کد خبر: ۱۴۴۶۲۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
بسته ویژه حوادث «شیرازه»؛

از كاهش ۱۸درصدی تصادفات دركشور تا زمین‌گیر شدن قاچاقچی با ۶۰ کیلوگرم تریاک در پاسارگاد

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.
به گزارش سرویس اجتماعی و حوادث شیرازه، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.

بولدوزر 50 ميلياردی قاچاق درلارستان توقيف شد

فرمانده انتظامي استان از توقيف یک دستگاه كاميون کشنده حامل یک دستگاه بولدوزر قاچاق به ارزش 50 میلیارد ریال در شهرستان لارستان خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبيبي اظهار داشت: ماموران پليس آگاهي لارستان حین کنترل محورهاي ورودی منتهي به اين شهرستان، به یک دستگاه كاميون کشنده حامل یک دستگاه بولدوزر مشکوک و آن را براي بررسي بيشتر متوقف کردند.

وی گفت: پس از توقف تریلر و بررسی مدارک مشخص شد بولدوزر از مبادی غیرقانونی وارد کشور شده است.

فرمانده انتظامي استان فارس با بيان اينكه ارزش محموله مکشوفه برابر نظر کارشناسان، 50 میلیارد ریال برآورد شده است، تصريح كرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

كاهش 18 درصدي تصادفات در كشور/ رعايت قوانين و مقررات توصيه نخست پليس به شهروندان

رئيس پليس راه كشور گفت: از ابتداي سال جاري تا پايان دي‌ماه، وقوع تصادفات در كشور نسبت به سال قبل، 18 درصد كاهش يافته است.

 هادي اميدوار در برنامه زنده تلویزیونی نگاه روز صدا و سیمای مرکز فارس، با بيان اينكه حدود 235 هزار كيلومتر راه در كشور وجود دارد، اظهار داشت: با اين وجود و همچنين اطلاع رساني و فرهنگ سازي، شاهد كاهش خوب و قابل قبولي در راستاي كاهش حوادث رانندگي در كشور بوده‌ايم كه اين از مهمترين اهداف پليس براي حفظ جان شهروندان است.

وی با اشاره به اينكه از ابتداي سال جاري تا پايان دي‌ماه، وقوع تصادفات در كشور نسبت به سال قبل، 18 درصد كاهش يافته است، گفت: در همين مدت تلفات 21 درصد و مجروحين نيز 20 درصد كاهش يافته است.

رئيس پليس راه كشور با بيان اينكه فارس يكي از استان‌هاي مهم در حوزه حمل و نقل و ترافيك در كشور است، گفت: براي كاهش حوادث رانندگي در اين استان، ساير دستگاه‌هاي مرتبط بايد با پليس همكاري داشته باشند تا وقوع تصادفات به حداقل برسد.

 اميدوار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اينكه آمار تصادفات در ايام نوروز افزايش چشم گيري پيدا مي‌كند، بيان كرد: پليس برنامه‌ريزي خوب و هماهنگي براي نوروز سال جاري دارد.

وی با بيان اينكه متاسفانه ميانگين سرعت رانندگان در كشور افزايش پيدا كرده است، عنوان داشت: در راستاي سلامت جامعه، ما با كساني كه قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي را رعايت نكنند به شدت برخورد و اعمال قانون مي‌كنيم.

رئيس پليس راه كشور با بيان اينكه رعايت قوانين و مقررات توصيه نخست پليس به شهروندان است، از مردم به دليل رعايت دستورالعمل‌ و پروتكل‌هاي بهداشتي مبارزه با ويروس منحوس كرونا و همچنين همكاري با خادمان خود در نيروي انتظامي تقدير و تشكر كرد.

126 راس گوسفند قاچاق در فارس كشف شد

رئيس پليس امنيت اقتصادي استان از كشف 126 رأس گوسفند قاچاق به ارزش 3 ميليارد و 730 میلیون ريال در محور كازرون-شيراز خبر داد.

 ابراهيم يگانه در تشریح این خبر بيان كرد: مأموران پلیس امنيت اقتصادي استان هنگام كنترل خودروهاي عبوري در محور كازرون-شيراز، در يك عمليات ضربتي به 3 دستگاه كاميون حامل احشام مشكوك و آنها را براي بررسی متوقف کردند.

وی افزود: در بازديد از اين خودروها، در مجموع 126 راس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز که در حال انتقال به نقاط مرکزی کشور بودند کشف و در این رابطه 3 نفر نیز دستگیر شدند.

رئيس پليس امنيت اقتصادي استان با تأکید بر اينكه ارزش گوسفند‌هاي قاچاق کشف شده بنا به نظر کارشناسان، 3 ميليارد و 730 میلیون ريال برآورد شده است، افزود: متهمان براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند.

قاچاقچی با 60 کیلو تریاک در پاسارگاد زمین گیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد از کشف 60 کیلو تریاک که به طور حرفه‌ای در کپسول سی ان جی وانت نیسان جاساز شده بود خبر داد.

 مصطفی توکلی، اظهار داشت: ماموران انتظامی پاسارگاد حین کنترل خودروهای عبوری منتهي به اين شهرستان، به یک وانت نیسان مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی تخصصی از این خودرو، 60 کیلو تریاک که در کپسول سی ان جی جاساز شده بود کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد با بيان اينكه در این خصوص یک نفر دستگیر و به مراجع قضائی معرفي شد، عنوان داشت: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان افیونی برخورد قاطع و قانونی می‌کند و هرگز اجازه جولان و سرکشی به آنان را نخواهد داد.

كشف 20 كيلو شيشه در ني‌ريز

فرمانده انتظامي ني‌ريز از توقيف يك سواري پرايد و كشف 20 كيلو مايع شيشه در بازرسي از آن خبر داد.

 سيدمحمد يوسفي، بيان كرد: مأموران پليس مبارزه با مواد مخدر ني‌ريز با اقدامات فني و تخصصي مطلع شدند يك سواري پرايد قصد انتقال مواد مخدر از شرق كشور به شيراز دارد كه موضوع را به صورت ويژه در دستور كار خود قرار دادند.

وي افزود: ماموران انتظامي سريعا طرح مهار را در محورهاي مواصلاتي منتهي به شهرستان ني‌ريز اجرا و موفق شدند خودرو پرايد مذكور را شناسايي و توقيف كنند.

فرمانده انتظامي ني‌ريز با بيان اينكه در بازرسي از اين خودرو، 20 كيلو مايع شيشه که به صورت ماهرانه‌اي در قسمت‌هاي مختلف جاسازي شده بود كشف شد، گفت: مواد مكشوفه از شرق کشور وارد شده است.

 يوسفي با اشاره به اينكه در اين خصوص 2 نفر قاچاقچي حرفه‌اي دستگير و تحويل مراجع قضائي شدند، تأكيد كرد: پليس در راستاي برخورد با سوداگران مرگ و مبارزه بي امان با اين پديده شوم، از هيچ تلاش و كوششي دريغ نخواهد كرد.

سرقت موتورسيكلت در آذر بايجان  و كشف درقيروكارزين   

فرمانده انتظامي قيروكارزين از كشف يک دستگاه موتورسيكلت سرقتي در اين شهرستان خبر داد.

 حميد‌رضا صالحي‌فرد، اظهار داشت: مأموران پليس آگاهي قيروكارزين  در راستاي برخورد قاطع با سارقان و كشف سرقت‌هاي احتمالي، حين سركشي و استعلام وسايط نقليه در پارکينگ‌هاي سطح حوزه استحفاظي، يک دستگاه موتورسيکلت مسروقه را كشف كردند.

وي بيان کرد: ماموران پس از انجام بررسي‌هاي كارشناسي و استعلام از سامانه پليس آگاهي، مطلع شدند كه موتورسيكلت ياد شده داراي سابقه سرقت از استان آذربايجان غربي (شهرستان بوکان) مي باشد.

فرمانده انتظامي شهرستان قيروكارزين به شهروندان توصيه كرد موتورسيكلت خود را به لوازم ايمني نظير قفل سوئيچي، قفل فرمان و ساير وسايلي که از حركت و يا روشن کردن آن توسط سارقان جلوگيري مي‌کند و يا حداقل آن را به تأخير مي‌اندازد مجهر كنند.

کشف احشام قاچاق درداراب

فرمانده انتظامی داراب از کشف 70 رأس گوسفند قاچاق به ارزش 3 میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

 علیرضا نوشاد، بيان كرد: در ادامه طرح مبارزه با قاچاق کالا و احشام، ماموران انتظامی داراب هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی، به 5 دستگاه سواري پژو و پراید که به صورت کاروانی حرکت مي‌كردند مشکوک و آنها را براي بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودروها، 70 رأس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز کشف و در این رابطه 7 متهم نيز دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان داراب با اشاره به اینکه ارزش احشام قاچاق کشف‌ شده توسط کارشناسان، 3 میلیارد ریال برآورد شده است، خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی هرگز اجازه نخواهد داد قاچاقچيان، اقتصاد کشور را متزلزل کنند و با قاطعيت با اين موضوع برخورد می‌کند.

3 سارق اماکن  خصوصی با 20 فقره سرقت روانه زندان شدند

فرمانده انتظامی كوه چنار از دستگيري 3 سارق حرفه‌اي و كشف 20 فقره سرقت از اماكن خصوصي در اين شهرستان خبر داد.

