کد خبر: ۱۴۴۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۴ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۹
امیدهای دولت تدبیر در سال آخر؛

از وعده اجرای ۱۱۴۶پروژه طی دهه فجر در فارس تا جای خالی سامانه شفافیت استانداری

اگرچه پاسخ استاندار فارس در خصوص نبود سامانه شفافیت در استانداری و در دسترس نبودن ریز اعداد و ارقام پروژه‌ها، خدمات و فعالیت‌های دولت به منظور شفاف‌سازی برای مردم از نظر وی قانع کننده و کافی بود که تنها به یک جمله کوتاه بسنده کرد؛ اما به نظر می‌رسد این حق طبیعی و از حقوق عامه مردم است تا در جریان اقدامات دولت و دستگا‌ه‌های اجرایی قرار گیرند و به راحتی به اطلاعات مربوط به هزینه کردهای دولت در بخش‌های مختلف مطلع شوند.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، عنایت‌اله رحیمی امروز در نشست خبری آغاز دهه فجر با بیان اینکه از انقلاب مشروطه تا انقلاب اسلامی مردم همیشه در پی این بودند که خود بر سرنوشت خویش حاکم باشند و حاکمان را خود انتخاب کنند، گفت: یکی از اهداف اصلی در انقلاب  مشروطه، مقید کردن حکام به قید قانون بود و مطالبه مردم این بود که حاکمان  در چارچوب قانون تصمیم‌گیری کند.

وی افزود: حضرت امام(ره) مبارزاتی را شروع کردند برای اینکه حاکمیتی مستقر شود که خاستگاه آن شرع مقدس اسلام و اهدای آن آوردن آزادی باشد که در آن مردم بتوانند سرنوشت خود را رقم بزنند.

استاندار فارس ادامه داد: استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی شعاری بود که از دل توده‌های مردم برخواسته بود و به عنوان یک آرمان ارزشمند در راه به ثمر نشستنش خون‌های بسیاری ریخته شد و افراد زیادی تلاش‌های فکر، مادی و معنوی زیادی کردند تا این آرمان‌ها در قالب نظام جمهوری اسلامی متبلور شود.

رحیمی با بیان اینکه در ۴۲سال گذشته آرمان‌های والای مردم ایران  در قالب استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی حرکت شتابان و بالنده حود را شورع کرده و در حال ادامه دادن است.

از وعده اجرای ۱۱۴۶پروژه طی دهه فجر در فارس تا جای خالی سامانه شفافیت استانداری

نماینده عالی دولت در استان فارس اظهار کرد: امروز در بعد نظامی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی کسی نمی‌تواند بر ما تکلیفی داشته باشد، بلکه بر مبنای شرایط و منافع ملی توانسته‌ایم خود تصمیم‌گیری کنیم و اراده مردم‌مان را بر سرنوشت کشور حاکم کنیم.

وی در ادامه عنوان کرد: در طول این 42سال مشکلات بسیاری بر مردم  تحمیل شد، قدرت خرید آنها کاهش پیدا کرد و حتی سفره‌های آنها کوچک تر شد اما  این خواسته دولت مردان جمهوری اسلامی نبود بلکه ظلمی آشکار از سوی استکبار بر مردمی مقاوم و خداجو بود.

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در دو سال گذشته حدود 50 هزار میلیارد تومان پروژ‌ه‌هایی نظیر  اقتصادی، عمرانی، فرهنگی، خدماتی در استان فارس انجام شده که در این ایام دهه فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

اجرای بیش از 1146 پروژه در فارس طی دهه فجر

وی اظهار کرد: بیش از 1146 پروژه عمرانی و اقتصادی را با اعتباری بیش از 3 هزار و 800 میلیارد تومان اجرایی خواهیم کرد.

