کد خبر: ۱۴۴۳۸۵
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۶ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۹

نغمه‌سرایی بانوان شاعر فارس در مدح حضرت زهرا(س)

همزمان با سالروز ولادت فرخنده حضرت زهرا(س) و ایام‌الله دهه فجر، عصر شعر فاطمی با نغمه‌سرایی جمعی از بانوان شاعر استان فارس در شیراز برگزار شد.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، همزمان با سالروز ولادت فرخنده حضرت زهرا(س) و ایام‌الله دهه فجر، عصر شعر فاطمی با نغمه‌سرایی جمعی از بانوان شاعر استان فارس عصر امروز، 15 بهمن‌ماه در سالن كنفرانس نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس و دفتر امام جمعه شیراز برگزار شد.

این برنامه با همت و همكاری مشترک سازمان بسیج هنرمندان فارس، معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی فارس، خبرگزاری ایكنا شعبه فارس، نهاد نماینده ولی‌فقیه در فارس و دفتر امام جمعه شیراز و سازمان فضای مجازی سپاه فجر در بستر فضای مجازی اجرا شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی عابدی، مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علمی ـ کاربردی استان فارس و منطقه 7 کشور در این مراسم ضمن تبریك فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت زهرا(س) گفت: مهم‌ترین نكته‌ای كه درباره حضرت زهرا(س) باید مورد بحث و بررسی قرار گیرد، سبك زندگی ایشان است.

وی افزود: حضرت زهرا(س) در آخرین لحظات عمر پربركتش به حضرت علی(ع) می‌فرماید، من در زندگی هیچ‌گاه سه كار انجام ندادم؛ یكی دروغگویی، دوم خیانت و سوم مخالفت و هیچ‌گاه با تو مخالفت نكردم. این‌ سه مورد مهم‌ترین نكاتی است كه خوب است خانواده‌ها در سبك زندگی خویش بدان توجه داشته باشند.

عابدی، بخش اعظمی از مشكلات زندگی‌های مشترك را عدم صداقت دانست و گفت: اگر در زندگی صداقت داشته باشیم، قطعاً بركت وارد زندگیمان می‌شود البته متأسفانه دروغگویی تنها در خانه و خانواده نیست بلكه رسانه‌های معاند و غرض‌ورزان هم برای رسیدن به اهداف شوم خود به دروغ متوسل می‌شوند. 

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علمی ـ کاربردی منطقه 7 كشور ادامه داد: امروز مشاهده می‌كنیم كه دشمنان جمهوری اسلامی چقدر بر علیه این نظام و انقلاب و ملت ایران سم‌پاشی كرده و دروغ‌پراكنی می‌كنند و تلاش می‌كنند تا بگویند كه در جمهوری اسلامی و مكتب اسلام به كرامت زن توجه نمی‌شود و البته برخی‌ها هم از روی بی‌اطلاعی و برخی‌ها هم مغرضانه این‌ها را باور می‌كنند و نشر می‌دهند. 

وی با تأكید بر اینكه انقلاب اسلامی دستاوردهای بی‌نظیری طی 42 سال برای ملت ایران به  ارمغان آورده است، توصیه كرد تا علاقه‌مندان برای آشنایی با این دستاوردها كتاب «صعود 40 ساله» را مطالعه كنند كه این دستاوردها به‌صورت آماری در آن‌ها آورده شده است. 

مجید میكائیلی، رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس هم در این نشست گفت: بحمد الهی هنرمندان متعهد و انقلابی استان فارس تعامل خوب و مناسبی با سازمان بسیج هنرمندان دارند و در عین حال تلاش هستیم تا این تعامل‌ها و ارتباطات را گسترده‌تر كنیم.

وی ضمن قدردانی از شاعرانی كه در این نشست به شعرخوانی در مدح و منقبت بانوی دو عالم پرداختند، گفت: ذیل سازمان بسیج هنرمندان 10 انجمن فعالیت می‌كند كه هر كدام از آنان دارای ظرفیت‌های بی‌نظیری برای معرفی هرچه بیشتر جایگاه هنری و فرهنگی استان فارس هستند.

یادآور می‌شود، در ادامه این مراسم شاعران آیینی نام‌آشنای استان فارس نظیر ساجده تقی‌زاده، فاطمه فاضلی، زهرا سادات جعفری و پروانه نجاتی به شعرخوانی در مدح و منقبت بانوی دو عالم حضرت زهرا(س) پرداختند.

انتهای پیام/ح / م
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان