کد خبر: ۱۴۴۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۱ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۹
در نماز جمعه شهرستان‌های فارس مطرح شد؛

نگاه خدمتگزاری به مردم در انقلاب اسلامی ملموس است / دشمن انقلاب دیگر هیچ نقشه‌ای برای اجرا ندارد

ائمه جمعه فارس در خطبه‌های این هفته نماز جمعه به مباحث مربوط به دهه فجر، اتفاقات زمان انقلاب، کرونا و مطالبات مردمی در شهرستان‌های خود پرداختند.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، ائمه جمعه شهرستان‌های فارس در خطبه این هفته خود به مباحث مربوط به دهه فجر، اتفاقات زمان انقلاب، کرونا و مطالبات مردمی در شهرستانهای خود پرداختند.

حجت الاسلام والمسلمین حسین نژادیان امام جمعه شهر صدرا ضمن تبریک دهه فجر و ۲۲ بهمن، بیان داشت: امام خامنه ای فرمودند: ۲۲ بهمن عید حقیقی برای ملتِ ماست، ۲۲ بهمن برای ملت ما در حکم عید فطری است که ملت در آن، از یک دوران سخت خارج شد. که ۲۲ بهمن در حکم عید قربان است زیرا در آن روز و به آن مناسبت بود که نعمت ولایت، اتمام نعمت و تکمیل نعمت الهی، برای ملت ایران، صورت عملی و تحقف خارجی گرفت.

وی بنا به رهنمودهای امامین انقلاب، در مقابل تحریف های دشمنان نباید سکوت کرد بلکه حقایق و محکمات اسلام و انقلاب را برای دیگران تبیین نمود و همین باعث استحکام و ماندگاری و پایداری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران می شود. 

حسین نژادیان با اشاره به اینکه قدرت اجتماعی در هر اجتماعی از سه رکن اصلی و اساسی تشکیل شده است افزود: مردم، رهبری و ایدئولوژی، این سه رکن اساسی نقش بسیار مهم در سه مرحله قبل از انقلاب، هنگام پیروزی و بعد از پیروزی است.

امام جمعه شهر صدرا درباره موضع ما در مقابل سیاست‌های محافظه کارانه رئیس جمهور جدید آمریکا عنوان داشت: در شرایط فعلی باید از تمام مسئولان و نخبگان یک صدای واحد شنیده شود و هیچ کس نباید علامت و نشانی از وادادگی و ضعف از خود بروز دهد مخصوصاً از سوی مسئولان قوای سه گانه که امری مهم است، همچنین طبق فرموده رهبر فرزانه و حکیم انقلاب، برجام هیچ خاصیتی برای ما ندارد مگر این که همه تحریم ها برطرف شود و مذاکره با آمریکا منتفی است‌.

وی ادامه داد: هفت سال برای رفع تحریم ها آزموده ایم و هیچ نتیجه ای که نداشت بلکه دشمن جری تر شده و به تحریم ها افزوده است و اکنون نوبت تمرکز بر روی راهبردی خنثی سازی تحریم هاست و ما نتیجه خنثی سازی شیرین را در صنایع دفاعی چشیده ایم، اکنون نوبت خنثی سازی، تحریم اقتصادی است که ثمره اش بازدارندگی اقتصادی است.

حسین نزادیان به رئیس جمهور فرانسه اشاره کرد و افزود: رئیس جمهور فرانسه در این آشفته بازار اروپا و آمریکا تلاش می کند تا از عربستان صعودی امتیازگیری کند و می‌گوید در مذاکرات با ایران، آن ها باید حضور داشته باشند.

امام جمعه شهر صدرا در پایان از همه عزیزانی که برای بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی امسال، مشارکت جدی داشتند، تشکر و قدردانی کرد.

مذاکره برای بازگشت به برجام بدون رفع کامل تحریم ها هیچ معنایی ندارد

امام جمعه مرودشت گفت: انقلاب اسلامی ایران الگوی همه نهضت های آزادیبخش جهان می‌باشد و مسئولان ارشد نظام در زمینه مذاکره وبازگشت به برجام صدای واحدی از خود داشته باشند.

حجت الاسلام مهدی آقائی در خطبه‌های این هفته خود ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، بیان داشت: انقلاب اسلامی تحقق وعده الهی بود و دهه فجر طلیعه این انقلاب بزرگ است.

