کد خبر: ۱۴۴۵۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۱ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
معاون امور مجلس رئیس‌جمهور:

انتخابات در زمان پهلوی یک دموکراسی از قبل هدایت شده بود/ امروزه نیازمند وحدت و همدلی هستیم

حسینعلی امیری در مراسم ۲۲ بهمن ماه شیراز گفت: زمان پهلوی آن چیزی که به عنوان انتخابات برگزار می‌شد، یک تشریفات و نمایش بیشتر نبوده و از قبل حضور افراد در مجلس شورای ملی تعیین شده بود و این کار یک دموکراسی به ظاهر از قبل هدایت شده بوده است.

به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، حسینعلی امیری معاون امور مجلس رئیس جمهور در مراسم ۲۲ بهمن ماه شهر شیراز با تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی، گفت: به لحاظ شرایط کرونایی امسال برگزاری مراسم سالگرد انقلاب نسبت به سال های دیگر متفاوت برگزار شد؛ مقایسه ایران قبل و بعد از انقلاب اسلامی واقعیت های زیادی را برای نسل های بعد آشکار نماید و اطلاعات مفید و موثری در اختیار مردم قرار بدهد.

وی افزود: امام خمینی(ره) این عالم، عامل، ربانی و فقیه مجتهد بزرگ، با تکیه به توان مردم و با اعتماد به ملت و با بیان این جمله در بهشت زهرا (س) که "من با پشتیبانی این ملت دولت تشکیل می دهم"، نوعی راه گشایی در فقه سیاسی شیعه را انجام دادند.

امیری با ییان اینکه امام(ره) از زمان شروع این نهضت و بازگشت به تهران پس از تبعید توانستند در مقاطع مختلف با بیان روشن گرایانه از هر گونه انحراف در انقلاب جلوگیری کنند، اظهار داشت: بعد از ایشان نیز رهبر معظم انقلاب با ادامه راه حضرت امام انقلاب اسلامی ما را به این روز و شرایطی که در دنیا بالنده و مقتدر چون کوه استوار است، هدایت کنند.

معاون امور مجلس رئیس جمهور با اشاره به اینکه نسلی که در قبل و هنگام انقلاب حضور داشتند قطعا در آنچه در دوران شاهنشاهی رخ داده، واقف هستند، ابراز کرد: تبیین شرایط شرایط ملی، منطقه ای و بین المللی قبل از انقلاب اسلامی یکی از شرایطی است که باید برای نسل های آینده گفته شود.

وی اتمام حکومت سلطنتی و پادشاهی را از دست آورد های انقلاب دانست و یادآور شد: حکومتی که مردم در ایجاد و ادامه آن نقشی نداشتند و دخالتی در سرنوشت خود نداشتند، توسط انقلاب اسلامی برچیده شد. در زمان پهلوی آن چیزی که به عنوان انتخابات برگزار می گردید، یک تشریفات و نمایش بیشتر نبوده و از قبل حضور افراد در مجلس شورای ملی و... تعیین شده بود و این کار یک دموکراسی به ظاهر از قبل هدایت شده بوده است.


انتخابات در زمان پهلوی یک دموکراسی از قبل هدایت شده بود/ امروزه نیازمند وحدت و همدلی هستیم


معاون امور مجلس رئیس جمهور ابرازکرد: در جهان، انقلابی که پس از پیروزی ارکان حکومت را با برگزاری انتخابات توسط مردم تشکیل دهند پیدا نمی کند. آن چیزی که امام خمینی (ره) فرمودند در عمل تحقق پیدا کرد و مردم توانستند در پای صندوق رای حکومت مورد نظر خودشان را که با راهپیمایی و خون دل به دست آورده بودند، انتخاب کنند.

امیری با تشریح شرایط منطقه ای در زمان پهلوی، اظهار داشت: می دانیم که قبل از انقلاب اسلامی ایران، استکبار جهانی بر اموال، معادن، فرهنگ، صنایع، دولت کشور های مسلمانان نظیر ایران، افغانستان، پاکستان، عراق و... سلطه پیدا کرده بود و غارتگری می کرد. تاثیر انقلاب اسلامی ایران بود که دست استعمار از منطقه و کشور های اسلامی کوتاه گردید و باعث بیداری ملت ها شد.

وی با بیان اینکه استقلال سیاسی یکی از دست آورد ها ای انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: اسدالله علم که خاطرات روزانه خود را می نوشته، هر روز از نفوذ آمریکایی ها در دولت گلایه داشت و مرتب در یادداشت ها خود ابراز می کند. با نیم نگاهی در خاطرات مسئولین زمان طاغوت در خواهید یافت که کوچکترین برنامه ریزی برای کشور و منطقه توسط آمریکایی ها و غربی ها صورت می گرفت.

