کد خبر: ۱۴۴۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۹

یک پنجم مرغ مصرفی فارس وارداتی است

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی فارس از واردات روزانه ۶۰ تا ۷۰ تُن مرغ به استان فارس خبرداد.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، صمد رنجبری مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: در استان فارس روزانه حدود ۳۷۰ تن مرغ مصرف می‌شود که در حال حاضر نزدیک به یک پنجم آن از طریق استان‌های یزد و بوشهر تامین می‌شود.

وی با اشاره به این که بازار در فصل زمستان با مقداری کمبود مواجه شده است، میزان واردات مرغ به استان فارس را رقمی حدود ۶۰ تا ۷۰ تن اعلام کرد و گفت: موضوع صادرات و واردات مرغ و تخم مرغ به استان‌های همجوار امری طبیعی است و در برخی فصول صادرکننده و در فصول دیگری وارد کننده هستیم.
 
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی فارس ادامه داد: پیش بینی می‌شود با توجه به حجم بالای جوجه ریزی انجام شده، حدود ۹ میلیون قطعه در اسفند ماه کمبود‌های موجود بر طرف و عرضه با تقاضا برابری کند.
 
رنجبری با بیان اینکه بازار فعلی با کمبود عرضه مواجه است و قیمت گذاری در چنین بازاری به سادگی امکان پذیر نیست، تصریح کرد: اولویت ما در حال حاضر تأمین نیاز بازار و پرهیز از رفتار‌هایی است که می‌تواند به تشدید تنش‌ها بیانجامد.
 
به گفته مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی فارس، بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده تولید کنندگان باید بر مبنای نهاده‌ای که از طریق سامانه «بازارگاه» دریافت می‌کنند نسبت به تولید و عرضه مرغ اقدام کنند و این فرآیند به صورت سیستمی با هدف جلوگیری از بروز کمبود در بازار انجام می‌شود.

انتهای پیام/ر/م
نظرات بینندگان