کد خبر: ۱۴۴۴۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
رئیس اتاق اصناف فارس؛

مشکل گرانی از اصناف و بازاریان نیست/ مطالبه و گرفتاری اصناف دیده شود

سید محمود هاشمی با گلایه از کم‌لطفی به تشکیلات اصناف گفت: در تصمیمات کلی، تشکل اصناف فراموش می‌شود و محبت لازم در حق این تشکیلات نیست و با همین وضعیت داریم حرکت می‌کنیم اما باید مطالبه و گرفتاری اصناف دیده شود.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، سید محمود هاشمی رئیس اتاق اصناف مرکز فارس در آئین گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی این مرکز با بیان اینکه رهبر انقلاب در هر گرفتاری و مشکلات مردم را پند و تذکر هدایت می کنند، گفت: اجتماع امروزه گرفتار بد گفتاری شده و فرمایشات اخیر رهبر انقلاب تاکید بر توجه بیشتر مردم به این موضوع است‌. 

وی افزود: بد رفتاری، غیبت، بد گفتاری باید به دور از مسلمانان مخصوصا شیعیان باشد. اصناف جایگاه ویژه‌ای در جامعه دارند و باید در خوش رفتاری و سخن نیکو الگو باشند و سخنان رهبری باید برای ما درسی آموزنده باشد. با کمک بسیج اصناف در تبیین این مهم حرکت خوبی را انجام خواهیم داد.

هاشمی با اشاره به ۴۲ مین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و بیانیه گام دوم انقلاب، اظهار داشت: وظیفه ما بازاریان و اصناف این است که باتوجه بیانیه گام دوم انقلاب حرکت را شروع کنیم. از سال گذشته شاهد مشکلات اقتصادی را در کشور هستیم و این موضوع، گرفتاری حاشیه ای برای کارگران و کاسبان دارد.

رئیس اتاق اصناف فارس با گلایه از کم لطفی به این تشکیلات گفت: در تصمیمات کلی، تشکل اصناف فراموش می‌شود و محبت لازم در حق این تشکیلات نیست، با همین وضعیت داریم حرکت می‌کنیم اما باید مطالبه و گرفتاری اصناف دیده شود.

به گفته این مقام مسئول، تشکیلات صنفی یک نعمت در کشور است و بدون هیچ چشم داشتی خدمات ارزنده ای را به جامعه ارئه می دهد.  اصناف و بازاریان حلقه آخر اقتصاد است و به همین دلیل گرانی را از بازاریان می بینند اما گرانی از جای دیگه است.  نمی گوییم تخلف نیست اما بین ۵ درصد تخلف در بین اصناف وجود دارد. اکثر کاسب ها مردم دار هستند و اجتماعی بودن اصناف الزام دارد. 

هاشمی با بیان اینکه امروز استرس در کسب و کار ها وجود دارد و این موضوع باید مرتفع شود، گفت: ما وظیفه داریم برای رفع مشکلات مردم حمل فشار را داشته باشیم و نباید صفات خوب را از بازار دور ببینیم.

انتهای پیام/ ح / م
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان