کد خبر: ۱۴۴۳۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۹

چکش انتقاد عضو شورای شهر به میخ کم‎‌کاری شهردار شیراز/ پاسخ‌هایی که شفاف نیست

عضو شورای شهر شیراز امروز با انتقادات شدید به برخی معضلات شهری از جمله کمبود سرانه ورزشی بانوان، کم‌فروشی و گران‌فروشی فروشگاه‌های زنجیره‌ای، رسیدگی به وضعیت اماکن جمع‌آوری ضایعات و پاسخ‌های غیرقابل قبول شهردار به صحن علنی شورا آمد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، محمدتقی تذروی امروز در نطق پیش از دستور خود در 170مین جلسه صحن علنی شورای شهر شیراز با تبریک فرارسیدن ایام دهه فجر و پیش رو بودن میلاد مبارک حضرت زهرا(س)، گفت: جا دارد به مناسبت میلاد مبارک حضرت زهرا(س) و به پاس قدردانی از زنان و مادران سرزمینمان المان و یا نمادی شایسته و درخور و با در نظر گرفتن مولفه های مذهبی و ملی در مکانی مناسب همچون بوستان مادر نصب شود.

وی افزود: با توجه به کمبود سرانه فضاهای ورزشی جهت بانوان در شهر شیراز، پیشنهاد می کنم در هر منطقه، فضای ورزشی مناسب مهیا و جهت استفاده بانوان تجهیز شود و در بودجه سال 1400 نیز موضوع در نظر گرفته شود.

چکش انتقاد عضو شورای شهر به میخ کم‎‌کاری شهردار شیراز/ پاسخ‌هایی که شفاف نیست
تذروی با بیان اینکه این روزها شهروندان نسبت به کم فروشی و گران فروشی فروشگاه‌های زنجیره ای گله مند هستند، اظهار کرد: پیش تر صاحب نظران هشدار داده بودند که رشد قارچ گونه فروشگاه‌های زنجیره ای و تصرف و قبضه کردن بازار مصرف مردم تبعات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی به دنبال دارد، مجتمع هایی که بارانداز کالاهای بنجل قاچاق و وارداتی هستند و خلاف سبک زندگی ایرانی اسلامی مروج روح مصرف گرایی مفرط هستند و موجب رکود کارخانجات داخلی می‌شوند.

این عضو شورای شهر شیراز با تاکید بر اینکه  اینگونه مجتمع ها، کاسبی های خرد و کوچک و محله ای را نابود می کنند، تصریح کرد: مالکان برخی از این فروشگاهها احتمالا خارج نشین و حتی غیر ایرانی هستند و به همین جهت سودحاصله از این امر به صورت  ارز از کشورخارج می شود.
وی ادامه داد: از اعضای شورای شهر و مدیران و کارشناسان تقاضا دارم تا موضوع را در دستور کار قرار داده و بررسی نمایند که به ازای سرانه جمعیت شهر شیراز به چه تعداد از این فروشگاه ها نیاز است  تا از احداث و افزایش بی رویه آنان جلو گیری کنیم.

رسیدگی به وضعیت اماکن جمع‌آوری ضایعات

 این فعال شهری در ادامه به یکی دیگر از معضلاتی که نیازمند همراهی و همکاری سایر دستگاه‌ها و مسئولان مربوطه است اشاره کرد و افزود: رسیدگی به وضعیت اماکن جمع آوری ضایعات  ضروری است و از سوی شهرداری در رابطه با آنان در کمیسیون بند20 ماده 55 پیرامون مشاغل مزاحم و کارخانه آلاینده حکم صادر شده است، اما برای جمع آوری این اماکن که در دل محلات موجب بروز مشکلات عدیده از جمله آلودگی محیط زیست، تجمع حشرات و جانوران موذی و حضور معتادان متجاهر شده نیازمند همکاری سایر دستگاههای مرتبط هستیم و دادستان شیراز، درخواست دارم تا طبق قانون به موضوع ورود و اقدام لازم صورت پذیرد.

به افزایش بودجه در سال 1400 معترض هستم

تذروی با اشاره به اینکه بودجه سال آتی شهرداری شیراز به مبلغ 6060 میلیارد تومان توسط شهردار تقدیم شورای اسلامی شد، اظهار کرد: اینجانب به افزایش بودجه در سال 1400 معترض هستم و در جلسات متعدد کمیسیون ها اعلام نظر نموده ام که این افزایش بودجه به هیچ عنوان قابل قبول نیست، و نمی توان با چوب حراج زدن به دارایی های شهر بدنبال تامین آن بود، چون این افزایش به همراه افزایش دیگر سرفصل‌ها موجب تورم و افزایش قیمت تمام شده مسکن می گردد.

وی تصریح کرد: دراین بودجه افزایش قریب 100 درصدی فروش املاک شهرداری دیده شده است که به نوعی آینده فروشی و چوب حراج زدن به دارایی های شهر است و این افزایش بودجه به هیچ عنوان قابل قبول نیست و لازم است مخالفت خویش را نسبت به این افزایش بودجه اعلام نمایم.

پاسخ‌های شهرداری تنها توجیه‌گر تعلل و کم‌کاری بوده و به هیچ‌وجه شفاف و قانع‌کننده نیست

 این عضو شورای شهر شیراز به موضوع طرح سوال در 10 بند از شهردار شیراز نسبت به مفاد قرارداد پارک حاشیه ای خودرو (سی پی) اشاره کرد و گفت: گر چه پاسخ سوالات در تاریخ 13/10/99 به دفتر اینجانب ارسال شد، اما متاسفانه باید بگویم که پس از مطالعه و بررسی پاسخ ها و مشاوره با کارشناسان، پاسخ ها تنها توجیه گر تعلل و کم کاری بوده و به هیچ وجه شفاف و قانع کننده نیست و بالعکس موجب ایجاد ابهام بیشتر در موضوع شده است.

تذروی به نمونه‌ای از این پاسخ‌ها اشاره کرد و افزود: برای نمونه پاسخ چند سوال با وجود گذشت قریب به پنج سال از قرارداد را شهردار به جمله "در حال پیگیری و بررسی است" اکتفا و بسنده کرد.

وی با طرح چند سوال عنوان کرد: آیا این قابل قبول است که موارد متعدد مفاد قرارداد مانند هوشمند سازی، ایمن سازی سرورها، نحوه محاسبه مال‌الاجاره و.... پس از پنج سال همچنان در حال پیگیری باشد و اجرایی نمی‌شود؟

عضو شورای شهر شیراز خطاب به شهردار گفت: آقای شهردار شیراز صریحا بگویند که آیا از سال 97 به بعد سهم شهرداری پرداخت شده است یا خیر؟، اگر نه که چرا این موضوع تاکنون مورد غفلت بوده است و توسط مجموعه حقوقی شهرداری دنبال نشده است؟

تذروی در پایان اظهار کرد: مجددا سوالات و پاسخ‌های ارسالی شهرداری و نیز ابهامات جدید را تقدیم ریاست شورا می‌کنم تا طبق قانون در صحن شورا مطرح و رای گیری شود، همچنین از دستگاه‌های نظارتی و بازرسی درون مجموعه شهرداری و خارج از آن می خواهم تا با بررسی مستندات به موضوع رسیدگی کنند.

 انتهای پیام/ س / م
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۹
0
تزروی وقتی اومد توی شورا ریش نداشت. وقتی این مجلس اصولگرا رای اورد ریش گذاشت!