌کند كه موضوع را به صورت ويژه در دستور كار خود قرار دادند.

وي افزود: ماموران با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسي از آن منزل، 65 کیلو مواد مخدر از نوع تریاک كشف كردند.

فرمانده انتظامي شیراز با بيان اينكه در اين خصوص يك نفر قاچاقچي حرفه‌اي دستگير و تحويل مراجع قضائي شد، ازشهروندان خواست در صورت اطلاع از فعاليت سوداگران مرگ، گزارش آن را به پليس 110 اعلام كنند.

دستگيري عامل تخريب دستگاه خودپرداز 

با تلاش ماموران پليس امنيت عمومي شهرستان مرودشت، عامل تخريب دستگاه خودپرداز شناسايي و دستگير شد.

فرشید زینلی، بيان كرد: در پي وقوع تخريب عمدي دستگاه خودپرداز يكي از بانک‌هاي بخش سیدان مرودشت، تيمي از ماموران پليس امنيت عمومي اين فرماندهي براي بررسي موضوع وارد عمل شدند.

وي افزود: با حضور ماموران در محل و بررسي هاي به عمل آمده مشخص شد فردي با سر و صورت پوشيده دستگاه خودپردازي كه در داخل بانک تعبيه شده را تخريب و از محل متواري مي‌شود.

زینلی عنوان کرد: مأموران پلیس امنیت عمومی با يك سري كار اطلاعاتي و با استفاده از سرنخ هاي به جا مانده عامل تخريب را شناسايي و در يك عمليات ضربتي آن را دستگير كردند.

فرمانده انتظامي مرودشت تصريح كرد: متهم 38 ساله در بازجوئي هاي به عمل آمده، با مشاهده ادله و مستندات پليسي به تخريب دستگاه خودپرداز بانک ملی اعتراف و با تشكيل پرونده به دادسرا معرفی شد.

کشف بيش از 74 کیلو تریاک در لارستان

فرمانده انتظامی لارستان از کشف 74 کیلو  و 500 گرم تریاک در اين شهرستان خبر داد. 

داود امجدی، اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر لارستان از خبری مبنی بر حمل مواد مخدر توسط شخصي با يك سواري سمند مطلع و موضوع را در دستور كار خود قرار دادند. 

وی ادامه داد: پس از کنترل محورهای مواصلاتی توسط مأموران انتظامی، در نهایت یک خودرو  سمند در یکی از محورهای فرعی این شهرستان شناسایی و به آن دستور ایست داده شد که راننده بدون توجه اقدام به فرار کرد.

فرمانده انتظامی لارستان گفت: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز در نهایت خودرو متوقف و در بازرسی از آن، 74 کیلو و500 گرم تریاک کشف شد.

امجدی با اشاره به اينكه در این خصوص یک متهم دستگیر و ضمن تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، افزود: برخورد با سوداگران مرگ به صورت ویژه در دستورکار پلیس لارستان قرار دارد و اجازه نخواهیم داد که قاچاقچيان در این منطقه جولان دهند.

کشف 30 راس گوسفند قاچاق در زرین دشت

فرمانده انتظامي زرین دشت از کشف 30 راس گوسفند قاچاق به ارزش 900 ميليون ريال در اين شهرستان خبر داد.

محمد بردبار، بيان كرد: روز گذشته ماموران انتظامي پاسگاه خسویه زرين‌دشت حين کنترل خودروهاي عبوري، به يك كاميون حامل احشام مشكوك و آن را توقيف كردند.

وي ادامه داد: ماموران انتظامي در بازرسي از اين خودرو موفق شدند 30 راس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز حمل را كشف و راننده را نيز دستگير كنند.

فرمانده انتظامي زرین دشت با بيان اينكه كارشناسان ارزش احشام مكشوفه  را 900 ميليون ريال برآورد كرده‌اند، گفت: متهم براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

واژگونی پژو با 2 كشته و يك مجروح 

رئيس پليس راه شمالي استان، گفت: بر اثر واژگوني سواري پژو 206 در كمربندي شيراز، 2 نفر كشته و يك نفر نيز مجروح و راهي بيمارستان شد. 

