کد خبر: ۱۴۴۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۶ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
رئیس ستاد نماز جمعه شیراز:

ائمه جمعه پرچم‌دار فرهنگی هر شهری باشند/ جایگاه ستاد نماز جمعه در مهندسی فرهنگی استان فارس مشخص شود

رئیس ستاد نماز جمعه شیراز ا بیان اینکه پرچم‌دار فرهنگی هر شهری باید ائمه جمعه باشند و راهبردهای فرهنگی را باید تبیین و ترسیم کنند، گفت: جایگاه ستاد نماز جمعه در مهندسی فرهنگی استان فارس باید مشخص شود.
به گزارش سرویس فرهنگ و اندیشه‌های دینی شیرازه، همایش مسوولین ستادهای برگزاری نماز جمعه استان فارس امروز با موضوع رزمایش معیشتی ۱۴۶۵ ویژه ایتام سراسر استان در حرم حضرت شاهچراغ(ع)  برگزار شد.

احمد فخارزاده در همایش مسوولین ستادهای برگزاری نماز جمعه استان فارس با موضوع رزمایش معیشتی ۱۴۶۵ ویژه ایتام سراسر استان با اشاره به ظرفیت بالا و ارزشمند ستادهای نمازجمعه اظهار کرد: ظرفیت بسیار ارزشمندی در ستادهای نمازجمعه وجود دارد که با ارتباط نزدیک ستادها با یکدیگر میتوان کارهای بزرگی انجام داد.

ائمه جمعه پرچم‌دار فرهنگی هر شهری باشند/ جایگاه ستاد نماز جمعه در مهندسی فرهنگی استان فارس مشخص شود
وی در ادامه به فرمایش رهبر معظم انقلاب پیرامون اهمیت نماز جمعه اشاره و بیان کرد: «نماز جمعه قرارگاهی فرهنگی به ریاست امام جمعه آن شهرستان و ستاد نماز جمعه بازوی توانمند و اجرایی آن است»

رئیس ستاد نماز جمعه شیراز با بیان اینکه پرچم‌دار فرهنگی هر شهری باید ائمه جمعه باشند و راهبردهای فرهنگی را باید تبیین و ترسیم کنند، گفت: جایگاه ستاد نماز جمعه در مهندسی فرهنگی استان باید مشخص شود.

فخارزاده تاکید کرد: باید یک برشی از این مهندسی فرهنگی زده شود و در آن جایگاه روسای ستاد نماز جمعه را تعیین کنیم.

وی در ادامه اظهار کرد: امید است در راستای پیشرفت و رشد فرهنگی شهرستانها و استان این نقش ستادهای نماز جمعه پر رنگ تر شود.

رئیس ستاد نماز جمعه شیراز با تاکید بر نیاز به پویایی بیشتر ستادهای نماز جمعه تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ به نقش تعاملی ستادهای نمازجمعه بیستر توجه خواهد شد تا اثرگذاری بیشتری را داشته باشند.

فخارزاده در ادامه به طرح ۱۴۶۵ اشاره کرد و به تشریح این طرح پرداخت.

وی ادامه داد: اولین طرح استانی با عنوان رزمایش ۱۴۶۵ با محوریت ائمه جمعه شهرستان ها روز چهارشنبه ۶ اسفند ماه، ساعت ۱۰ صبح در سراسر استان برگزار و مرحله توزیع بسته های معیشتی طرح ۱۴۶۵ ویژه ایتام در ۷ اسفندماه انجام خواهد شد.

رئیس ستاد نماز جمعه شیراز به نقش اجرایی ستادهای نماز جمعه شهرستانی در طرح ۱۴۶۵ اشاره کرد و افزود: این بسته ها باید به صورت عادلانه در سطح استان و حتی در دورترین نقطه استان توزیع شود.
 
فخار زاده همچنین اظهار کرد: در این طرح که به دلیل تقارن با هزار و چهارصد و شصت و پنجمین ولادت حضرت علی (ع) انجام خواهد شد، با ۱۵ دستگاه اجرایی تعامل و جلسه داشته ایم که در این طرح ما را همراهی خواهند کرد.

وی در ادامه به مزایای این طرح اشاره کرد و افزود: برگزاری رزمایش بجای اعتکاف در شرایط کرونایی امروز، مشارکت مستقیم ائمه جمعه در فرایند کلی برنامه، تجمیع ارگانها و خیرین در اجرایی نمودن طرح با محوریت ائمه جمعه و فعال نمودن ستادهای نمازجمعه در حوزه خدمت رسانی از جمله مزایای این طرح به شمار می رود.

رئیس ستاد نماز جمعه شیراز هدف از اجرای این طرح را لبیک به ندای رهبر برای گسترش نهضت خدمت رسانی، تامین بسته های معیشتی و گسترش فرهنگ ایثار، اخلاص و نوع دوستی عنوان کرد.

فخار زاده با بیان اینکه تاکنون ۶۱۳ میلیون تومان در قالب ۳ هزار و ۵۹۵ بسته معیشتی و ۸ هزار پرس غذا از ناحیه ستاد نماز جمعه شیراز در شیراز توزیع شده است، اظهار کرد: برای طرح مذکور نیز نیازمند سه و نیم میلیارد تومان اعتبار هستیم.

وی در پایان با بیان اینکه در کل استان فارس تعداد ایتام تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و خیریه ها ۱۴ هزار و ۶۵۰ یتیم شناسایی شده، گفت: در طرح مذکور ۱۴ هزار و ۶۵۰ بسته معیشتی میان آنان توزیع خواهد شد.

انتهای پیام/ س / م
نظرات بینندگان