کد خبر: ۱۴۴۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۶ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
در همایش کانون‌های خادمیاران رضوی آستان قدس در فارس مطرح شد؛

کانون‌های خدمت رضوی پرتوان‌تر وارد میدان‌ شوند/ خدمت به محرومین؛ ماموریت خادمیارها

مدیر مرکز امور خادمین آستان قدس رضوی گفت: خادمیار‌ها میدان‌دار سیل‌ها، زلزله‌ها و حوادث طبیعی بوده‌اند و با توجه به دلیل این خدمات ارزنده، مقرر شد کانون‌های خدمت رضوی پرتوان‌تر وارد میدان‌تر شوند و در هر شهرستان کانون خدمت رضوی را گسترش دهیم.
به گزارش سرویس فرهنگ و اندیشه‌‌های دینی شیرازه، علی اکبر عصارنیا مدیر مرکز امور خادمین آستان قدس رضوی در همایش رابطین و مسوولین کانون‌های خادمیاران رضوی آستان قدس در استان فارس با بیان اینکه باید به این سمت برویم که یک هزار خادمیار فعال داشته باشیم، گفت: ساختار اداری در استان‌ها تغییرات داشته است و ساختار رسمی آستان قدس در حرم امام رضا(ع) بوده و "دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی" جایگزین دفتر نمایندگی در استان‌ها خواهد شد.

کانون‌های خدمت رضوی پرتوان‌تر وارد میدان‌ شوند

وی افزود: خادمیار‌ها میدان‌دار سیل‌ها، زلزله‌ها و حوادث طبیعی بوده‌اند و با توجه به دلیل این خدمات ارزنده، مقرر شد کانون‌های خدمت رضوی پرتوان‌تر وارد میدان‌تر شوند و در هر شهرستان کانون خدمت رضوی را گسترش دهیم.

مدیر مرکز امور خادمین آستان قدس رضوی با تشریح فعالیت‌های کانون‌های رضوی فراهم‌سازی فرصت خادمی حضرت امام رضا(ع) را برای صدها انسان علاقه‌مند را کار ویژه این کانو‌ن‌ها دانست و گفت: تفاوت کانون‌های رضوی با مجموعه‌های دیگر در جنبه‌های معنوی کار و ایجاد شبکه کمک خادمیارها است. 

عصارنیا با بیان اینکه در شبکه خادمیارها به دنبال توسعه خادم و خدمت به مردم هستیم، تاکید کرد: افرادی که خادم‌یار می شوند، خودسازی و توسعه شخصی آنها هدف اول قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه خادمی یک حرکت جمعی است، اظهار داشت: خادم‌یار‌ها در شهرستان‌ها باید هویت جمعی و احساس تعلق به یک شبکه تربیتی داشته باشند. 

بنابه اظهار مدیر مرکز امور خادمین آستان قدس رضوی؛ ماموریت خادمیارها خدمت به محرومین است و باید به سمت تولید آیین در بین خادمیارها در شهرستان‌ها برویم تا فرد احساس تعلق به یک تشکیلات داشته باشد؛ چراکه حرکت خادمیاری دو بال خدمات و جنبه‌های تشکیلاتی دارد. 

عصارنیا گفت: در عرصه خدمت به مردم حرکت‌های بسیار خوبی انجام شده است و استان فارس با اجرا کردن طرح مهدالرضا(ع) در حوزه قرآنی الگو بوده و باعث تشویق دیگر استان ها برای انجام کارهای متنوع شده است.

جابر مهدی‌یار رئیس دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی استان فارس نیز در همایش رابطین و مسوولین کانون‌های خادمیاران رضوی آستان قدس در استان فارس با تبریک به مناسبت دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: دوران انقلاب دورانی پرخاطره و پر مخاطره‌ بود که از یادها فراموش نمی‌شود.

وی با اشاره به رفتار رژیم پهلوی در مقابل مطالبه‌گری مردم اظهار داشت: آنچه که رژیم سابق مخصوصا ساواک سعی می‌کرد بی تفاوتی  به حکومت را به مردم القا کند و بی تفاوتی نسبت به ظلم در زمان کنونی توسط استکبار جهانی دنبال می‌شود.

تبیین شرایط فعلی و قبل از انقلاب برای تفهیم آرمان‌ها به نسل جوان

رئیس دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی استان فارس تصریح کرد: امروز شکست مقاومت و دین‌ستیزی توسط دشمنان مطرح است که تبیین شرایط فعلی و قبل از انقلاب برای تفهیم آرمان‌ها به نسل جوان وظیفه اصلی ما است.

مهدی‌یار در ادامه با اشاره به وجود ۳۶ شهرستان در استان فارس و ۱۱ منطقه در شهرستان شیراز بیان کرد: عملکرد کانون‌های خادمیاران در شهرستان‌ها پس از بررسی به سه دسته تقسیم شدند که چهار شهرستان جهرم، داراب، لامرد و منطقه هشت شیراز با کسب امتیاز بالا و ارسال گزارشات منظم در رتبه اول قرار دارند.

وی تاکید کرد: ۱۴ شهرستان در وضعیت مطلوب قرار دارند اما ثبت و سوابق ندارند و ۹ شهرستان نیاز به تلاش بیشتر دارند، هفت شهرستان جدید هستند که بایستی تلاش خود را مضاعف نمایند.

رئیس دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی استان فارس با اشاره به سفر مدیر مرکز امور خدام آستان قدس رضوی به شیراز ابراز امیدواری کرد تا با آموزش‌های خوب و صحیح ره توشه یک ساله برای برنامه‌های آتی داشته باشیم.

انتهای پیام/ ح / م
نظرات بینندگان