کد خبر: ۱۴۴۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۱ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۹
دبیر جامعه روحانیت شیراز:

عده‌ای تصمیم‌گیر به دنبال تبدیل ضدارزش‌ها به ارزش هستند/ نباید اجازه دهیم اهداف و حرکت انقلاب تحریف شود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محی‌الدین طاهری با بیان اینکه ما نباید اجازه دهیم اهداف انقلاب و حرکت اولیه انقلاب تحریف شود، گفت: ما برای اهداف انقلاب شهدای زیادی را دادیم، ولي متاسفانه عده‌ای تصمیم‌گیر که بعضي از آن‌ها رد صلاحیت شده هستند به ارزش‌ها کاری ندارند و در صدد این هستند تا ضد ارزش‌ها را ارزش کند.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محی‌الدین طاهری دبیر جامعه روحانیت مبارز استان فارس در جلسه ای که با حضور تعدادي از نيروهاي ولايتمدار و انقلابي در سالن امام رضا(ع) حرم مطهر سید علاءالدین حسین(ع) برگزار شد، با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اظهار کرد: بر اساس آيات قرآن یکی از وظایف بزرگی را که خداوند بر دوش پیامبر (ص)گذاشت موضوع تفسیر و تبیین آیات الهی است.

وی در ادامه مبحث تبیین آیات قرآن توسط پيامبر اعظم (ص) اضافه کرد: نخستین مفسر قرآن کریم رسول گرامی اسلام(ص) است و معمولا تفاسیر علمای شیعه منبعث از فرمايشات پيامبر اعظم (ص) و اهلبيت عصمت و طهارت عليهم السلام است.

عده‌ای تصمیم‌گیر به دنبال تبدیل ضدارزش‌ها به ارزش هستند/ نباید اجازه دهیم اهداف و حرکت انقلاب تحریف شود

دبیر جامعه روحانیت مبارز استان فارس با طرح این سوال که چرا تفسیر آیات بر دوش پیامبر(ص) گذاشته شده است؟ عنوان کرد: اگر وظيفه تفسير و تبيين آيات الهي توسط پيامبر (ص) صورت نپذيرد قرآن هم همچون دو کتاب قوم یهود و مسیح که تورات و انجیل است تحريف مي‌شد، از این رو خداوند می فرماید ما قرآن را فرستادیم تا توسط پيامبر (ص) براي مردم تبیین شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین طاهری در ادامه گفت: با توجه به نفوذي كه دشمنان نظام در بعضي از بخش‌ها دارند بايد بیانیه گام دوم انقلاب که آن را می توان زبور امت دانست توسط نيروهاي فكري و ريشه دار و ولايتمدار انقلاب اسلامي تبيين و باید امت به آن توجه کنند.

نباید اجازه دهیم اهداف انقلاب و حرکت اولیه انقلاب تحریف شود

وی تصریح کرد: نباید اجازه دهیم اهداف انقلاب و حرکت اولیه انقلاب تحریف شود، این وظیفه بر دوش کسانی است که بار سنگین انقلاب را به دوش کشیده اند، وظیفه نیروهای انقلابی و ولایتمدار است که به دنبال این معنا باشند که کلام انقلاب تحریف نشود.

حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری با تاکید بر اینکه اهداف انقلاب نباید تحریف شود، افزود: نباید شعارهای اول انقلاب تحریف شود اگر به آن بی توجه شدیم تحریف حرکت‌های حقیقی خواهد شد، اینکه حضرت آقا فرمودند باید مواظب بود جای شهید و جلاد  عوض نشود باید با نگاهي دور انديشانه و باز به آن توجه کرد ، اما متاسفانه هنوز مواردي را بر خلاف آن را در جامعه مشاهده می کنیم.

وی گفت: امروز وظیفه ولایت‌مداران است که مسائل را تحلیل کنند و نگذارند واقعیت‌های انقلاب تحریف شود، در همین استان فارس در بین اقوام و سایر گروه‌ها شخصیت‌های بزرگی را در بعد مبارزه با دشمنان خداوند داشته‌ایم، اما متأسفانه مشاهده مي‌شود آن افراد بزرگ و اثر گذار توسط بعضي افراد به فراموشي سپرده و افراد مشكوك و معلوم الحالي به عنوان ارزش و ارزشي معرفي ميشوند در حاليكه سوابق آنها خلاف آن را ثابت مي‌كند.

دبیر جامعه روحانیت شیراز در خصوص حضور شخصیتهای برجسته که در گذشته در بین اقوام و عشایر حضور داشته اند خاطرنشان کرد:  در بین اقوام و گروه ها و عشایر شخصیت های بزرگی مانند صولت الدوله قشقایی حضور داشته که مطیع مرجع تقلید زمان خویش بود و به فرمان آیت الله العظمی سید عبدالحسین لاری به جنگ اجانب و اشغالگران رفت و با آنان مقابله کرد و توسط رضا خان قلدر در تهران به شهادت رسيد و قبر او در امامزاده عبدالله تهران است و یا شخصی همانند ایاز خان شیبانی معروف به اياز کاپیتان کُش وجود دارد که افسر انگلیسی را با سلاح به درک واصل می‌کند و اینجاست که ما وظیفه داریم تا دست به دست هم دهیم تا نه فقط در بحث انتخابات بلکه در همه موضوعات ارزش‌ها جابه‌جا نشود.

وی بیان کرد: امروز مشاهده می کنیم که بعضي از مکان‌های ارزشی ما تبديل به محل خودنمائي براي افراد معلوم الحالي شده كه هيچ اعتقادي به اين چنين مكان‌ها كه محل ارتباط بندگان خدا با خالق است ندارند و عده ای هم كه می خواهند روی موج غرب گرایی سوار شوند زمينه را براي حضور اين قبيل افراد معلوم الحال فراهم و بعضي از مراكز مذهبي و ارزشي ما را تبديل به مكان‌هاي خودنمائي براي اين افراد کرده‌اند مانند مسجد نصیر الملک که آن را به مکان مد و خود نمایی تبدیل می‌کنند. 

دبیر جامعه روحانیت مبارز استان فارس با بیان اینکه ما باید فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبري را برای خود الگو کرده و اهداف انقلاب اسلامي را تبیین کنیم، تصریح کرد: از شورای وحدت و ائتلاف نيروهاي انقلاب اسلامي که هر دو در اصل یک شورا هستند تبیین حقائق انقلاب مورد انتظار است، ما برای اهداف انقلاب شهدای زیادی را دادیم، ولي متاسفانه عده ای تصمیم گیر که بعضي از آنها رد صلاحیت شده هستند به ارزش‌ها کاری ندارند و در صدد این هستند تا ضد ارزش‌ها را ارزش کنند.

دبیر جامعه روحانیت شیراز در ادامه تأكيد كرد: جلساتی که برای اهداف انقلاب گذاشته می‌شود باید ضبط شده تا در اختیار آیندگان گذاشته شود تا بدانند شهدا برای چه راهی خون داده اند.

انتهای پیام/ م
نظرات بینندگان