کد خبر: ۱۴۴۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۵ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۹
مدیرکل آموزش و پرورش فارس مطرح کرد؛

توسعه کتابخانه‌های اینترنتی مدارس راهکار تقویت دانش‌آموزان

مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری برای اولین بار نشستی مشترک با صاحب‌نظران، اساتید دانشگاه و کارشناسان خبره وزارت آموزش و پرورش برگزار کرد.
به گزارش سرویس دریافت خبر اجتماعی شیرازه، نشستی با هدف رشد کیفیت آموزشی برمبنای یافته های آزمون تیمز ۲۰۱۹ در مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس که به عنوان یکی از متخصصین و صاحب نظران آموزش و پرورش درحوزه تیمز و پرلز در این جلسه شرکت کرده بود گفت: دسترسی دانش آموزان در خانه به منابع یادگیری و نگرش والدین به درس علوم و ریاضی به عنوان دو متغیر موثر در نتایج  آزمون تیمز هستند.

فرهاد اسماعیلی افزود: یکی از راهکارهای مداخله‌ای تقویت دانش آموزان در این آزمون ها، توسعه کتابخانه‌های اینترنتی مدارس و تقویت و تربیت نیروی انسانی متخصص است.

این متخصص آموزش و پرورش در حوزه تیمز و پرلز همچنین با اشاره به اینکه بنا بر نتایج آزمون تیمز در ایران، ۳۴درصد دانش‌آموزان در خانه به منابع یادگیری دسترسی کمی دارند گفت: ۵۵ درصد مدارس نیز در زمره مدارسی هستند که نیاز به توجه بیشتری در این مساله دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: تجهیز و توسعه کیفی و کمی مدارس شبانه روزی جهت ایفای نقش حمایتی و کمک به دانش‌آموزان محروم از جمله راهکارهای مداخله ای دیگر در تقویت نتایج آزمون تیمز می باشد.

گفتنی  است این نشست برای اولین بار در کشور در مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری و با حضور حسام الدین آشنا، مشاور رییس جمهور برگزار شد.

بنابر این گزارش قرار است که نتایج این جلسه برای تصمیم سازی  و مداخله مناسب در اختیار رییس جمهور قرار می گیرد.

وی خاطر نشان می‌شود: این آزمونها که توسط انجمن بین المللی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی در سطح دنیا برگزار می‌شود به نوعی محک ارزیابی نظام‌های آموزشی در کشور‌ها و میزان موفقیت نظام آموزش و عملکرد آن است که آزمون «تیمز» روند آموزش ریاضی و علوم در پایه‌های چهارم و هشتم و آزمون «پرلز»، پیشرفت سواد خواندن ادبی و معلوماتی دانش‌آموزان را در پایه چهارم ابتدایی ارزیابی می‌کند.

 انتهای پیام/س/م
نظرات بینندگان