کد خبر: ۱۴۴۴۵۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۹ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
رئیس جهاد دانشگاهی فارس مطرح کرد؛

کم‌توجهی نسبت به پرداخت بیمه ساختمان عدالت جهاد دانشگاهی/ پارک فناوری‌های نرم و صنایع خلاق در فارس افتتاح می‌شود

رئیس جهاد دانشگاهی فارس گفت: با وجود اینكه ساختمان بیمه بوده و مسوولان هم وعده‌های مختلفی برای كمك به بازسازی این ساختمان داده بودند، هیچ كمك دولتی جهت بازسازی این مجموعه به جهاددانشگاهی نشد.

به گزارش سرویس اجتماعی و پژوهشی شیرازه، مظاهر بابایی رئیس جهاد دانشگاهی فارس امروز در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز ضمن گرامیداشت فرا رسیدن ایام‌الله دهه فجر اظهار داشت: امسال مسئولیت كارگروه دانشجویی و دانشگاهی ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی فارس به عهده جهاددانشگاهی واگذار شده است كه برنامه‌ریزی‌های خوبی با همكاری و مشاركت دانشگاه‌های مختلف در این كارگروه انجام شد.

وی افزود: عمده برنامه‌های كارگروه دانشجویی و دانشگاهی ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی بر بستر فضای مجازی اجرا می‌شوند كه برای این كار از ظرفیت سازمان فضای مجازی سپاه فجر بهره برده‌ایم.

پارک فناوری‌های نرم و صنایع خلاق در فارس افتتاح می‌شود/ در پرداخت بیمه ساختمان عدالت جهاد دانشگاهی کم توجهی شده است

بابایی از اجرای برنامه‌های شاخص در زمینه های مختلف خبر داد و گفت: در میان علاوه بر اجرای برنامه‌های عمومی در دانشگاه‌های مختلف، یكسری برنامه‌های شاخص هم طرح‌ریزی شد تا همه دانشگاه‌های استان بتوانند از آن‌ها استفاده كنند كه از جمله آن‌ها می‌توان به شبیه‌سازی دادگاه قاتلین شهید سلیمانی توسط دانشجویان و اساتید رشته حقوق دانشگاه آزاد اسلامی شیراز، نشست‌های چگونه انقلابی بمانیم و نشست‌هایی در حوزه زنان به‌مناسبت سالروز ولادت حضرت زهرا(س) اشاره كرد.

رئیس جهاد دانشگاهی فارس با بیان اینكه بیش از ۲ هزار برنامه در بیش از ۹۰ مركز آموزش عالی و دانشگاهی استان فارس تا پایان دهه فجر طرح‌ریزی و اجرا می شود، ابراز داشت: یكی از برنامه‌های در نظر گرفته شده طی این ایام، افتتاح پارك فناوری‌های نرم و صنایع خلاق فرهنگی جهاددانشگاهی استان فارس در ۲۱ بهمن‌ماه با حضور مسئولان كشوری و استانی در مجتمع عدالت این نهاد است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه اقتصاد صنایع فرهنگی یک منبع پایان‌ناپذیر در تولید ثروت و ایجاد اشتغال روزافزون است و همچنین با توجه به قدمت استان فارس در حوزه صنایع دستی با بیش از ۷۰ نوع صنایع دستی، لذا ضرورت راه‌اندازی چنین پاركی در استان فارس احساس شد و به‌همین دلیل درصدد راه‌اندازی آن برآمدیم.

رئیس جهاد دانشگاهی فارس با یادآوری به آتش کشیده شدن ساختمان عدالت این نهاد در آبان ماه سال گذشته توسط اغتشاشگران، گفت: در صدد بودیم تا این پارک در سال گذشته افتتاح شود اما به دلیل آتش سوزی این امکان فراهم نشد. پس از گذشت یک سال از این ماجرا و بازسازی مجدد ساختمان، این پارک افتتاح می شود.

بابایی به تبیین مأموریت‌های این پارك اشاره كرد و افزود: ظرفیت‌سازی برای اشتغال دانش‌بنیان فارغ‌التحصیلان رشته‌های علوم انسانی، گردشگری و هنری، توسعه زیرساخت‌ها و ارتقای توسعه کارآفرینی فرهنگی و حمایت از فعالیت‌های دانش‌بنیان خلاق، ایجاد تعامل مؤثر میان اندیشمندان و محققان در حوزه‌های فرهنگی و جلب حمایت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی برای توسعه صنایع فرهنگی و خلاق از مأموریت‌های این پارک است.

