کد خبر: ۱۴۴۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۷ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۹

سایت دیوار باز هم قربانی گرفت

فرمانده انتظامی استان فارس از تشکیل تعداد ۶۰ فقره پرونده در خصوص کلاهبرداری صورت گرفته از بستر سایت دیوار خبر داد و گفت: مجموع مبلغ کلاهبرداری متهمان سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بوده که توسط پلیس فتا در حال بررسی است.
به گزارش سرویس اجتماعی و حوادث شیرازه، سردار رهام‌بخش حبیبی در نشست خبری که امروز برگزار شد،به کشف کلاهبرداری میلیاردی توسط پلیس فتا استان اشاره کرد و گفت: تعداد زیادی از شهروندان به پلیس فتا مراجعه و اعلام می‌کنند که در سایت دیوار، آگهی با عنوان رهن و اجاره منزل و همچنین فروش خودرو را مشاهده و پس از تماس تلفنی با شخص درج کننده آگهی و واریز مبالغی به عنوان بیعانه به حساب متهمان دیگر پاسخگوی تلفن خود نبودند.

وی با بیان اینکه ضمن انجام اقدامات فنی تعداد ۳ نفر متهم در این خصوص در شهر شیراز شناسایی و دستگیر شدند، افزود: با بررسی‌های بیشتر بر روی گردش حساب‌های متهمان دو نفر متهم اصلی این پرونده که در شهر تهران ساکن بودند طی یک عملیات غافلگیرانه توسط مامورین پلیس فتای استان دستگیر و از مخفیگاه آنان تعداد ۲۳۰ عدد سیمکارت ۳۱ عدد کارت بانکی و ۵ دستگاه تلفن همراه  کشف شد.

حبیبی تصریح کرد: متهمان در بازجویی‌های صورت گرفته اعتراف کردند که از نقاط مختلف کشور کارت‌های بانکی و سیم‌کارت‌هایی را از افراد معتاد و کم‌ درآمد اجاره می‌کردند و با استفاده از آنها در سایت دیوار شهرهای مختلف کشور آگهی با موضوعاتی نظیر رهن و اجاره منزل فروش خودرو فروش تلفن همراه درج و از این طریق مبالغی را به عنوان بیعانه دریافت و کلاهبرداری می‌کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس از تشکیل تعداد ۶۰ فقره پرونده در این خصوص خبر داد و گفت: مجموع مبلغ کلاهبرداری متهمان سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بوده که توسط پلیس فتا در حال بررسی است.

انتهای پیام/س/ م
برچسب ها: دیوار ، شیرازه ، پلیس فتا
نظرات بینندگان