کد خبر: ۱۴۴۶۷۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۲ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۹
در اولین هفته از اسفند ماه؛

اولین سایت اینترنت نسل پنجم 5G در شیراز افتتاح می‌شود

​سهرابی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس از راه‌اندازی اولین سایت نسل پنج اینترنت تلفن همراه (5G) شیراز در هفته آغازین اسفندماه خبر‌داد.
به سرویس اجتماعی شیرازه، مهرداد سهرابی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس با اشاره به توئیت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیرامون راه اندازی سایت های نسل پنج در کشور گفت: اولین سایت 5G شیراز با قابلیت استفاده عمومی در روز یکشنبه سوم اسفندماه در محدوده گردشگری ارگ کریم خان شیراز با حضور معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شیراز افتتاح و راه اندازی می شود.

سهرابی سرعت بسیار بالا(صد برابر نسل چهار) ، نرخ تأخیر بسیار پایین در اتصال به دستگاه‌ها(یک پنجم نسل چهار) ، ارسال داده‌های بزرگ و ویژگی ها و خدمات جدید را از مزایای نسل پنجم تلفن همراه برشمرد و کاربرد این تکنولوژی را در توسعه اینترنت اشیاء و اپلیكیشن های مبتنی بر وب، فضای ذخيره ابری ، پیشرفت چشمگیر در حوزه واقعیت مجازی و  مديريت هوشمند شهری مهم عنوان کرد.

گفتنی است محمدجواد آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ۲۸ بهمن ماه در توئیتی با اعلام افتتاح چهارمین سایت نسل پنجم تلفن همراه (5G) کشور در پارک آب و آتش تهران، شهرهای شیراز ، مشهد و کیش را از اهداف بعدی جهت برخورداری از این تکنولوژی عنوان کرده بود.

انتهای پیام/ح/م
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۱ اسفند ۱۳۹۹
0
چجوری میشه تستش کرد. گوشی 5g داریم یا سیم کارت 5g.به نظر من زمانی باید افتتاح بشه که حداقل یک شهر به طور کامل در عمل بتونند استفاده کنند و لمسش کنند نه با حرف و ربان و... ما هنوز تو 4g موندیم سرعت و کیفیتش را لمس نکردیم رفتیم 5g.این هم از مزایای ماهی و دم است. ماهی داره به دم خودش میرسه بازار افتضاحات گرم شده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۰۱ اسفند ۱۳۹۹
0
من شنیدم این پروژه هیچ زیرساختیش آماده نیست فقط میخوان توی این دولت افتتاح بشه. ظاهرا حدود یک سال دیگه کار داره