عبداالهاشم دهقاني، بيان كرد: از طريق مركز فوريت‌هاي پليسي 110 خبري مبني بر وقوع يك فقره حادثه رانندگي در كمربندي شيراز به مأموران اعلام شد.

وي ادامه داد: بلافاصله مأموران به محل مورد نظر اعزام و مشاهده کردند يك سواري پژو 206 با 3 سرنشین در محور مذكور در حركت بوده که واژگون و بر اثر آن 2 نفر از سرنشينان بر اثر شدت جراحات وارده فوت و شخص ديگر مجروح و به بيمارستان منتقل شد.

رئيس پليس راه شمالي استان، عنوان داشت: کارشناسان ناتواني راننده در كنترل وسيله نقليه ناشي از تخطي از سرعت مطمئنه را علت وقوع اين حادثه رانندگي اعلام کردند.

جاساز حرفه اي ترياك در صندلي موتورسيكلت 

فرمانده انتظامي شهرستان "داراب" از كشف 14 كيلو و 225 گرم ترياك كه در صندلي يك موتورسيكلت جاساز شده بود خبر داد.

عليرضا نوشاد، بيان كرد: ماموران انتظامي داراب حين كنترل محورهاي خاكي منتهي به اين شهرستان، به يک دستگاه موتورسيکلت مشکوک و دستور ايست دادند.

وي ادامه داد: پس از طي مسافتي تعقيب و گريز راكب با به جا گذاشتن موتورسيكلت متواري و ماموران موفق شدند در بازرسي از آن، 14 كيلو و 225 گرم ترياك گرم ترياك كه به طرز ماهرانه‌اي در صندلي آن جاساز شده بود كشف شد. 

فرمانده انتظامي شهرستان داراب  با بيان اينكه تلاش براي دستگيري قاچاقچي متواري ادامه دارد، گفت: نيروي انتظامي با قاچاقچيان کالا و مواد مخدر به شدت مقابله خواهد كرد و اجازه جولان و سركشي به آنها نخواهد داد.

عاملان راهبندي در ارسنجان دستگير شدند

فرمانده انتظامي ارسنجان از دستگیری 2 نفر كه اقدام به راهبندي و ايجاد مزاحمت كرده بودند در اين شهرستان خبر داد.

محمدعلی فرهادی، بيان كرد: در پي اعلام مركز فوريت‌هاي پليسي 110 خبری مبنی بر اینکه افرادي ناشناس به صورت شبانه در چندین مرحله اقدام به مسدود كردن مسیر کامیون‌ها و ایجاد مزاحمت برای نگهبانان یکی از معادن مي‌كنند كه موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وي افزود: ماموران انتظامي این فرماندهی با اقدامات فني و پلیسی موفق شدند در اين خصوص 2 نفر از كساني که در حال مسدود كردن مسیر کامیون‌ها بودند را دستگیر و تحویل مراجع قضایی دهند.

فرمانده انتظامی شهرستان ارسنجان تصريح كرد: برخورد با هنجار شکنان و قانون گریزان در اولويت اين فرماندهي است و کسانى که بخواهند باعث ايجاد ناامني در جامعه شوند نیروى انتظامى قاطعانه با آنان برخورد خواهد کرد.

واژگونی خودروی 206 دو سرنشین را به کام مرگ فرو برد

محمد هادی قانع رییس سازمان آتش نشانی شیراز از حادثه واژگونی و برخورد شدید یك دستگاه خودروی سواری 206  با درختان حاشیه بزرگراه ، مرگ دو سرنشین و مصدومیت یک تن در بامداد امروز خبر داد.

قانع در این خصوص اظهار کرد:  ساعت 2:14 دقیقه بامداد  امروز شاهدان حادثه برخورد خودروی سواری پژو 206 با دو درخت در حاشیه جاده کمربندی( روبه روی بلوار خرمشهر)، در تماس با سامانه 125 این حادثه را اطلاع رسانی کردند و ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی شیراز با توجه به تصادف منجر به حریق این خودرو به سرعت آتش نشانان ایستگاه 17 و 6 را به محل حادثه اعزام كرد.