به گفته رئیس جهاددانشگاهی فارس، حوزه‌های مختلفی مانند تبلیغات، معماری، اشیای هنری، عتیقه‌جات، صنایع دستی، فیلم و ویدئو، موسیقی، هنرهای نمایشی، انتشارات، رادیو، تلویزیون و بازی‌های ویدیوئی و کامپیوتری از محورهایی هستند که در این پارک می‌تواند فعال باشند.

وی ادامه داد: پارک فناوری‌های نرم و صنایع خلاق تنها پارک ملی کشور است که در سال ۹۶ در دانشگاه علم و فرهنگ جهاددانشگاهی تهران افتتاح شد و شعبه نخست آن در استان زنجان قرار دارد و به یاری خدا شعبه دوم آن هم در استان فارس افتتاح خواهد شد.

بابایی در خصوص بودجه‌های راه‌اندازی این پارك اظهارد اشت: برای پارک هم هیچ بودجه‌ای از خارج از مجموعه جهاددانشگاهی فارس اختصاص نیافته است و کل بودجه آن این نهاد تقبل کرده است و هیچ کمکی از بیرون از جهاد نداشتیم اما امیدواریم با توجه به مأموریت‌های این پارک كه بحث توسعه اقتصاد فرهنگی و تولید ارزش‌افزوده در سطح استان و حمایت از جوانان است، بتوانیم فعالیت‌های آن را بیش از پیش در سطح استان فارس گسترش دهیم.

رئیس جهاد دانشگاهی فارس در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح فعالیت‌های یكسال گذشته این نهاد پرداخت و بیان کرد: جهاددانشگاهی به‌عنوان یک نهاد انقلابی بودجه بسیاری کمی از دولت استفاده می‌کند اما همواره تلاش می‌كند تا بهترین خدمات را به جامعه ارائه دهد.

وی یكی از خدمات جهاددانشگاهی فارس در حوزه سلامت دانست و افزود: مجوز راه‌اندازی مركز درمان ناباروری در سطح استان را اخذ كردیم و تقریباً فضا و امكانات لازم پیش‌بینی شده است و امیدواریم بتوانیم در سال آینده این مركز را افتتاح كنیم البته هم‌اكنون ۹۰ درصد كار احداث ساختمان آن انجام شده است.

بابایی، اولویت دوم این حوزه را راه‌اندازی مركز درمان سرطان اعلام کرد و اذعان داشت: یكی دیگر از فعالیت‌های پژوهشی جهاددانشگاهی بحث راه‌اندازی خط تولید عصاره‌گیری گل‌های محمدی است كه در این زمینه اقدامات خوبی انجام شده است و این طرح هم به‌عنوان طرح ملی فناورانه جهاددانشگاهی ثبت شده و جزو طرح‌هایی است كه بودجه آن از دفتر رهبر معظم انقلاب پرداخت می‌شود.

رئیس جهاد دانشگاهی فارس، راه‌اندازی انتشارات جهاددانشگاهی از سال ۹۷ در فارس، افتتاح پارك فناوری‌های نرم و صنایع خلاق و راه‌اندازی خبرگزاری سیناپرس را از دیگر موفقیت‌های این نهاد طی یكسال گذشته و امسال برشمرد و بیان کرد: همچنین دو مركز خدمات تخصصی مرآت و فناوری سلامت نیز بر اساس یافته‌های پژوهشی در شیراز راه‌اندازی خواهیم كرد.

وی همچنین از فعالیت ۵ مركز بانك خون بند ناف در شهرستان‌ها و یك مركز در شیراز خبر داد و گفت:‌ به یاری خدا تا پایان امسال ۳ مركز دیگر هم در شهرستان‌های استان افتتاح خواهیم كرد.

بابایی فعالیت‌های آموزشی در دو بخش كوتاه مدت و بلندمدت جهاددانشگاهی را یادآور شد و گفت: شیوع كرونا موجب شد تا این نوع فعالیت‌ها را در بستر فضای مجازی دنبال كنیم و آموزش‌های مجازی در دوران پساکرونا نیز ادامه خواهد داشت.

رئیس جهاد دانشگاهی فارس با اشاره به ساختمان آتش گرفته این نهاد در سال گذشته، اظهار داشت:‌ علی‌رغم اینكه ساختمان بیمه بوده و مسئولان هم وعده‌های مختلفی برای كمك به بازسازی این ساختمان داده بودند، هیچ كمك دولتی جهت بازسازی این مجموعه به جهاددانشگاهی نشد و تمام هزینه‌های بازسازی از درآمدهای اختصاصی این نهاد بوده است.

انتهای پیام/ ح / م

نظرات بینندگان