کد خبر: ۱۴۴۶۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۱ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۹
امام جمعه شیراز:

ملت ما دیگر زیر بار زور نمی‌رود و مسیر همانند گذشته نیست/ مردم فارس به یاری هموطنان سی‌سختی بشتابند

آیت‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه شیراز خطاب به دولت‌های غربی و کشورهای عضو برجام، گفت: ما مسیر عزت حقیقی مان را دریافته‌ایم و طرف‌های غربی باید بدانند اگر حق ما را ندهند، ملت ما حق خود را محکم استیفا کرده و خواهد گرفت.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، آیت‌الله لطف‌الله دژکام نماینده رهبر انقلاب در استان فارس و امام جمعه شیراز در خطبه‌های امروز نماز عبادی سیاسی شهر شیراز با بیان اینکه در آیات نخست سوره مبارکه بقره خداوند متعال، تکلیف کارهای اجتماعی برای کافران، منافقان و مومنان را مشخص می کند، اظهار داشت: در آیه 21 همین سوره نیز، خدای متعال به مردم خطاب می کند که پروردگار یکتا را عبادت کنید.

وی افزود: اینکه مردم مورد خطاب قرار می گیرند یعنی نه تنها مومنان، بلکه تمام مردم را به عبادت خدا دعوت می کند. آنها که واقعا ایمان ندارند در زمان اجرای امور جامعه به طرفی می روند که مومن و سمت خدا نیست اما نوع موضع گیری ما باید به گونه ای باشد که ببینیم طرف، حاکمیت دینی را قبول دارد یا ندارد که در اجرای امور در نظام نقش موثری دارد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس آشنایی مردم با فقه اسلامی را مهم و ضروری دانست و گفت: در حکومت ولایت فقیه، آشنایی مردم با فقه باید زیاد باشد چون ملاک مهمی است و تصمیم گیری ها در دولت اسلامی باید خدا محور باشد.  خدا فراموشکار نیست اما مجازات آنانی که خدا و روز قیامت را از یاد می برند، خود فراموشی آن فرد است که بیماری بزرگ قرن حاضر است.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه اگر حاکمیت دینی شکل گرفت، ارزشهای درون این حاکمیت هم باید دینی باشد، تاکید کرد:  در اقدامات جزئی حاکمیتی متوجه می‌شویم آنهایی که ایمان به خدا نداشته و نفاق در دل دارند، در ساحت اجرا که می رسد دائما طرفدار نظریه و کسانی می شوند که به حکم خدا اعتقادی ندارند. 

وی تصریح کرد: ما در گام دوم انقلاب باید بتوانیم از روی نوع نگاه و رفتار و موضع گیری کارگزاران حکومتی بفهمیم آیا آن فرد واقعا حاکمیت دینی را قبول دارد یا خیر؟ بس است دیگر مواجهه با کسانی که دم از دین می زنند اما در مقام مسئولیت، طریق دین را در پیش نمی گیرند.

آیت الله دژکام در خطبه دوم با اشاره به میلاد پرنور و مبارک امیرالمومنین (ع)، خاطرنشان کرد: حضرت علی (ع) امام الائمه و سرور شهدا، صالحین و محور آفرینش عالم است؛ بنابراین آن حدیث پیامبر(ص) را باید مدنظر قرار دهیم که فرمود ای علی! تو را کسی جز من و خدا نشناخت. حضرت علی(ع) در خانه کعبه متولد شد و از دیوار کعبه خروج کرد. 

بنا به اظهار نماینده ولی فقیه در استان فارس، حرکت خوبی در ستادهای نمازجمعه شهرستان های فارس اتفاق افتاده که روز میلاد امیرالمومنین (ع) با توزیع ۱۴۶۵۰ بسته حمایتی در این روز به ایتام استان فارس به بار می نشیند که این حرکت پسندیده همان رسم حضرت علی(ع) است.

وی سالروز تشکیل کمیته حضرت امام (ره) را مورد توجه قرار داد و افزود: سالروز تشکیل کمیته امداد هم طی روزهای آینده است و این کمیته نیز ۲۰۰۰ جهزیه برای زوج های جوان تهیه کرده و در تلاش است ۱۴۶۵ شغل برای متقاضیان کار، اشتغال ایجاد کنند.

آیت‌الله دژکام در خصوص بارش های اخیر در استان اظهار داشت: برای بارش رحمت الهی باید خدا را شکر کنیم و از درگاه ایزد منان بخواهیم این بارش ها استمرار داشته باشد تا با خشکسالی مواجه نشویم.

خطیب نماز جمعه شیراز زلزله چند روز اخیر منطقه سی سخت استان کهکیلویه و بویراحمد را مورد توجه قرار داد و از مردم استان فارس خواست تا به رسم همسایگی از طریق مراکز مشخص شده به یاری هموطنان خود بشتابند و به آنها کمک دهند. 

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سیاست های ایران در قبال برجام، اذعان نمود: مهلتی برای بازگشت دولت های فریبکار به برجام و عمل به تعهداتشان قائل شده ایم که طی روزهای آتی این مهلت تمام میشود.

وی خطاب به دولت های غربی و کشور های عضو برجام، گفت: ما مسیر عزت حقیقی مان را دریافته ایم و طرف های غربی باید بدانند اگر حق ما را ندهند، ملت ما حق خود را محکم استیفا نموده و خواهد گرفت. آقای بایدن اگر می خواهد تغییری که ادعا دارند را اعمال کند، این تغییر از رفتار خود آنها آغاز میشود. ملت ما دیگر زیر بار زور نمی رود و مسیر پس از این، مانند گذشته نخواهد بود.

بنا به اظهار آبت‌الله دژکام؛ رهبری در دیدار مردم آذربایجان فرمودند انتخابات باید دو ویژگی داشته باشد پرشور باشد و دیگر اینکه مردم خوب انتخاب کنند. باید تلاش کنیم هم انتخابات پرشور باشد و هم تلاش کنیم و دقت کنیم و از خدا بخواهیم که بتوانیم یک فرد خوب، کارامد و توانمند برای ریلست جمهوری برگزینیم.

انتهای پیام/ح/م
نظرات بینندگان