رحیمی ادامه داد: در زمینه آب آشامیدنی به عنوان مهم‌ترین معضل استان فارس بیش از 46 پروژه اجرایی خواهد شد، همچنین در حوزه راه‌های اصلی، فرعی، روستایی وعشایری بیش از 42 پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید.

نماینده عالی دولت در فارس به پروژه‌هایی که در زمینه فضاهای آموزشی، فرهنگی و آموزش وپرورش  نیز در حال اجرا است اشاره کرد و افزود: بیش از 90 پروژه در این خصوص  به بهره‌ برداری خواهد رسید.

رحیمی اضافه کرد: طی دهه فجر امسال ٢٠٩ پروژه در حوزه عمران شهری و روستایی، 119 پروژه در حوزه مسکن شهر و روستا، 51 پروژه در حوزه ورزشی، 100 پروژه در زمینه امور برق، 167 پروژه طرح‌های تولیدی و بخش صنعت و کشاورزی و 251 پروژه نیز در سایر حوزه‌ها به بهره‌برداری می‌رسند.

وی در خصوص جذب سرمایه‌گذاری خارجی نیز تاکید کرد: طی چهار سال اخیر یک میلیارد و ۴١۶ میلیون دلار جذب سرمایه صورت گرفته است و طی سال ٩٩ بالغ بر ۶٨٣ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان فارس جذب شده است این در حالی است که مقرر شده بود سرمایه‌گذاری خارجی در استان فارس بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته تنها ١٨١ میلیون دلار باشد.

رحیمی در خصوص کاهش نرخ بیکاری در استان فارس نیز عنوان کرد: نرخ بیکاری در این استان در سال ٩٢ بیش از ١۶ درصد بود و استان جایگاه ٢۵ کشور را به خود اختصاص داده بود اما این آمار در سال ٩٩ به ٧.٩ درصد رسید و استان فارس سومین استان کشور در حوزه کاهش نرخ بیکاری است.

وی در خصوص پروژه‌های ناتمام استان فارس نیز تاکید کرد: بر اساس پایش‌های صورت گرفته در سطح استان فارس شاهد هستیم که ١٠۵ طرح ناتمام در استان وجود دارد که حجم سرمایه‌گذاری صورت گرفته در این طرح‌ها نیز بالغ بر دو هزار و ١۴٩ میلیارد تومان برآورد شده است و میزان اشتغال نیز در این طرح‌ها نیز دو هزار و ۴٧۴ شغل بوده است.

استاندار فارس افزود: در استان فارس نیز ٨١۵ طرح سرمایه گذاری با ١٧ هزار میلیارد تومان سرمای‌ گذاری با بیش از ٩٠ درصد پیشرفت فیزیکی وجود دارد.

پاسخی که قانع کننده نبود

رحیمی در بخش پرسش و پاسخ با خبرنگاران در پاسخ به سوال شیرازه مبنی بر نبود سامانه شفافیت در استانداری فارس اظهار کرد: همه این آمار برگرفته شده از دستگاه‌های اجرایی است و قطعا از آنها خواسته شده تا اعداد و ارقام و آمار را به درستی ارائه دهند و من نیز از تمام دستگاه‌ها می‌خواهم تا این آمار با مدخل و آدرس در اختیار خبرنگاران قرار دهند تا کنترل کنند.

گرچه پاسخ استاندار فارس در خصوص نبود سامانه شفافیت در استانداری فارس و در دسترس نبودن ریز اعداد و ارقام  پروژه‌ها، خدمات و فعالیت‌های دولت  به منظور شفاف سازی برای مردم از نظر وی قانع کننده و کافی بود که تنها به یک جمله کوتاه بسنده کرد اما به نظر می‌رسد این حق طبیعی و از حقوق عامه مردم است تا در جریان اقدامات دولت و دستگاه‌های اجرایی قرار گیرند و به راحتی به اطلاعات مربوط به هزینه‌کردهای دولت در بخش های مختلف مطلع شوند.

انتهای پیام/ س/ م
نظرات بینندگان