کد خبر: ۱۴۴۴۵۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
رئیس کل دادگستری استان فارس؛

دسترسی مردم به خدمات قضایی باید به شکل آسان انجام پذیرد

همزمان با ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی و با حضور رئیس کل دادگستری استان فارس دادگستری شهرستان سرچهان آغاز به کار کرد.
به گزارش سرویس دریافت خبر اجتماعی شیرازه، افتتاح دادگستری شهرستان سرچهان پس از طی مراحل قانونی با حضور نمانیده عالی قوه قضائیه در استان فارس، نماینده مردم شهرستان های آباده، خرمبید و بوانات و سرچهان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان به صورت رسمی کار خود را آغاز کرد.

رئیس کل دادگستری استان فارس در این جلسه، با تأکید بر صیانت از دستاورد های انقلاب اسلامی گفت: باید همه ما قدردان نظام و شهداء باشیم و مدیران در این وادی مسئولیت سنگین تری را بر عهده دارند.

حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی با بیان اینکه باید بیانه گام دوم انقلاب را محور برنامه ها قرار دهیم گفت: ما در دستگاه قضایی با هدایت و راهبری ریاست معظم قوه قضائیه این حرکت نوین را آغاز کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه هدف نهایی سند تحول قضایی ایجاد عدالت و رضایت مردم است گفت: در این طرح دسترسی مردم به خدمات قضایی باید به شکل آسان انجام پذیرد که افتتاح امروز دادگستری شهرستان سرچهان بخشی از اجرای همین طرح است.

رئیس شورای قضایی استان فارس ضمن توصیه به رئیس جدید این حوزه قضایی با اشاره به اهمیت پیگیری حقوق عامه این موضوع را از جمله موضوعات مهم در سند تحول قوه قضائیه خواند و بیان داشت: خدا ترسی و مردم داری باید سرلوحه کار مسئول جدید این حوزه قضایی و مسئولان در همه حوزه های قضایی باشد.

وی موضوع مبارزه با فساد را از دیگر موضوعات جدی و اصلی در مجموعه قضایی خواند و ضمن تأکید بر اینکه دستگاه قضایی مدافع سرسخت از گزارش دهندگان فساد هستیم بیان داشت : با اراده ای که در مجموعه قضایی کشور با اعمال سیاست های ریاست معظم قوه قضائیه ایجاد شده است این حرکت فساد ستیزی با قاطعیت ادامه خواهد یافت.

موسوی در بخش دیگری از سخنان خود به تعامل سازنده مجموعه قضایی با سایر نهادها و ارگان ها در راستای تحقق اهداف کلان و توسعه در زمینه های گوناگون تأکید کرد و افزود: داشتن تعامل با نهاد ها و سازمان ها منافاتی با استقلال دستگاه قضایی ندارد بلکه می توان با اعمال مدیریت صحیح علاوه بر حفظ استقلال دستگاه قضایی همکاری نزدیکی در راستای تحقق اهداف کلان و توسعه در زمینه های گوناگون ایجاد نمود.

وی همچنین بر تقویت شوراهای حل اختلاف و نهاد داوری در راستای جلوگیری از تشکیل پرونده های در مراجع قضایی تأکید کرد و بیان داشت: یکی از رویکردهای جدی قوه قضاییه برای کاهش حجم ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی بهره‌گیری از فرهنگ دینی صلح و سازش است.

رئیس کل دادگستری فارس همچنین به همه قضات استان تأکید کرد: در صدور آراء دقت فراوانی را به خرج دهند و ضمن رعایت دستورالعمل های کاهش جمعیت کیفری اجازه ندهند افرادی که می توانند در خارج از زندان برای جامعه مفید باشند، در زندان ها بمانند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی زمین خواری را از جمله موضوعات مضموم در جامعه ارزیابی کرد و بیان داشت: اگر چه در چند سال اخیر مسئله زمین خواری در استان روند نزولی را طی نموده است اما کوچکترین تعرضات به انفال و حقوق بیت المال نیز برای دستگاه قضایی پذیرفته شده نیست و با این موضوع قاطعانه برخورد خواهیم کرد.

موسوی حمایت از صنایع و واحد های تولیدی را از موضوعات مهم و اولویت دار دستگاه قضایی خواند و بر ادامه این مسیر در سالهای آتی نیز تأکید و بیان داشت: شعار های محوری تعیین شده منحصر به همان سال نیستند بلکه این نامگذاری های از سوی رهبر معظم انقلاب خط مشی مستمر و اساسی نظام محسوب می شود.

وی در پایان با ابراز خرسندی از تحقق مصوبه سفر آیت الله رئیسی به استان فارس و افتتاح دادگاه سرچهان در موعد مقرر گفت: این مجموعه در دفاع از مظلومین و احیاء حق پایه گذاری شده است و هر کس در تشکیل این مجموعه دستگاه قضایی را یاری رساند است در ثواب بزرگ آن شریک خواهد بود.

 گفتنی است در پایان این مراسم بهروز عواطفی نژاد به عنوان سرپرست حوزه قضایی سرچهان معرفی شد.

انتهای پیام/س/م
نظرات بینندگان