وی انقلاب اسلامی ایران را الگوی همه نهضت‌های آزادیبخش جهان دانسته و بر تبیین دستاوردهای نظام اسلامی تاکید کرد و گفت: اقدامات و دستاوردهای ارزشمند نظام جمهوری اسلامی باید در دهه‌فجر به خوبی برای نسل جدید تبیین شود تا بعدها بتوانیم ترسیم زیبایی از فعالیت‌ها و دستاوردها داشته باشیم.

خطیب جمعه مرودشت با بیان اینکه قدرت بالای اجتماعی این انقلاب باعث گردید تا در سه برهه تاریخی قبل وحین وبعد از انقلاب نه تنها افت وپسرفتی نداشته باشیم،بلکه به برکت این قدرت اجتماعی روز به رشد وبالندگی انقلاب و دستاوردهای نظام افزوده شود.

آقائی به بیان سه رکن اصلی قدرت اجتماعی انقلاب پرداخت وافزود: اگر مشارکت مردم در قبل وحین وبعد از انقلاب حفظ شود قطعا آن انقلاب بالنده وموثر خواهد بودکه همراهی ودلسوزی مردم در این زمینه باعث متمایز شدن این انقلاب با سایر انقلاب های جهان گردیده است.

وی رهبری را رکن دیگر قدرت اجتماعی انقلاب بیان نمود وخاطرنشان ساخت: ضعف وقدرت های رهبران، نوع نگاه آنان به مردم واهمیت دادن به جایگاه انسانیت ومتکی بودن به قدرت لایزال الهی از ویژگی ها بارز رهبران انقلاب در این سه برهه می باشد که باعث متمایز گردیدن انقلاب شده است.

آقائی ایدئولوژی هر انقلاب را رکن سوم قدرت اجتماعی آن دانست وافزود:مادامی که انقلاب بر مبنای رفع نیازهای مردم واساس تصمیم گیر ها بر پایه تفکرات ناب محمدی باشدباعث تمایز آن نسبت به دیگر انقلاب ها خواهد شد.

خطیب جمعه مرودشت به نوع رویکرد رئیس جمهور جدید آمریکا نسبت به برجام اشاره نمود وافزود:دولت جدید بایدن رئیس جمهور آمریکا اکنون با ساختار چندبعدی از تحریم های چند جانبه بر علیه ایران مواجه است.

وی با بیان اینکه ترامپ با خروج خود از برجام کار بایدن را راحت تر نمود،بیان داشت:اکنون جوبایدن نه می خواهد تحریم جدیدی علیه ایران اسلامی داشته باشدکه برایش هزینه داشته وبه خاطر اهرم فشار به ایران علاقه ای به رفع تحریم های کنونی در سر ندارد.

آقائی عنوان کرد: بایدن بهترین راه را در شرایط کنونی بازی با تحریم ها می داند که بادلخوشی با برخی کلمات ودغل بازی، علی رغم شعار های قبل از انتخابات خود در زمینه خروج آمریکا از برجام که باعث منزوی شدن آمریکا گردیده است ،ورفع برخی تحریم های که تاثیری برای مردم ایران ندارد ،در اعلان موضع وسیاست های خود نسبت به بازگشت به برجام تاخیر انداخته تا ایران را در حالت انتظار نگه دارد.

وی افزود: بایدن می خواهد با منت گذاشتن بر سر مسئولان نظام وحذف چند مورد تحریم کم اثربه قول خود امتیاز بدهد تا بتواند به برجام برگرددودر کنار آن برجام 2 و3 را مطرح نمایدوفضا را به گونه ای ترسیم کندکه در اتحادیه جامعه بین المللی عنوان سازد که اکنون نوبت ایران است که حرکتی از خود نشان دهدوبهانه تراشی نماید.

امام جمعه مرودشت با بیان اینکه مذاکره برای بازگشت به برجام بدون رفع کامل وفوری تحریم ها هیچ معنایی ندارد،بیان کرد:مسئولان ارشد ومیانی نظام ونخبگان ورسانه ها بایدصدای واحدی از خود در این زمینه داشته باشند وهیچ گونه ضعفی از خود نشان ندهندوبدانند که بازگشت به برجام  بدون رفع فوری وکامل تحریم ها اثرندارد.

وی از قرارگاه جهادی امام رضا (ع)در شهرستان مرودشت و پویش فجر مردمی که در زمینه کمک به محرومان وتهیه داروی نیازمندان وکمک هزینه تامین بخشی از اجاره منزل مستضعفان گام بر می دارند، تقدیر کرد.

یکی از واژه‌های انقلاب کلمه مقاومت است

حجت الاسلام والمسلمین روانبخش امام جمعه شهر بنارویه گفت: یکی از واژه های انقلاب کلمه مقاومت است مقاومت در برابر استکبار جهانی و نقشه های شیطانی انها است ما در زمان قاجار نهضت تنباکو داشتیم تحریم تنباکو حتی در خانه ناصر الدین شاه کشیده شد و زنان او قلیان ها را شکستند واز دیگر نهضت ها نهضت مشروطه نهضت جنگل نهضت دلیران تنگستان نهضت ملی نفت نهضت پانزده خرداد ۴۲داشتیم ملت ایران ملتی زنده است هر زمانی ظلم و ستمی بوده مردم به پا خاستند کشوری که چنین ملتی دارد زیر ظلم نمی رود. 

وی بحث دیگر بحث نرمش دانست و افزود: بعضی مواقع باید نرمش نشان داد اما نرمش قهرمانانه نه ذلیلانه و از واژه های دیگر خودکفایی و عدالت اجتماعی است ما برای همین عدالت انقلاب کردیم امام زمان عج برای برقراری قسط عدل ظهور می کند برای برقراری عدالت باید جلو فساد بگیریم فاصله طبقاتی از بین ببریم ما باید مشکلات کشور از بین ببریم  یکی از کار های که باید انجام گیرد از بین بردن اشرافیت است اگر در شمال تهران کاخ های انچنانی باشد و طرف دیگر کوخ پس چه فرق است بین ما و زمان گذشته و مسئله دیگر استقلال اقتصادی است که با تولید داخلی نه مونتاژ کالای دیگر آن به استقلال برسیم ما نباید متکی به نفت باشیم.

امام جمعه شهر بنارویه ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا (س) و روز زن ابرازکرد:  امروز زنان ما از هر زمانی با سواد ترند زنان ما در بسیاری از فعالیت ها مشارکت دارند در زمان جنگ بسیاری از بار ها را به دوش کشیدند.


نظارت جدی، مستمر و همیشگی بر بازار و کنترل قیمت ها باشد

حجت الاسلام ابراهیمی امام جمعه فراشبند با توجه به وضعیت شهرستان از نظر شیوع کرونا به دلیل عادی انگاری و بی توجهی به دستورالعمل های بهداشتی، خطاب به شهروندان گفت:  متاسفانه شهروندان عزیز به محض اینکه، مقداری فضای سلامتی جامعه از حیث بیماری کرونا بهتر شده، پروتکلهای بهداشتی را کمتر رعایت می‌کنند و از سویی نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی نیز کمرنگ تر می شود، گویا همه چیز رها شده و خبری از ویروس کرونا نیست، در حالی که ممکن است شاهد موج چهارم و یا حتی ویروس انگلیسی جهش یافته با سرعت شیوع بالاتر باشیم.

وی با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، وی از مسئولان خواست نظارت بیشتری بر تالارهای عروسی آرامستان ها، بازار و تجمعات مردمی برای پیشگیری از کرونا داشته باشند تا دوباره شاهد مرگ عزیزان و همشهریان خود نباشیم.

ابراهیمی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه با توجه به شیوع بیماری سالک، از شبکه بهداشت و درمان شهرستان خواست مکان ها و مخازن ایجاد سالک را شناسایی و نسبت به مبارزه با این پشه ناقل، اقدام کنند.

امام جمعه فراشبند در بخش دیگر از خطبه ها، با توجه به وضعیت بازار، خواستار نظارت جدی، مستمر و همیشگی بر بازار و کنترل قیمت ها شد و از رئیس اداره صنعت و معدن و تجارت شهرستان در راستای تلاش برای تامین روغن خوراکی در شهرستان تقدیر کرد.

پیشگیری معقولانه ترین و اساسی ترین کار در مقابله با کرونا است

حجت الاسلام و المسلمین مدبر امام جمعه جهرم گفت: در روزهای اخیر شاهد بودیم که دو ورزشکار فوتبالیست کشورمان جان خود را بر اثر کرونا از دست دادند و این  دو پیام برای ما دارد؛ اول مغرور نشدن به جوانی خود  و دوم اینکه فکر نکنیم چون ورزشکار هستیم دیگر بیماری سراغ مان نمی آید.

