کد خبر: ۱۴۴۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۵ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس؛

راه‌اندازی ۱۵۸۹ صندوق اشتغال‌زا مردم‌یار در استان فارس/ تعاونی‌های اشتغال‌زا بسیج جهشی برای اشتغالزایی مردم توسط مردم است

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس از راه‌اندازی یك هزار و ۵۸۹ صندوق اشتغال‌زا مردم‌یار در سطح این استان خبر داد و گفت:‌ کمک مردم این صندوق‌ها به ۱۳۹ تعاونی منجر شده‌اند.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، اسماعیل قزل سفلی مسئول بسیج سازندگی استان فارس به همراه مشاور ارشد مدیرکل صندوق کارآفرینی امید کشور و سرپرست صندوق کارآفرینی امید استان فارس از عرصه های اشتغالزا صندوق های قرض الحسنه بسیج سازندگی شهرستان پاسارگاد بازدید و یک کارگاه را نیز افتتاح کردند.

در این بازدید که از عرصه های نظیر گلیم بافی، عروسک بافی، نخ ریسی با دستگاه، خیاطی، چرم دوزی، خیاطی، پرورش دام های چند قلوزا بازدید شد، تعاونی چرم دوزی روستای دولت آباد شهرستان پاسارگاد را نیز افتتاح کردند.

قزل سفلی، مسئول بسیج سازندگی استان فارس در حاشیه این آئین گفت: بسیج سازندگی در راستای توانمند کردن مردم روستاهای مختلف و محله های شهری کم‌برخوردار، اقدام به تشکیل صندوقهای قرض الحسنه اشتغال‌زا کرده است که امروز در استان ۱۵۸۹ صندوق اشتغالزا مردم یار تکشیل شده که با کمک مردم این صندوق ها به ۱۳۹ تعاونی منجر شده اند.

وی ادامه داد: این صندوق های قرض الحسنه و تعاونی ها در عرصه‌های مختلف صنایع دستی، مباحث تولیدی، خدماتی و توزیع توانسته است اشتغال های خرد و خانگی خوبی را راه اندازی کنند.

مسئول بسیج سازندگی استان فارس با اشاره به برنامه های سفر یک روزه به شهرستان پاسارگاد بیان کرد: تا کنون در شهرستان پاسارگاد ۳۶ صندوق قرض الحسنه اشتغالزا مردم یار تشکیل شده است که ۴ تا تعاونی هم ماه عسل تشکیل این صندوق ها بوده است.

قزل سفلی ادامه داد: با کمک صندوق کارآفرینی امید، مبلغ ۸ میلیارد تومان در مرحله اول به ۱۳۱ صندوق قرض الحسنه اشتغالزایی مردم یار بسیج وام واگذار شده است و در مرحله دوم بنا است که 8 میلیارد دیگر تا چند روز آینده به این صندوق های اشتغالزا مردم یار واگذار شود که با همکاری مسئولین این صندوق و کارسازی بتوانیم کمکی به اشتغال زایی خرد و خانگی از بستر این صندوق ها انجام دهیم.

وی در پایان با اشاره به اهداف این تعاونی ها و صندوق های اشتغالزا مردم یار بسیج گفت:  ما امید داریم و تلاش می کنیم با راه اندازی این تعاونی های اشتغالزا با کمک خود مردم، توسط مردم برای خود مردم اشتغالزایی ایجاد شود و بتوانیم اشتقلال شغلی و نسبی ایجاد کنیم و ان شالله مردم روستا روی پای خودشون بیاستند.

انتهای پیام/ح/م
نظرات بینندگان