کد خبر: ۱۴۴۴۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۹ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۹

ساختمان جدید کتابخانه شهید راستی شهر وراوی افتتاح شد

ساختمان جدید کتابخانه شهیدراستی شهر وراوی شهرستان مهر در ادامه افتتاح پروژه‌ کتابخانه‌ای فارس در دهه فجر، به بهره برداری رسید.
به گزارش سرویس شهرستان‌های شیرازه؛ آیین افتتاح ساختمان جدید کتابخانه شهید راستی وراوی شهرستان مهر با حضور روح الله منوچهری مدیرکل کتابخانه های عمومی  فارس؛ محمد موسوی فرماندار مهر، حجت الاسلام شاکری امام جمعه مهر، احمد امینی بخشدار وراوی، خانواده شهید راستی، جمعی از خیرین و مردم فهیم وراوی برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس ضمن قدردانی از افرادی که در ساخت کتابخانه مشارکت کردند به ویژه خانواده شهید حسین راستی عنوان کرد: در سالهای اخیرتلاش های خوبی در زمینه احداث کتابخانه صورت گرفته است. در شهرستان مهر تعداد کتابخانه ها  از سه به شش باب ارتقا یافت. از کتابخانه های اضافه شده، یک باب کتابخانه در روستای میرملکی، با کمک خیر ساخته شد و دو کتابخانه دیگر در شهر فال و شهر اسیر با همکاری بنیاد علمی فرهنگی قلم چی به بهره برداری رسید.

وی درخصوص ساختمان جدید کتابخانه شهید راستی وراوی عنوان کرد:  زمین این کتابخانه به مساحت 1170 مترمربع توسط خانواده شهید راستی در سال 1389 به اداره کل کتابخانه های عمومی فارس واگذار و در سال1393 با مشارکت  بنیاد برکت شروع شد و با  هزینه بیش از 18 میلیارد ریال از  اعتبارات اداره کل کتابخانه های عمومی فارس تکمیل و در سال 1399 به بهره برداری رسید و پیشکش مردم شریف وراوی شد.

منوچهری تاکید کرد: انتظار ما این است مردم، خیرین محترم و مسئولان برای تکمیل پروژه از جمله محوطه سازی، سرمایش گرمایش، غنی سازی منابع کتابخانه همکاری کنند تا کودکان، نوجوانان و جوانان که آینده سازان این سرزمین هستند با بهره مندی از نعمت کتاب و کتابخوانی آینده خود و کشور را بسازند.

نگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران به مناطق محروم است

محمد موسوی فرماندار مهر نیز در آیین افتتاح کتابخانه شهید راستی ضمن گرامیداشت یاد امام(ره)، شهیدان انقلاب و تبریک دهه فجر عنوان کرد: اگر شهیدان و ایثارگری آن ها نبود، ما اکنون در فضایی امن و آسایش شاهد افتتاح پروژه های این چنینی نبودیم.

وی ضمن اشاره به محرومیت منطقه عنوان کرد: به برکت انقلاب و تلاش هایی که در دولت تدبیر و امید صورت گرفته است در دهه فجر امسال بیش از 186 هزار میلیارد ریال پروژه افتتاح شده است که همه نشان از نگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران به مناطق محروم است.

موسوی ضمن تشکر از خانواده شهید راستی و تمامی مسئولانی که در ساخت کتابخانه کمک کردند، عنوان کرد: بیش از 25 سال کتابخانه در مکانی استیجاری که اصلا در شان کتابخانه نبود فعالیت می کرد که با کمک خیرین، بنیاد برکت و اداره کل کتابخانه های عمومی فارس این مکان در دهه مبارک فجر به بهره برداری رسید.

گفتنی است علاوه بر این پروژه تاکنون در چهل و دومین دهه مبارک فجر در فارس، دو کتابخانه در شهرهای فاقد کتابخانه مبارک آباد و ممسنی؛ همچنین کتابخانه ویژه کودک و نوجوان شهروند فسا و ساختمان جدید کتابخانه سیدالشهدای بنوان خیر به بهره برداری رسیده است.

انتهای پیام/ر/م
نویسنده :
رضا کوهی شوریجه
نظرات بینندگان