کد خبر: ۱۴۴۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
آیت‌الله دژکام در جمع افسران نیروی هوایی شیراز؛

مطالبه‌گری و نقد همراه با ادب پسندیده است

آیت الله دژکام گفت: بدون دردسر باید بتوانیم حق خودمان را مطالبه کنیم و آزادی در نقد نباید به گونه‌ای باشد که توهینی به بزرگتر‌ها صورت بگیرد لذا مردم امروز آزادانه مطالبه می کنند و حرف می زنند، بی ادبی رسم ما ایرانیان نبوده است و اکنون نیز باید ادب نسبت به بزرگترها رعایت گردد.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، آیت‌الله لطف‌الله دژکام نماینده رهبر انقلاب در استان فارس و امام جمعه شیراز در دیدار با افسران و کارکنان پایگاه هوایی شهید دوران شیراز، گفت: امروز، روز افتخار ملت ایران به وجود سربازانی مثل شما است؛ شما مدافع آسمانی هستید که این گنبدهای فیروزه ای در آن می درخشد و به سومین حرم اهل البیت (ع) مشهور است. 

وی افزود: در انقلاب صحنه های را که دیده ایم، نسل های جوان مشاهده نکرده اید و سوال در ذهن یک ملت از همین جا پیدا می شود و نسل جوان برآمده از نهضت دقیقا نمی دانند حال قبل از انقلاب چگونه بوده است و این ندانستن‌ها باعث ایجاد پرسش‌های می‌شود و اگر پرسش ها بی پاسخ بماند، پس از مدتی ارزش کار نسل قبلی در چشم نسل های جدید کم خواهد شد. 

آیت الله دژکام، محوری‌ترین شعار انقلاب، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی دانست و گفت: استقلال فریاد اولیه ما بوده و اگر تاریخ را بررسی کنید امروز مهندسین مجموعه نیروی هوایی می توانند بگویند که ما چه وضعی داشته ایم و اکنون چگونه است، یک گروهبان آمریکایی به امیر های لشکر ما دستور می داد و در باشگاه صنعت نفت انگلیسی ها در آبادان تابلوی، ورود ایرانی و سگ ممنوع است. 

امام جمعه شیراز با بیان اینکه دعوای اصلی امام خمینی (ره) با نظام شاهنشاهی بر سر کاپاتالاسیون اجنبی ها و استقلال کشور بود، ابراز داشت: یکی از مباحث ما با نظام سلطه آن زمان، آزادی بود بدین معنی که مردم حقوق خودشان را از کسانی که رئیس هستند مطالبه نمایند و یک عده ای اکنون آزادی را به آزادی جنسی تعبیر می‌کنند، اما در کشور های خارجی نیز این نوع آزادی محکوم می شود.

وی تصریح کرد: بدون دردسر باید بتوانیم حق خودمان را مطالبه کنیم و آزادی در نقد نباید به گونه ای باشد که توهینی به بزرگتر ها صورت بگیرد و مردم امروز آزادانه مطالبه می کنند و حرف می زنند، بی ادبی رسم ما ایرانیان نبوده است و اکنون نیز باید ادب نسبت به بزرگتر ها رعایت گردد و رهبری در روز میلاد حضرت زهرا فرمودند که ادبی به مانند ایرانیان در اروپا و غرب نیست، احترام به ناموس را خارجی ها بلد نیستند و ما در کشوری هستیم که آزادی همراه با ادب و غیرت همراه است.

امام جمعه شیراز با تاکید بر اینکه اورهال انواع هواپیما یک پیشرفت در صنعت هوایی محسوب می شود. اذعان نمود: از نظر تحول اجتماعی کارشناسان می گویند که یک نظام را بسازید ۶۰ تا ۷۰ سال به طول می انجامد؛ قبل از اینکه سال ۵۷ قبل از اینکه انقلاب پیروز شود، هیچگونه جمهوری به این صورت نداریم و قبلا کسی تجربه اش نکرده است. 

آیت الله دژکام با بیان اینکه شما با علما و شاگردان مکتب پیامبر (ص) نظام اسلامی بسازید کار بزرگی است، اظهار داشت: جوان تر ها پرسش به حقی دارند، ۴۲ سال است که می دویم و هر چه جلو تر می رویم بزرگی کار بیشتر نمایان می شود و یک گوشه نظام ساختن هواپیما است و نباید نا امید باشیم، اما رسیدن به فناوری و تکنولوژی امکان پذیر است و از تمامی مشکلات رد می شویم. 

به گفته این استاد دانشگاه، باید در برابر مشکل تولید و توزیع، عادلانه رفتار شود و ۴۱ هزار قطعه در ایران تولید میشود و در راستای اقتصاد و معیشت مردم عدالت رعایت شود مطمن هستم به اهدافی که داریم می رسیم و نقش روحانیت همانند پدر و برادر همراه شود و امروز باید به همدیگر کمک بدهیم‌ و همه نیرو های نظامی باید پیشرونده باشند لذا مردم وقتی یک افسر نیروی هوایی صحبت می کند، چایگاه ویژه را برای وی مدنظر دارند و  از این جایگاه برای پیشبرد اسلام استفاده نمایید.

انتهای پیام/ح/م
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان