کد خبر: ۱۴۴۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۹ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
امام جمعه شیراز خواستار شد:

طرح ترویج کشتی و ورزش پهلوانی در شورای فرهنگ عمومی فارس مصوب شود

امام جمعه شیراز خواستار تصویب طرح ترویج کشتی و ورزش پهلوانی در شورای فرهنگ عمومی این استان شد و گفت: با تصویب این طرح شاهد حضور بیشتر جوانان در ورزش‌های اصیل خواهیم بود.
به گزارش سرویس ورزشی شیرازه، آیت الله لطف‌الله دژکام در دیدار با علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی ایران با بیان اینکه کشتی علاوه بر اینکه یک ورزش ملی است، یک ورزش راهبردی نیز محسوب می‌شود، افزود: بارها شاهد بودیم که پرچم مقدس کشورمان در صحنه بین‌المللی با ورزش کشتی به اهتزاز در آمده  است زیرا کشتی خاستگاه ایرانی دارد.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه مردانگی و فتوت جزو ویژگی‌های کشتی گیران است که در بین آن‌ها موج می زند، گفت: شخصیت‌هایی همچون تختی و پوریای ولی الگوهایی هستند که در دنیا نظیرشان پیدا نشده است و ورزشکاران در عرصه کشتی باید در دنیا چنان بدرخشند که سایر رشته‌ها هم مرام این‌ها را یاد بگیرند.

آیت‌الله دژکام بیان کرد: اگر به ورزش کشتی از جنبه راهبردی توجه نکنیم و نگان کلان به آن نداشته باشیم لطمه خواهیم خورد که این امر پذیرفتنی نیست. 

انسان‌های با مروت در کشتی و ورزش زورخانه‌ای تربیت می‌شوند

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه کشتی و ورزش زورخانه‌ای را دوست دارم، اظهار کرد: این ورزش‌ها علاوه بر سلامت جسمانی، سلامت روح را هم به دنبال دارد و انسان‌ها را با مروت تربیت می‌کند.

آیت‌الله دژکام افزود: رشته‌های دیگری هم وجود دارند که نقشی در تربیت روح و جسم ندارند اما در کشتی این نقش دیده می‌شود از این رو باید به این رشته اهمیت دهیم زیرا جوانان زیادی به کشتی گرایش پیدا کرده‌اند. 


علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی با هدف بررسی وضعیت هیات کشتی استان فارس به شیراز سفر کرده و قرار است در مجمع سالانه این هیات شرکت کند.


انتهای پیام/ر/م
نویسنده :
رضا کوهی شوریجه
نظرات بینندگان