کد خبر: ۱۴۴۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۵ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۹

چاپ هشتمين كتاب عضو هياًت علمی دانشگاه پيام نور اوز

دكتر ارسيا مقتدری هشتمين كتاب خود را در حوزه زمين شناسی به چاپ رساند.
به گزارش سرویس دریافت خبر شهرستان‌های شیرازه، دكتر ارسيا مقتدری عضو هياًت علمی دانشگاه پيام نور اوز، كتاب عناصر جزئی در ماگماها يك الگوی رفتاری نظری به تاًليف دنيس. ام. شاو را به ترجمه رساند.

مقتدری در رابطه با هشتمين چاپ كتاب خود گفت: كتاب عناصرجزئی درماگماها يك الگوی رفتاری نظری تاليف دنيس.ام.شاو می باشد که كتاب پيش رو حاصل 12 ماه كارمداوم و بي وقفه ترجمه و تايپ آن در سال99 بوده است.

وی در ادامه افزود: اميد است اين كتاب راهگشاي محققان علوم زمين كشور عزيزمان ايران باشد و در اين كتاب براي نخستين بارپژوهشگر كوشا و ساعي با كاربرد رياضيات، جبر و مثلثات در يك كتاب تخصصي زمين شناسي آشنا مي شود كه جاي آن در كتابهاي ترجمه شده در ايران خالي بود. 

عضو هياًت علمی دانشگاه پيام نور اوز ابراز داشت: هدف و نيت اين كتاب بررسي كردن فرايندهايي است كه منجر به انباشت جزئي در كانيها و سنگ‌های ماگمايی و دگرگونی می شوند و نخستين وظيفه، بررسي اين موضوع است كه منظور از عنصرجزئي چيست؟ به معناي واقعي كلمه اين عنصر عنصري است كه در يك سنگ، كاني يا سيال در غلظتهاي پايين حضور دارد و در حوزه زمين شيمي آنچه معمول است تعريف كردن عناصر اصلي بعنوان نمونه هايي است كه ويژگي متمايز نمونه نظير تركيب كاني شناختي آن را در اختيار مي گذارد.

انتهای پیام/ر/م
نظرات بینندگان