کد خبر: ۱۴۴۵۹۹
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۰ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۹

آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس/ بستری ۵۷۸ بیمار مثبت یا مشکوک دارای علائم کرونا

آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس از سوی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، اعلام شد.
به گزارش سرویس اجتماعی و سلامت شیرازه، آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس از سوی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، اعلام شد.سید روح الله حسینی گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، ۶۱۶ هزار و ۷۸۹ مورد تست تشخیصی به روش مولکولی در آزمایشگاه های استان انجام شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۱۷۱ هزار و ۸۰۶ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون، ۲۵ هزار و ۹۶۴ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد دو هزار و ۲۴۲ بیمار مثبت نیز به این روش شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۱۷۴ هزار و ۴۸ نفر بیمار مبتلا به کووید۱۹ در استان فارس شناسایی شده است. 

وی همچنین از بهبودی ۱۶۶ هزار و ۶۰۱ نفر از ابتدای شیوع بیماری تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه اضافه کرد: هم اکنون ۵۷۸ بیمار مثبت و یا مشکوک دارای علایم کروناویروس در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۸۹ بیمار مبتلا به کووید۱۹ به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

 حسینی با اعلام جان باختن ۳ هم استانی دیگر در اثر کروناویروس طی روز گذشته تاکنون، مجموع جانباختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون در فارس را سه هزار و ۱۹۸ نفر اعلام کرد. 

وی با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان های همجوار مانند خوزستان و کهگیلویه و بویر احمد، از مردم استان خواست با رعایت اصول بهداشتی شامل استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی، شست و شوی مکرر دست ها و پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی های خانوادگی، از عوارض مختلف کروناویروس در استان فارس جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/ م
برچسب ها: آمار ، کرونا ، فارس
نظرات بینندگان