کد خبر: ۱۴۴۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۸ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۹
رئیس سازمان صمت فارس؛

سیاست‌های سرمایه‌گذاری فارس جهت شکوفایی بخش صادرات بسیار چشمگیر و بزرگ بوده است

حمیدرضا ایزدی گفت: در استان فارس بیش از ۷۵ درصد شاهد برگشت ارز حاصل از صادرات بوده‌ایم که عدد بزرگی نسبت به سایر استان‌ها است؛ فعالان اقتصادی استان تلاش بسیار خوبی در این زمینه کرده‌اند و سیاست‌های سرمایه‌گذاری استان جهت شکوفایی بخش صادرات بسیار چشمگیر و بزرگ بوده است.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، حمیدرضا ایزدی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در مراسم ۲۴مین سالروز ملی صادرات و تقدیر از صادرکنندگان نمونه استانی، گفت: به دلیل اعتماد ما نسبت به بخش خصوصی در سال جاری برای اولین بار تجربه فرایند انتخاب صادرکننده نمونه استانی به‌صورت رسمی به اتاق بازرگانی واگذار کردیم.

ایزدی تصریح کرد: در جهت سیاست‌های کلان وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال جاری، استان فارس ب‌عنوان یک استان پیشرو مراحل صدور جواز تأسیس واحدهای صنعتی را به خانه صنعت، معدن و تجارت واگذار کرد و این اقدامات نشان از ثابت قدمی واگذاری امور به تشکل های بخش خصوصی است.
سیاست‌های سرمایه‌گذاری فارس جهت شکوفایی بخش صادرات بسیار چشمگیر و بزرگ بوده است

رئیس سازمان صمت گفت: اگرچه بنا به سیاست‌های کلان اقتصادی کشور مکلف به تأیید کارت‌های بازرگانی بوده‌ایم که بحث بازگشت ارز حاصل از صادرات انجام شود اما هیچ کارت بازرگانی واحدهای تولیدی را تعلیق نکردیم و تمام آن‌ها در حال انجام صادرات و ورادات هستند.

به گفته این مقام مسئول در حوزه اقتصاد، در بخش بازرگانی با تعهد کتبی که گرفتیم تا پایان سال این کار تمدید شد و تلاش شده است تا با بازرگانی هم در بخش تولیدی و هم تجاری همکاری مناسبی صورت گیرد و در این زمینه جزو استان‌های پیشرو هستیم.

ایزدی  با بیان اینکه در جهت حمایت از سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی پیگیری‌های متعددی برای پیشبرد امور آن‌ها از نهادهای مرتبط انجام شده است، ابراز کرد: سیاست‌های سرمایه‌گذاری استان جهت شکوفایی بخش صادرات بسیار چشمگیر و بزرگ بوده است.

رئیس سازمان صمت استان فارس با بیان اینکه در این برهه حساس تعیین‌کننده اصلی نیازهای ارزی کشور توسط بخش خصوصی صورت می پذیرد، اظهار داشت: با توجه به اینکه تحریم‌های نفتی به‌صورت بسیار گسترده‌ای انجام گردیده، تأمین نیازهای ارزی توسط صادرات بخش خصوصی صورت گرفت و در این خصوص فعالان اقتصادی استان عملکرد خوب و قابل قبولی داشته اند.

وی با اشاره به تحریم ها ظالمانه علیه کشور اظهار داشت: در دو سال گذشته شاهد شدیدترین تحریم‌ها علیه کشورمان بوده‌ایم و اولین خاکریز این حوزه بخش تجارت خارجی، صادرات و واردات است.

بنا به اظهار ایزدی، در استان فارس بیش از ۷۵ درصد شاهد برگشت ارز حاصل از صادرات بوده‌ایم که عدد بزرگی نسبت به سایر استان‌ها است؛ فعالان اقتصادی استان تلاش بسیار خوبی در این زمینه کرده‌اند.

انتهای پیام/ح / م
نظرات بینندگان