کد خبر: ۱۴۴۶۳۲
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۴ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۹

آخرین جزئیات از زلزله سی‌سخت+فیلم و عکس

سخنگوی اوژانس کشور درباره زلزله سی‌سخت گفت: بیشتر گزارشات مبنی بر خرابی‌ها در شهر سی سخت است و تاکنون ۱۰ نفر از مردم مجروح شدند و خوشبختانه تاکنون هیچ مورد فوتی در این زلزله به گزارش نشده است.
به گزارش سرویس رصد اجتماعی شیرازه، مجتبی خالدی، سخنگوی اوژانس کشور درباره زلزله سی سخت اظهار کرد: ساخت ۲۲ و پنج دقیقه این زمین لرزه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین اتفاق افتاد. 

بیشتر گزارشات مبنی بر خرابی‌ها در شهر سی سخت است و تاکنون ۱۰ نفر از مردم مجروح شدند. خوشبختانه تاکنون هیچ مورد فوتی در این زلزله به گزارش نشده است.

آخرین جزئیات از زلزله سی‌سخت+فیلم و عکس

حدود ۵۰ شهر و روستا در محدوده زمین لرزه وجود دارد و ۶۳ هزار نفر در این منطقه زندگی می‌کنند. همچنین بخشی از جاده یاسوج به اصفهان هم ریزش کرده و دچار تخریب شده است.

خالدی افزود: ۴۰ دستگاه آمبولانس از استان اصفهان، ۱۰ دستگاه آمبولانس و یک اتوباس آبولانسی از یاسوج در حالت آماده باش هستند و به منطقه اعزام خواهند شد.

سخنگوی اورژانس کشور تاکید کرد: مشابه این زمین لرزه در اردیبهشت سال ۱۳۹۷ هم رخ داد.

تعداد بازدید : 0
کد ویدیو

وی افزود: آمادگی برپایی بیمارستان صحرایی و تجهیز بیمارستان منطقه برای خدمت رسانی به مجروحین را داریم. امیدواریم تعداد مصدومین کم باشد و این ۱۰ مصدوم هم به دلیل ترس و اضطراب دچار مصدومیت شده اند.

زلزله ای به بزرگی ۵.۶ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲۲ و ۵ دقیقه و ۳۴ ثانیه امشب (چهارشنبه) شهرهای یاسوج و سی سخت در استان کهگیلویه و بویر احمد را لرزاند.

به گزارش مرکز لرزه نگاری دانشگاه تهران، این زلزله در عمق ۱۰ کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

کانون این زلزله در موقعیت ۳۰.۸۹ عرض شمالی و ۵۱.۵۷ طول شرقی ثبت شده است.

از خسارت احتمالی این زمین لرزه گزارشی منتشر نشده است.

سی‌سَخت شهری در ۳۵ کیلومتری شمال غربی شهر یاسوج مرکز استان و در استان کهگیلویه و بویراحمد ایران جای دارد. این شهر مرکز شهرستان دنا است.

انتهای پیام/ م
برچسب ها: زلزله ، سی سخت ، شیرازه
نظرات بینندگان