کد خبر: ۱۴۴۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۲ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام‌کرد؛

آماده‌باش واحدها و خدمات‌رسانی تیم‌های سلامت فارس در پی وقوع زلزله سی‌سخت/ بیمارستان‌ها آمادگی کامل دارند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از آماده‌باش کامل واحدها و خدمات‌رسانی تیم‌های سلامت این دانشگاه خبر داد.
به گزارش سرویس خبر اجتماعی و سلامت شیرازه، مهرزاد لطفی در پی وقوع زلزله سی سخت از آماده باش کامل واحدها و خدمات رسانی تیم های سلامت این دانشگاه خبر داد و گفت:از نخستین لحظات وقوع این حادثه، دستورات لازم را برای انجام هماهنگی در راستای کمک رسانی و پذیرش مصدومان زلزله، با مشارکت معاونت های دانشگاه، صادر و به صورت مستمر، پیگیر نحوه آمادگی دانشگاه هستیم.

وی با اعلام خبر تشکیل کمیته مدیریت بحران در پی وقوع زلزله در استان کهگیلویه و بویراحمد از همان لحظات اولیه این حادثه، عنوان کرد: با اعلام اتاق مدیریت بحران دانشگاه، کمیته های مرتبط با این حادثه در معاونت ها در حال پیگیری بوده و با کمک مرکز EOC، به بیمارستان ها آماده باش اعلام شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه ضمن تماس مداوم با رییس دانشگاه و معاون درمان و رییس اورژانس یاسوج، گزارش لحظه به لحظه از وضعیت زلزله و مصدومان پیگیری شده است، افزود: در استان فارس نیز در پی وقوع این زلزله، در شهرستان های شیراز، رستم، ممسنی، کازرون، اقلید، آباده و سپیدان وضعیت نارنجی اعلام شد.

لطفی همچنین از آماده باش بیمارستان های نمازی، شهید رجایی و تامین اجتماعی در شیراز خبر داد و گفت: تاکنون یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و آمبولانس به سپیدان اعزام شده اند که در صورت نیاز به محل اعزام شوند. تیم واکنش سریع نیز متشکل از پرستار، متخصص طب اورژانس و پزشک ارتوپدی از بسیج جامعه پزشکی آماده خدمت رسانی هستند.

وی همچنین افزود: بالگرد سیدالشهدا(ع) سپاه نیز آمادگی دارد تا در صورت نیاز تیم واکنش سریع دانشگاه را به محل انتقال دهد.

بنابه این گزارش،این زلزله به بزرگی ۵.۶ ریشتر، در ساعت ۲۲ و ۵ دقیقه دیشب، در عمق ۱۰ کیلومتری، به طول جغرافیایی ۵۱.۵۷ و عرض جغرافیایی ۳۰.۸۹ رخ داده است.

 انتهای پیام/ س /م
نظرات بینندگان