کد خبر: ۱۴۴۴۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۴ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
مدیرکل پشتیبانی امور دام استان فارس؛

مشکلی در تامین نهاده‌های دامی نداریم

رحمانی گفت: با توجه به ذخیره‌سازی مناسب نهاده‌های دامی و همچنین روند واردات، در شرایط کنونی مشکلی در زمینه تامین نهاده‌ها و فرآورده‌های دامی وجود ندارد.
به گزارش سرویس دریافت خبر اقتصادی شیرازه، رهام رحمانی مدیرکل پشتیبانی امور دام استان فارس گفت: با توجه به ذخیره‌سازی مناسب نهاده‌های دامی و همچنین روند واردات، در شرایط کنونی مشکلی در زمینه تامین نهاده‌ها و فرآورده‌های دامی  وجود ندارد.

مدیر کل پشتیبانی امور دام استان فارس، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۸۳ هزار تن نهاده دامی، شامل ۴۱ هزار تن ذرت، ۶۷ هزار تن کنجاله سویا و ۷۵ هزار تن جو توسط این اداره کل در بین مرغداران و دامداران استان توزیع شده و در حال حاضر نیز همزمان عملیات ذخیره‌سازی و توزیع نهاده‌های دامی در حال انجام می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه واردات گوشت در سال جاری به حداقل رسیده است، تصریح کرد: در مقاطعی از سال ۹۹ با توجه به مازاد تولید داخل در مقایسه با مصرف به منظور حمایت از تولیدکنندگان و برای تنظیم بازار داخل، شرکت پشتیبانی امور دام استان ۳۸۵ تن گوشت گوساله از دامداران استان خریداری نموده است.

رحمانی با بیان اینکه همچنین به دلیل مازاد تولید مرغ در مقایسه با مصرف داخلی و جلوگیری از ضرر و زیان تولیدکنندگان و تنظیم بازار، در سه ماهه اول سال جاری ۵۶۱۱ تن مرغ از تولیدکنندگان استان خریداری و ذخیره‌ شد.  او خاطرنشان کرد که در راستای حمایت از مصرف کنندگان خصوصا طبقات پایین درآمدی در مقاطعی از سال از محل ذخایر تولید داخل و وارداتی ۷۷۰ تن گوشت قرمز و ۵۰۳۴ تن گوشت مرغ منجمد در بازار توزیع شد.

مدیر کل پشتیبانی امور دام استان گفت: در بحث خرید محصول مازاد تولید کنندگان و توزیع فرآورده‌ها و نهاده‌ها، قیمت‌های مصوب کارگروه تنظیم بازار کشور مبنای عمل می‌باشد.

 رحمانی در پایان اظهار کرد: برای تنظیم بازار شب عید مشکلی برای تامین و توزیع محصولات پروتئینی و نهاده‌ها نداریم. ذخایر لازم برای تامین مرغ، گوشت و نهاده‌ها در صورت نیاز موجود است، اگر چه خوشبختانه آمار تولید نشان می‌دهد که وضعیت تولید مناسب است به طوری که حتی ممکن است مازاد تولید داشته باشیم. در خصوص مازاد تولید و به منظور حمایت از تولید کنندگان شرکت پشتیبانی امور دام آمادگی انعقاد قرارداد با تولید کنندگان جهت خرید گوشت و مرغ مازاد تولیدی را دارد.

انتهای پیام/س/م
نظرات بینندگان