کد خبر: ۱۴۴۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۹
مدیر عامل شرکت گاز فارس خبر داد:

بهره‌برداری از ۳۱۶پروژه گازرسانی فارس با اعتباری معادل ۳۱۳ میلیارد تومان در دهه فجر

مدیرعامل شرکت گاز فارس گفت: به مناسبت ایام‌الله دهه فجر ۳۱۶پروژه گازرسانی با اعتباری معادل ۳۱۳ میلیارد تومان در فارس به بهره‌برداری خواهد رسید.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، غلامعباس حسینی در نشست خبری به طرح‌های آماده افتتاح در دهه فجر در استان فارس اشاره کرد و گفت: به مناسبت ایام‌الله دهه فجر ۳۱۶پروژه گازرسانی با اعتباری معادل ۳۱۳ میلیارد تومان در فارس به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه این طرح‌ها شامل گازرسانی به شهرهای فدامی و دوبرجی از توابع شهرستان داراب، 79  روستا در مناطق عمدتا سخت‌گذر استان و 235 واحد صنعتی و تولیدی است، اظهار کرد: ۴۲ پروژه نیز با اعتبار ۱۴۰ میلیارد تومان از دهه فجر تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد، این طرح‌ها شامل گازرسانی به یک شهر و ۴۱ روستا خواهد بود

حسینی ادامه داد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها، 6 هزار و 503 خانوار روستایی و هزار و 995 خانوار شهری فارس از نعمت گاز طبیعی برخوردار می‌شوند.

مدیرعامل شرکت گاز فارس با اشاره به اینکه  با بهره برداری از پروژه‌های گازرسانی دهه فجر، متوسط ضریب بهره مندی از نعمت گاز طبیعی در فارس به 7/96 درصد می رسد، افزود: با اتمام طرح های در دست اجرا تا پایان سال ۹۹، ضریب بهره‌مندی استان به طور میانگین به ۹۷ درصد خواهد رسید.

وی از اجرای بیش از ۱۳ هزار و ۹۰۰ انشعاب گاز در سطح استان نیز خبر داد و تعداد روستاهای مشمول گازرسانی استان را دو هزار و ۳۹۵ روستا اعلام کرد و افزود: تاکنون 2 هزار و 117 روستا از نعمت گاز بهره مند شده و با بهره برداری از 146 طرح گازرسانی روستایی در حال اجرا، متوسط ضریب  برخورداری از گاز روستایی به 95.9 درصد  می رسد.

حسینی همچنین در تشریح وضعیت گاز رسانی به شهرها نیزگفت: در بخش گازرسانی شهری نیز تحولی بزرگ صورت گرفته و رشد 28 درصدی گازرسانی به شهرهای فارس در دولت تدبیر و امید رقم خورده است .

به گفته وی؛ از 110 شهر استان فارس تاکنون102 شهر از این انرژی پاک بهره‌مند  و مشعل گاز، در خانه‌های بیش از یک میلیون و دو هزار و سه  مشترک فارسی روشن شده است.

حسینی تاکید کرد:  با اتمام طرح‌های گازرسانی به شهرهای رستاق ،فدامی، دوبرجی، عمادشهر،دهکویه، جویم، بنارویه و دهرم ، ضریب گازرسانی شهری در فارس  به 100 درصد ارتقا می یابد.

مدیرعامل گاز فارس در ادامه از افزایش 85 درصدی گازرسانی به صنایع استان نیز خبر داد و گفت: باتلاش‌های صنعتگران گاز ،۸۷۸ صنعت تا کنون گاز دار شده و طرح گازرسانی به هزار و 129 واحد صنعتی فارس نیز در دست اجرا است.

حسینی با اشاره به وضعیت گازرسانی به جایگاه های CNGنیز گفت: از 138 جایگاه سوخت، 133 جایگاه گاز دار هستند و به 4 جایگاه سوخت الهی شیراز ،حسینی نورآباد،جولایی فسا و نوشادی فراشبند نیز به زودی گازرسانی می شود تا خدمات سوخت‌رسانی با روند مطلوب‌تری انجام ‌شود.

وی در ادامه به اهمیت رعایت الگوی مصرف برای بهره مندی از گاز رایگان در استان اشاره کرد و گفت: برای این مهم ، پنج اقیلم (سرد یک، دو، سه، معتدل و گرمسیری) در استان پیش بینی شده است؛ بدین ترتیب در ایام سرد سال در اقلیم های ۱، ۲ و ۳ میزان مصرف ماهانه ۲۰۰ متر مکعبی ، در اقلیم چهار مصرف ۱۵۰ مترمکعبی، در اقلیم ۵،مصرف ۱۰۰ مترمکعبی و در ایام گرم همه اقلیم ها مصرف ۴۵ مترمکعبی تعیین شده است.

مدیرعامل شرکت گاز فارس در ادامه تاکید کرد: گازبهای مشترکان خانگی استان که میزان مصرف آن‌ها کم‌تر از 200 مترمکعب  باشد، ۱۰۰ درصد رایگان خواهد بود، همچنین مصرف کنندگانی که نسبت به سالهای 96 و 97 ، ده درصد کاهش مصرف داشته باشند، از تخفیف 15 درصدی بهره مند خواهند شد.

وی، هدف از اجرای این طرح تشویقی را مدیریت تقاضا و بازدارندگی مصارف غیرضرور، تشویق مشترکین به رعایت الگوی مصرف بهینه گاز، ترغیب مشترکین پرمصرف به تغییر رفتار مصرف و نهادینه‌سازی مصرف صحیح گاز طبیعی ذکر کرد.

حسینی در پایان از افزایش ۱۳ درصدی مصرف گاز خانگی در استان خبر داد و گفت: شرکت گاز استان فارس مبلغ۳۰ میلیارد تومان از کارخانجات سیمان و کاشی، ۱۰ میلیارد تومان از دستگاه ها و ادارات استان مطالبه دارد.  

 انتهای پیام/س / م
نظرات بینندگان