معاون امور مجلس رئیس جمهور با یادآوری دوران خفقان و پر از وحشت پهلوی، یکی از دست آورد های انقلاب، آزادی دانست و اضافه کرد: قبل از انقلاب مشهور بود که دیوار موش دارد و موش گوش دارد. بدین معنی که خفقان در داخل خانه و خانواده ها هم جاری بود. بلافاصله در صورت حرف زدن در خصوص مسائل سیاسی و امنیتی فرد توسط ساواک احضار و حتی دستگیر می شد.

امیری با اشاره به تقسیم بندی جهان به دو بلوک شرق و غرب در زمان انقلاب ایران گفت: در عرصه سیاست خارجی دنیا بین غرب و شرق تقسیم شد و کشور های دنیا باید تابع این دو می بودند. ابر قدرت ها بودند که سرنوشت ملت ها را رقم می زدند اما در انقلاب اسلامی ایران، شاهد شعار "نه شرقی و غربی جمهوری اسلامی" هستیم و می توان این را از دست آورد انقلاب دانست.

وی تصریح کرد: برقراری عدالت اجتماعی و گسترش در سطح جامعه، ایجاد فرصت های برابر برای طبقات مختلف از برکات این نظام است. چیزی به عنوان عدالت اجتماعی برای همه در دوران شاهنشاهی مثل آنچه که امروز به عنوان یک نعمت از آن بهره مند هستیم وجود نداشته است.

بنا به اظهار معاون امور مجلس رئیس جمهور، اقدامات شگرفتی برای ارتقا سطح علمی جامعه در ۴۲ سال گذشت انجام گرفته است و قبل از انقلاب چیزی به عنوان فرصت برابر نبوده و تلاش ها امروز در این جامعه در خصوص ارتقا سطح علمی شبیه به معجزه است و شرکت های دانش بنیان در جهت ارتقا شرایط توسعه ای کشور کار های بزرگی انجام می دهند.

امیری با اشاره به دست آورد های جمهوری اسلامی در زمینه قدرت دفاعی و نظامی بیان داشت: با تلاش نیروی های مسلح، امروز ایران موازنه قدرت را در منطقه تغییر داده است در دفاع مقدس ظاهرا با حکومت بعث درگیر بودیم در حالی که ۳۶ کشور پشت صدام بوده اند اما امروز ما جز کشور های استراتژیک با قدرت ملی و منطقه ای هستیم.

به گفته این مقام مسئول، در موضوع شکوفایی اقتصادی ایران در دوران پهلوی یکی از مصرف کالا های غربی بوده است اما در انقلاب محور بر شکوفایی و تکیه بر تولید ملی قرار داده شد. اگر دولت تدبیر و امید را بر سه قسمت تقسیم کنیم، در یک بخش شاهد رشد اقتصادی دو رقمی و تورم یک رقمی و شکوفایی در کشور هستیم اما آنچه که شرایط را بد کرد، خروج آمریکا از برجام و با تشدید تحریم ها و جلوگیری از شرکت ها بود.

وی افزود: مقامات آمریکایی اذعان داشتند که ایران ۴۰ سالگی خود را نخواهد دید، اما آن ها به زباله دان تاریخ رفتند و ایران همچنان استوار است. در حوزه اقتصاد مقاومتی که همواره مورد تاکید رهبری بوده و دولت همت بر این گذاشته و نگاه به خارج نداشته، با وجود این همه تحریم، کار توسعه ای انجام می گیرد و هر هفته شاهد افتتاح پروژه های بسیار بزرگ هستیم.

امیری در ادامه سخنان خود اظهار داشت: در ۱۰ روز گذشته ۱۱۴۶ پروژه بعد از هفته دولت با اعتبار ۲۳ هزار میلیارد تومان افتتاح شده است. در همین استان فارس با مردمانی متعهد و ولایت مدار که هرجا انقلاب به حضورشان نیاز داشت در صحنه بوده اند، پروژه های عظیمی افتتاح شده است.

معاون امور مجلس رئیس جمهور رمز پیروزی مردم را در تمامی عرصه ها وحدت و یک پارچگی اعلام کرد و ابراز داشت: اگر انقلاب اسلامی با صلابت به آرمان هایش حرکت کرده به دلیل یک پارچگی و وحدت است. هرگاه مردم با هم همدل بوده اند و با هم حرکت کرده اند، از عهده مشکلات برآمدند.

بنا به عقیده این مقام مسئول، ما امروز برای اقتدار بیشتر و فارق آمدن بر مشکلات نیاز به وحدت، همراهی و همدلی دارد. در استان بزرگ فارس با ظرفیت فراوانی که در بعضی از استان ها پیدا نمی کنید، بستر های توسعه فراهم است.

وی در پایان گفت: کسی منکر شرایط گرانی و نارضایتی از تحریم ها است و امیدواریم با این همدلی و همراهی هر روز شاهد توسعه بیشتر در فارس باشیم.

انتهای پیام/ح / م

برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان