کد خبر: ۱۴۴۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۶ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۹

کارگاه توانمندسازی سمن‌های زیست محیطی فارس برگزار شد

کارگاه یک روزه تسهیلگری و توانمندسازی سازمان‌های مردم نهاد فارس در تعامل با جوامع محلی، با محوریت حفاظت پایدار از محیط زیست در شیراز برگزار شد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، کارگاه یک روزه تسهیلگری و توانمندسازی سازمان‌های مردم نهاد فارس با هدف آشنایی شرکت کنندگان با مفهوم مشارکت، مفاهیم و اصول کار مشارکتی و تسهیلگری و همچنین آشنایی با برخی از تکنیک‌ها و چالش‌های کار میدانی و چگونگی مراقبت از به کارگیری رویکرد مشارکتی اجرا شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس در این کارگاه آموزشی گفت: سازمان حفاظت محیط زیست نیازمند تغییر در رویکرد و نحوه‌ی حفاظت از تنوع زیستی است و همچنین موضوع مشارکت ذینفعان و مردم را باید با یک برنامه ریزی مدون، آغاز کنیم و با تسری تجربه‌های موفق، شاهد نمونه‌های اثر بخش در سراسر کشور و به ویژه استان باشیم.

ظهرابی افزود: باید در بدنه‌ی حفاظت محیط زیست این باور به وجود بیاید که اگر بخواهیم یک حفاظت پایدار داشته باشیم باید رویکرد‌های حفاظتی را اصلاح کرده و به نوعی برای مردم و با مردم کار کنیم که در وهله اول حفاظت اتفاق افتد و در وهله‌ی بعدی، پایداری حفاظت، تضمین شود؛ چونکه این امر می‌تواند منجر به بهبود تنوع زیستی شود، اما پایداری آن موضوع مهم تری است.

این مقام مسئول گفت: کار مشارکت بسیار حساس است و نیازمند تجربه، آگاهی و اصلاح برخی از ساختار‌ها و تفکرات درون سازمانی و ایجاد الگو‌های موفق به منظور بهره مندی از آن در مشارکت حداکثری است.

وی با اشاره به تجربه‌ی موفق گروه‌های مردمی منطقه‌ی کوه هوا لامرد و همچنین پاقلات علامرودشت، گفت: در این مناطق نقش اصلی حفاظت کننده از محیط زیست به عهده‌ی گروه‌های مردمی است که امیدواریم این روند با پایداری همراه باشد.

انتهای پیام/ر/م
نظرات بینندگان