 دوم لطف‌الله محمدی، بيان كرد: پس از وقوع سرقت هاي متعدد اماکن خصوصی در سطح شهرستان كوه‌چنار، بررسي موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی  قرار گرفت.

وي تصريح کرد: ماموران پليس آگاهی با تلاش شبانه روزي و به کارگيري  گشت‌هاي نامحسوس، 3  نفر از سارقان سابقه دار و حرفه اي را شناسايي و با هماهنگي مقام قضائي در عملياتي غافلگيرانه آنان را در مخفيگاهشان دستگير كردند.

فرمانده انتظامی كوه چنار با بيان اينكه سارقان در بازجويي اوليه به 20 فقره سرقت از اماکن خصوصی اعتراف کردند، گفت: متهمان پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شدند.

توقيف وانت نيسان و كشف 86 كيلو ترياك

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر استان از توقيف يك دستگاه وانت نيسان و كشف 86 كيلو و 300 گرم ترياك در ورودي شيراز خبر داد.

 عبدالله خسرواني، بيان كرد: ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر استان در اجراي طرح مقابله با قاچاقچيان، حين كنترل محورهاي مواصلاتي منتهي به شيراز، به يك دستگاه وانت نيسان مشكوك و آن را متوقف كردند.

وي با بيان اينكه ماموران در بازرسي از اين خودرو، 86 كيلو و 300 گرم ترياك كشف كردند، عنوان  داشت: در اين رابطه يك قاچاقچي دستگير و با تشكيل پرونده به مراجع قضائي معرفي شد.

دستگيري سارقان و کشف 20 فقره سرقت موتورسيکلت در کازرون

فرمانده انتظامي شهرستان کازرون از دستگيري 2 سارق حرفه اي موتورسيکلت و کشف 20 فقره سرقت خبر داد.

 اسماعيل زراعتيان، اظهار داشت: در پي وقوع چندين فقره سرقت موتورسيکلت در سطح شهرستان کازرون، شناسايي و دستگيري سارقان در دستور کار ماموران انتظامي قرار گرفت.

وي افزود: ماموران پلیس آگاهی موفق شدند در اين خصوص 2 سارق حرفه‌اي را شناسايي و طي عملياتي غافلگيرانه، آنها را دستگير کنند.

فرمانده انتظامي شهرستان کازرون بيان داشت: متهمان در بازجويي اوليه به 15فقره سرقت موتور‌سيکلت اعتراف و پس از تشکيل پرونده جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند.

زراعتيان خطاب به شهروندان، گفت: پديده سرقت ناشي از علل و عوامل متعددي از جمله عدم تجهيز وسايط نقليه به ملزومات هشدار ايمني و يا پارک خودرو و موتورسيکلت در نقاط تاريک و کم تردد مي‌باشد که اميدواريم شهروندان با به کار گيري هشدارهاي پليسي از بروز هرگونه سرقت پيشگيري و وقوع جرائم مشابه را جهت بررسي، کشف و دستگيري سارقان سريعا با پليس 110 تماس بگيرند و آن را اطلاع دهند.

انغوزه های مسروقه 6 ميلياردي كشف شد

فرمانده انتظامی شهرستان نی‌ریز از كشف يك هزار و 500 كيلوگرم شيره انغوزه مسروقه به ارزش 6 ميليارد ريال خبر داد.

 سيدمحمد يوسفي، بيان كرد: در پي وقوع سرقت شيره انغوزه در يكي از محلات شهرستان ني‌ريز، شناسايي و دستگيري سارق يا سارقان به صورت ويژه در دستور كار ماموران انتظامي قرار گرفت.

وي افزود: ماموران در بررسي‌هاي اوليه مطلع شدند كه سارق اموال مسروقه را به شهرستان‌هاي داراب و اسهبان اين استان انتقال داده‌ است.

فرمانده انتظامی شهرستان نی‌ریز گفت: كارآگاهان پليس آگاهي با تحقيقات فني و تخصصي موفق شدند در اين خصوص سارق را شناسايي و وي را در مخفيگاهش در يكي از محلات ني‌ريز دستگير كنند.

 يوسفي با بيان اينكه متهم اقرار كرد كه اموال مسروقه را به داراب و استهبان انتقال داده است، گفت: ماموران پس از اخذ نيابت قضائي به آن شهرستان‌ها اعزام و در بازرسي از دو انبار، موفق شدند يك هزار و 500 كيلوگرم شيره انغوزه مسروقه را كشف كنند.

اين مقام انتظامي با بيان اينكه كارشناسان ارزش اموال مكشوفه را 6 ميليارد ريال برآورد كرده‌اند، گفت: متهم پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شد.

انتهای پیام/س/م
نظرات بینندگان