کد خبر: ۱۴۴۳۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۳ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۹
با فرارسیدن دهه مبارک فجر؛

رزمایش الی بیت‌المقدس ۱۰ در استان فارس آغاز شد

فرمانده سپاه فجر فارس از آغاز رزمایش الی بیت‌المقدس ۱۰ با محوریت پایگاه‌های مقاومت، گردان‌های رزم بیت‌المقدس، امام علی‌(ع) و کوثر در سرتاسر استان فارس همزمان با کشور خبر داد و گفت: این رزمایش در جغرافیای ۴۲ ناحیه مقاومت با شعار «پای کار انقلاب ایستاده‌ایم» برگزار می شود.
به گزارش سرویس سیاسی و دفاعی شیرازه، سردار یدالله بوعلی فرمانده سپاه فجر استان فارس امروز یک شنبه 12 بهمن ماه با تبریک آغاز دهه مبارک فجر و سلام به شهدای انقلاب اسلامی گفت: امام علی(ع) می‌فرمایند:‌ «اگر کوه ها بجنبند شما استوار باشید. دندان‌های خود را به منزله استواری به هم بفشارید و سرباز باشید» این جایگاه و افتخار توسط مدافعان ائمه اطهار(ع) رقم خورده است و همانطور که شهید سلیمانی فرمودند بر قبر ایشان سرباز انقلاب اسلامی حک شد. 

رزمایش الی بیت المقدس ۱۰ در استان فارس آغاز شد

سردار بوعلی از آغاز رزمایش الی بیت المقدس 10 با محوریت دسته های رزمی پایگاه های مقاومت، گردان های رزم بیت المقدس، امام علی (ع) و کوثر در سرتاسر استان فارس همزمان با کشور خبر داد و اظهار داشت: این رزمایش در جغرافیای 42 ناحیه مقاومت با شعار "پای کار انقلاب ایستاده ایم" برگزار می شود. همانطور که در همه عرصه ها نیرو های وفا دار ثابت قدم بوده اند و فراتر از جغرافیای سرزمینی عمل کرده اند، با آغاز این رزمایش این موضوع تداوم خواهد داشت.

وی با اشاره به اهداف اجرای این رزمایش، بیان کرد: ارتقا آمادگی رزم گردان های بیت المقدس، امام علی (ع) و کوثر، ایجاد امنیت پایدار، هماهنگی با نیرو های مسلح در استان فارس از هدف های دنبال شده در این رزمایش است. 

به گفته فرمانده سپاه فجر فارس، اجرای رزمایش الی بیت المقدس 10 باعث شعله ور شدن امید برای دوستان و نا امیدی برای دشمنان است. همه آحاد بسیجیان همواره در این رزمایش ها برای تمرین در راستای حفاظت از امنیت کشور در نقطه نقطه استان شرکت می‌کنند. 

سردار بوعلی، اجرای این رزمایش را نمایش اقتدار پایگاه های مقاومت بسیج دانست و تاکید کرد: بنا است تا پایین رده سپاه آمادگی رزم و نمایش اقتدار انجام شود تا دشمن شاهد باشد که در سراسر کشور جوانان پرشور آماده دفاع از حریم انقلاب، اسلام هستند.

وی  با عنوان اینکه در چند روز اخیر رزمایش خودحفاظتی برای ادارات، تاسیسات و کارخانه ها اجرا شده است، عنوان داشت: رفع معایب، ارتقا سطح هم افزایی توان و سایر رده های اداری و پشتیبانی از دیگر اهداف این رزمایش است.

فرمانده ارشد سپاه در فارس با اشاره به خط مشی سپاه در ماموریت ها، اذعان نمود: محور اصلی ما ایجاد امید در مردم، محرومیت زدایی و خدمت بوده و  این مسیر همواره سپاه است. با محوریت پایگاه های مقاومت این مهم در این رزمایش انجام خواهد شد. 

این مقام مسئول از تداوم کمک های مومنانه در دهه فجر خبر داد و افزود: کمک مومنانه همانند گذشته یکی از اهداف ما است و فارس با افتخار توانست از این امتحان بیرون بیاید و نقش خود را ایفا کند. بیش از 50 هزار. بسته معیشتی با محوریت پایگاه های مقاومت و گردان ها تهیه و توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای طرح "نذر رهایی" و آزادی 160 زندانی های جرایم غیر عمد در سالروز شهادت سردار سلیمانی، خاطرنشان کرد: در دهه فجر این نذر کماکان ادامه خواهد یافت و آزادی بیش از 100 نفر از زندانی ها را مورد هدف قرار داده ایم.

سردار بوعلی با بیان اینکه با همت خیرین در طرح "توکاد" بیش از ده هزار نفر از دانش آموزان بی بضاعت موفق به دریافت وسیله ارتباطی و آموزشی خود شده اند، گفت: در ایام دهه فجر نیز امید داریم که چندین هزار دانش آموز از این برکت برخوردار شوند. تاکنون 5 هزار جهیزیه در استان فارس به نوعروسان نیازمند اهدا گردیده که سعی در افزایش این کمک خیر داریم.

فرمانده سپاه فجر فارس با یادآوری خدمات بسیج در ایام کرونا اظهار داشت: همه پایگاه های فعال شده اند و کمک های خودشان را بسیار متنوع ارائه می‌کنند. بخشی از کمک ها به صورت نقدی، خدمات، توزیع غذای بسته بندی شده، نذر خون و... توسط پایگاه ها ارائه خواهد شد. 

سردار بوعلی با گرامی داشت ورود امام خمینی (ره) به کشور و بازخوانی انقلاب اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: هم اکنون به یُمن ورود امام به کشور به صورت نمادین رژه موتوری برگزار خواهد شد. امسال به دلیل نبود راهپیمایی 22 بهمن ماه، رژه موتوری و خودرویی را در این روز خواهیم داشت.

فرمانده سپاه فجر استان فارس با بیان اینکه در مدت گذشته رزمایش های وسیعی در سطح ملی انجام شده است، تاکید کرد: نیرو های مسلح جمهوری ایران در دریا، آسمان و زمین اقتدار خودشان را به رخ کشورها کشیدند و ثابت کردند که دشمن در جایگاهی نیست که کشور ایران را تهدید کند. این نظام آمادگی دارد در همه عرصه ها توان خودش را به نمایش بگذارد و از دشمنان با همه قلدری هایش مرتب پیام ترس می رسید.

گفتنی است در پایان، رزمایش الی بیت المقدس 10 توسط سردار بوعلی فرمانده سپاه فجر استان فارس با رمز یا زهرا (س) آغاز شد و تا پایان دهه مبارک فجر امسال ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ ح/ م
نویسنده :
حمیدرضا ثابت نسب
نظرات بینندگان