کد خبر: ۱۴۴۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۵ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۹
باقری لنکرانی اعلام کرد؛

شیراز میزبان چهارمین کنگره بین‌المللی سلامت همراه می‌شود/ پیگیری برای ایجاد بیمارستان‌های مجازی در حوزه سلامت همراه

کامران باقری لنکرانی گفت: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در روزهای پایانی بهمن امسال، میزبان چهارمین دوره از کنگره بین‌المللی سلامت همراه، با رویکرد پاندمی کووید_ ۱۹ و با هدف گفتمان‌سازی در این زمینه است.
به گزارش سرویس اجتماعی و سلامت شیرازه، کامران باقری لنکرانی در یک نشست خبری با بیان اینکه در حال حاضر در سراسر دنیا با همه‌گیری سهمگین کرونا مواجه هستیم، گفت: این بیماری تمامی ابعاد حیات جامعه را تحت تاثیر قرار داده و با وجود همه پیشرفت‌هایی که حتی در زمینه واکسن در کشورها صورت گرفته، اما همچنان بیماری سیر صعودی دارد.

وی در ادامه گسترش بیماریابی فعال، مراقبت از بیماران در منزل و ارتقای کیفیت خدمات را از دغدغه‌های نظام سلامت برشمرد و افزود: سلامت همراه به لحاظ فراگیری و ضریب نفوذ بالا در جوامع، اکنون مورد توجه ویژه ای قرار گرفته است و در ایران نیز تجربه‌های خوبی در این همه گیری ایجاد شد.
 
شیراز میزبان چهارمین کنگره بین‌المللی سلامت همراه می‌شود/ پیگیری برای ایجاد بیمارستان‌های مجازی در حوزه سلامت همراه
رئیس چهارمین کنگره بین‌المللی سلامت همراه دانشگاه علوم پزشکی شیراز مواردی نظیر تلاش برای کنترل قرنطینه بیماران و بیماریابی فعال را از جمله محورهای مرتبط با سلامت همراه دانست و اظهار کرد: از ماه های نخست شیوع این بیماری از سوی وزارت بهداشت و با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در کشور آغاز شده است.

باقری لنکرانی گفت: در کنار این محورها، سلامت همراه می‌تواند زمینه‌ای برای پاسخگویی به پرسش‌های عمومی در حوزه سلامت و جلب مشارکت عمومی در این زمینه فراهم آورد.

وی در ادامه به اهمیت حفظ محرمانگی و آزادی کاربران فناوری‌های سلامت همراه در این حوزه اشاره کرد و تصریح کرد: یکی از چالش‌های این حوزه که در دوره‌های پیشین کنگره نیز مورد توجه قرار گرفته، حفظ سطوح محرمانگی و آزادی مخاطبان و کاربران فناوری‌های سلامت همراه از دیدگاه‌هایی نظیر اخلاقی و جامعه‌شناسی است که در این دوره مورد توجه قرار می گیرد.

پیگیری برای ایجاد بیمارستان‌های مجازی با امکان پایش دقیق سلامت بیمار در منزل در حوزه سلامت همراه یکی دیگز از مباحثی بود که لنکرانی به آن اشاره کرد و گفت: در سلامت همراه، ظرفیت‌هایی را به کار برده ایم و از دستاوردهای آن بهره مند شده‌ایم و هم اکنون نیز در حال شناسایی ظرفیت‌های جدید هستیم که در این زمینه نگاه امیدوارانه ای برای گفتمان‌سازی و افزایش بهره‌گیری از فناوری اطلاعات در حوزه سلامت وجود دارد.

رئیس چهارمین کنگره سلامت همراه دستاورد دوره‌های گذشته این رویداد علمی بین‌المللی را تقویت رشد و تعالی در شرکت‌های دانش بنیان برای ورود به حوزه سلامت عنوان کرد و گفت: فناوری‌های اطلاعاتی به لحاظ گستردگی، می‌تواند نقش سازنده ای در ارتقای سلامت جامعه داشته باشد.

پیش‌بینی مسابقه نرم افزارهای سلامت همراه در چهارمین کنگره سلامت

دبیر چهارمین کنگره بین المللی سلامت همراه نیز در این نشست با اشاره به شرایط کرونا و برگزاری این رویداد بین المللی به صورت مجازی، گفت: به دلیل پاندمی بزرگی که هم اکنون در سراسر دنیا با آن مواجه هستیم، این رویداد علمی نیز در این دوره با محوریت پاندمی کووید _۱۹ برگزار می شود.

سید جلیل معصومی افزود: سلامت همراه با رویکرد پیشگیری، کنترل و درمان کووید ۱۹، خدمات بیمار محور در سلامت همراه، کارآفرینی، سرمایه گذاری و بازاریابی در سلامت همراه، کاربرد فناوری های سلامت همراه در تغذیه، کاربرد فناوری های سلامت همراه در توانبخشی، سیستم اطلاعات سلامت و سلامت همراه، کاربرد سلامت همراه در تصویربرداری پزشکی و نقش سلامت همراه در مراقبت از سالمندان از محورهای پیش بینی شده برای این کنگره بین المللی است.

وی با اشاره به تغییراتی که همه‌گیری کووید ۱۹ در سطرح دنیا رقم زده است، اظهار کرد: افزایش گرایش به مراجعه غیرحضوری و با بهره گیری از رسانه های مجازی از پیامدهای این همه گیری به شمار می رود که هم راستا با این رویداد بین المللی است.

معصومی با اعلام ارائه ۱۰ سخنرانی با حضور مجازی مهمانانی از کشورهای سوئد، آمریکا، استرالیا، قطر، ترکیه و پاکستان در این کنگره، گفت: حدود ۲۵۰ مقاله علمی به دبیرخانه این کنگره ارسال شده که مورد داوری قرار می گیرد و از ایران نیز اساتید ۱۲ دانشگاه کشور در این برنامه به عنوان سخنران حضور دارند.

رئیس مرکز رشد فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی شیراز از حضور ۴۵ استاد برجسته این حوزه به عنوان اعضای کمیته علمی و بیست دانشجوی برتر کشور به عنوان اعضای کمیته اجرایی خبر داد و افزود: علاوه بر ارائه ۵۲ سخنرانی اصلی، هفت میزگرد علمی و چهار کارگاه آموزشی نیز برگزار می شود.

دبیر کنگره سلامت همراه با بیان اینکه هر دوره برگزاری این کنگره با برپایی نمایشگاهی برای معرفی محصولات این حوزه همراه بوده است، ادامه داد: امسال این نمایشگاه برای نخستین بار به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین با اعلام خبر پیش بینی مسابقه نرم افزارهای سلامت همراه در این کنگره به عنوان یکی دیگر از برنامه های جانبی، اظهار کرد: با هماهنگی های صورت گرفته با وزارت بهداشت، به نرم افزارهای برگزیده این مسابقه، مجوز مورد تایید وزارت بهداشت اعطا می شود.

چهارمین دوره از کنگره بین المللی سلامت همراه، به صورت مجازی و به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از بیست و هشتم تا سی ام بهمن برگزار می شود.

انتهای پیام/س/ م
نظرات بینندگان