کد خبر: ۱۴۴۳۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۸ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۹

آخرین کشفیات پلیس فارس طی ۴۸ ساعت اخیر اعلام شد

فرمانده انتظامی استان فارس از کشف یک تن و ۶۲۰کیلوگرم انواع مواد مخدر و دستگیری هشت قاچاقچی مواد مخدر خبر داد.
به گزارش سرویس اجتماعی و حوادث شیرازه، سردار رهام‌بخش حبیبی در نشست خبری که امروز برگزار شد، از کشف ۶۲۰کیلوگرم انواع مواد مخدر و دستگیری هشت قاچاقچی خبر داد و گفت: طی ۴۸ ساعت گذشته، در دومین مرحله از اجرای طرح صاعقه  با مشارکت کلیه یگان‌های انتظامی در سطح استان فارس،۱۰ دستگاه خودرو سبک و سنگین حامل مواد مخدر توقیف شد.

وی با بیان اینکه این محموله های مواد مخدر در محور های مواصلاتی شهرستان های شیراز، فیروزآباد، داراب، نی ریز و جهرم کشف شده است، افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون حدود ۴۹ تن انواع مواد مخدر در سطح استان کشف شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد افزایش داشته است.

سردار حبیبی در ادامه اظهار کرد: ماموران انتظامی استان فارس با اجرای طرح‌های مبارزه با قاچاق کالا در سطح محورهای مواصلاتی استان ۷۶ دستگاه خودروی سبک و سنگین را توقیف و مقادیر زیادی انواع کالای قاچاق کشف کردند.

 فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه بنا به اظهار نظر کارشناسان مربوطه ارزش کالاهای قاچاق کشف شده ۱۴۰ میلیارد ریال برآورد شده است، ادامه داد: در این خصوص ۹۹ متهم دستگیر و با ۸۴ پرونده تشکیل شده به مرجع قضایی تحویل داده شدند.

حبیبی همچنین اضافه کرد: در ۱۰ ماهه سال جاری ۴۴۶ میلیارد تومان کالای قاچاق در سطح استان کشف شده که با افزایش ۲۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل روبرو بوده است.
 
وی در ادامه به چند فقره سرقت کارت های عابر بانک از افراد کهنسال و بی‌سواد، موبایل قاپی و کلاهبرداری از طریق کارت های عابر بانک با تعویض کارت ها در مقابل دستگاه‌های خودپرداز در سطح شهر شیراز، اشاره کرد و افزود: موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان فارس قرار گرفت و با انجام اقدامات شبانه‌روزی و رصد اطلاعاتی کارآگاهان پلیس آگاهی موفق به شناسایی اعضای سه باند سارقان و دستگیری شش نفر از آنها شدند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه اعضای این باند از مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار و دارای سوابق متعدد سرقت، حمل سلاح سرد، خیانت در امانت  ایراد ضرب و جرح و درگیری هستند، افزود: متهمان در تحقیقات انجام شده تاکنون به ۹۰ فقره انواع سرقت در سطح شهرستان شیراز اعتراف کردند.

سردار حبیبی بیان کرد: در بازرسی از مخفیگاه این متهمان مقادیر زیادی اموال مسروقه به ارزش ۴ میلیارد ریال کشف شد.

انتهای پیام/ س / م
نظرات بینندگان