رییس سازمان آتش نشانی شیراز در گزارش اولیه این حادثه عنوان کرد: یك دستگاه خودروی سواری پژو 206 پس از انحراف از مسیر اصلی با دو درخت حاشیه بزرگراه به شدت برخورد كرده بود كه بر اثر شدت این حادثه دو سرنشین از خودرو به بیرون پرتاپ شده و یک سرنشین با توجه به حریق خودرو در میان آهن ها گرفتار شده بود.

وی افزود: آتش نشانان با رعایت موارد ایمنی، پس از چیدمان علائم راهنمایی در طول مسیر با سرعت عمل بالا حریق خودرو را اطفا کرده و با توجه به وخامت حال سرنشین محبوس، در حضور عوامل اورژانس عملیات رها سازی را آغاز كردند.

قانع تاکید کرد: گروهی دیگری از آتش نشانان تیم امداد و نجات جاده ای سازمان آتش نشانی نیز دو سرنشین دیگر این خودرو را با ایمنی کامل از محل حادثه خارج و به عوامل اورژانس تحویل دادند. نیروهای آتش نشانی با استفاده از ابزار مخصوص نجات سرنشین محبوس شده  را كه زنی جوان بود به بیرون از خودرو منتقل كرده و برای انجام معاینات پزشكی به عوامل اورژانس تحویل دادند.

وی با اشاره به شدت جراحات وارد شده به سرنشینان این خودرو، تصریح کرد: بنا بر تائید كادر پزشكی حاضر در محل حادثه، دو سرنشین این خودرو (یک مرد و یک زن جوان) در این حادثه جان خود را از دست دادند و سرنشین دیگر به دلیل مصدومیت وارده به سرعت به مراکز درمانی منتقل شد.

آتش نشانان پس از ایمن سازی خودرو و سطح بزرگراه، خودرو را به عوامل پلیس راهور تحویل داده و عملیات خود را خاتمه دادند.

انفجار منزل مسکونی نتیجه شارژ ناایمن سیلندر گاز مایع

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز از وقوع حادثه انفجار در منزل مسکونی واقع در دروازه سعدی خبر داد.

محمد هادی قانع، رییس سازمان آتش نشانی شیراز درباره جزییات این حادثه گفت: ساعت 14:52 دقیقه روز جاری یک مورد حادثه انفجار در یک منزل مسکونی واقع در دوازه سعدی به سامانه ١٢۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز اطلاع داده شد.

وی با بیان اینکه بلافاصله ایستگاه شماره 12 به محل حادثه اعزام شد، ادامه داد: آتش نشانان در حداقل زمان به محل رسیدند، نیروها در محل مشاهده کردند که در طبقه اول یک منزل دو طبقه قدیمی، انفجاری رخ داده است. در این حادثه مردی از ساکنین این منزل مسکونی  دچار سوختگی نسبتا شدیدی شده بود که  به سرعت به مرکز درمانی منتقل شد.

رییس سازمان آتش نشانی خاطرنشان کرد: با بررسی های به عمل آمده  توسط تیم اعزامی مشخص شد، شارژ غیر اصولی سیلندرهای گاز مایع دراین منزل مسکونی علت این حادثه بوده است.

قانع اظهار کرد: بر اساس برآوردهای اولیه احتمالا فردی که دچار مصدومیت شده در طبقه اول در حال کار با این سیلندرها بوده که منجر به انفجار اولیه شده است. خوشبختانه این حادثه منجر به شعله‌وری نشده بود اما بخشی از دیوارهای ساختمان، درب و  پنجره ها را تخریب کرده بود.

وی افزود: با توجه به قدیمی بودن این منزل احتمال آوار شدن منزل نیز وجود داشت که خوشبختانه این اتفاق نیفتاد.

 بعد از ایمن سازی  محل توسط آتش نشانان اعزامی، منزل  به عوامل انتظامی تحویل داده شد.

رییس سازمان آتش نشانی شیراز با اشاره به حوادث مرتبط با سیلندرهای گاز که طی مدت اخیر رخ داده است، گفت: متاسفانه در برخی از منازل افراد به صورت  ناایمن اقدام به شارژ این سیلندر ها می‌کنند و این اقدامات امکان دارد که موجب وقوع حوادث گستره‌تر شود.

انتهای پیام/ س/ م
نظرات بینندگان