وی ادامه‌داد: ویروس کرونا دشمن کوچکی است که یک انسان را از پا در می آورد،  این دو ورزشکار زمانی به پزشک مراجعه کرده بودند که دیگر کار از کار گذشته بود. و چنانچه علائم بیماری همچون تنگی نفس، تب بالا و... به سراغ مان آمد باید هر چه سریع تر به مراکز درمانی مراجعه کنیم.

مدبر با اشاره به اینکه معقولانه ترین و اساسی ترین کار در مقابله با این ویروس خطرناک کرونا، پیشگیری است و وجود واکسن نیز نباید ما را مغرور کند افزود: محیط بیمارستان ها از بسیاری از مکان هایی که مرکز تجمع هستند تمیز تر است و نباید فکر کنیم که محیط بیمارستان تمیز نیست و بخواهیم به خاطر آن به مراکز درمانی مراجعه نکنیم.

نگاه خدمتگزاری به مردم در انقلاب اسلامی ملموس است 

حجت الاسلام محمدجواد درویشی امام جمعه شهرستان بیضاء با اشاره به نامه ۵۳ نهج البلاغه امام علی علیه السلام گفت: رمز پیروزی انقلاب اسلامی، انگیزه الهی و مقصدعالی حکومت الهی و دیگری اجتماع ملت درسراسر کشور با وحدت کلمه است. 

وی جمهوریت و مردمی بودن رکن اصلی این انقلاب دانست و افزود: هیچ وقت خودت را در جایگاه کسی که مردم را طعمه بدانی قرار نده و دوره سلطنت پادشاهان نگاه به مردم چگونه بوده و الان در انقلاب اسلامی نگاه چگونه است؟

وی ادامه داد: نگاه خدمتگزاری به مردم در انقلاب اسلامی ملموس است و تحول نتیجه رعایت تقواست که پیروزی معجزه آسای انقلاب اسلامی ۱۹بهمن پیوستن ارتش به مردم توجه ویژه الهی و کمک به پیروزی انقلاب اسلامی ۲۲بهمن ماه وسقوط حکومت سلطنتی یوم الله است.

دشمن انقلاب دیگر هیچ نقشه‌ای برای اجرا ندارد

حجت الاسلام صباحی امام جمعه شهرستان کازرون ضمن تبریک به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: در آستانه  چهل و سومین سالگرد غرور آفرین و معجزه گونه انقلاب اسلامی هستیم، انقلابی که مردم بر مبنای دین و اسلام و قران و به دور از چشم داشت های مادی این انقلاب را به وجود اوردند، فرعون زمان را اخراج کردند و وقتی شیطان ها هجوم اوردند با خون خودشان جلو شیاطین رو گرفتند، پای این انقلاب ایستادند و این انقلاب را ساختند و روز به روز خداوند بر عظمت این انقلاب و مردم و رهبر عزیز ما قطعا می افزاید. 

وی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن‌ میفرماید که واجب هست بر خداوند که مومنین را یاری کند، افزود: حالا که سال‌ها گذشته و مردم برمیگردند و خاطرات خودشان را از دوران های گذشته نقل می‌کنند جوان های ما که دوران شاه را ندیدند می‌دانند که ان روز مردم در چه فلاکتی بودند و امروز چه عزتی دارند. 

امام جمعه شهرستان کازرون ابراز کرد: وقتی مردم قم قیام کردند و بعد از آن چهلم شهدای قم را تبریز گرفت بعد از تبریز چهلم شهدای تبریز را کازرون گرفتند، این شهر یک شهر انقلابی و مومن است که الحمدلله حضور و زندگی در این شهر افتخار است.

صباحی با اشاره به اینکه امروز وضعیت انقلاب اسلامی به گونه ایست که دشمن دیگر هیچ نقشه‌ای برای اجرا ندارد، افزود: امروز وضعیت نظام ما طوری است که دشمن درمانده شده هر راهی و هر نقشه‌ای که بلد بود امتحان کرده و سرش به سنگ خورد و تیر به سمت خودش برگشت و امروز دنیا شاهد عظمت و اوج گرفتن انقلاب است امروز لرزه را ما به پیکر اسراییل انداختیم و مهاجرت معکوس از اسراییل به سمت ایران شروع شده است. 

وی ادامه داد: امروز ما شاهد هستیم که دشمنان اسلام واسطه هایی می‌فرستند تا بتوانند راهی برای گفتگو با ایران باز کنند و ان شاالله با جهاد اقتصادی ایران یک ابر قدرت منطقه‌ای و اقتصادی خواهد شد.

انتهای پیام/ر/م
نظرات بینندگان