کد خبر: ۱۴۴۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۵ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۹
گزارش «شیرازه» از آیین اختتامیه جشنواره‌های ۴گانه بسیج هنرمندان فارس؛

بسيج هنرمندان ترويج هنر متعهد را برخود تکلیف می‌داند/ مستند روايت فتح استان فارس کلید می‌خورد

آیین اختتامیه جشنواره‌های ۴‌گانه بسیج هنرمندان فارس با حضور مسوولان بخش فرهنگ و هنر استانی برگزار شد.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، مجيد ميكایيلي رئيس سازمان بسيج هنرمندان فارس در آیین اختتامیه جشنواره‌های ۴‌گانه بسیج هنرمندان استان فارس با گراميداشت ياد 11 شهيد هنرمند استان گفت: هر ايده و انديشه و انقلابي كه در قالب هنر نگنجد، ماندني نخواهد بود و يكي از اهداف سازمان بسيج هنرمندان راه‌اندازي نهضت توليد آثار فاخر با زبان هنر است.

وی افزود: رويكردهاي اين سازمان بر اساس تربيت محوري، آموزش محوري و توليد محوری تا بتوانيم هنرمندان را در شبكه‌سازي منسجم گردهم آورده و از ظرفيت آن‌ها استفاده بهينه كنيم.

بسيج هنرمندان ترويج هنر متعهد را برخود تکلیف می‌داند/ مستند روايت فتح استان فارس کلید می‌خورد
ميكاييلي با توجه به در پيش رو بودن هفته هنر انقلاب اسلامي و سالروز شهادت شهيد آويني اظهار داشت: برنامه‌هاي مختلفي را تدارك ديده‌ايم كه از جمله آن‌ها مي‌توان به مستند روايت فتح مربوط به استان فارس اشاره كرد كه در 9 قسمت در هفته هنر انقلاب اسلامي رونمايي خواهد شد.

بسيج هنرمندان در راستای ترويج هنر متعهد در جامعه خود را مکلف می داند/ روح پاک هنرمند باعث خلق آثار متعهد می شود

وي با اشاره به برگزاري مراسم اختتاميه جشنواره‌هاي چهارگانه بسيج هنرمندان، تاکید کرد: افتتاحيه اين جشنواره‌ها كه در هفته دفاع مقدس سال جاري در سه بخش چهل سالگي دفاع مقدس، سردار سليماني و تجليل از مدافعان سلامت کلید خورد و در 4 گروه نمايش، عكاسي، خوشنويسي و هنرهاي نمايشي برگزار شد.

به گفته رئيس سازمان بسيج هنرمندان فارس، رويكرد اين سازمان در سال 1400 توليدمحور است كه اين مهم را با استفاده از ظرفيت انجمن‌هاي 10 گانه بسيج هنرمندان دنبال خواهيم كرد.

روح پاک هنرمند باعث خلق آثار متعهد می شود

بهروز مرامي، معاون امور هنري و سينمايي اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامي فارس هم در اين مراسم اظهار داشت: امروز شاهد تعدد و تكثر مراكز هنري در بخش آموزش عالي و كوتاه مدت هستيم اما بعد از 42 سال از پيروزي انقلاب اسلامي چه در بعد هنرمندان چه آثار هنري توليد شده از شاهد آن تحولي كه در سطح هنر به دنبالش بوديم، نيستيم البته برخي افراد به‌صورت خودجوش اقداماتي انجام مي‌دهند اما آن هنر ديني كه رهبر معظم انقلاب از آن ياد كرده‌اند هنوز تحقق پيدا نكرده است.

وي به برگزاري جشنواره‌هاي 4 گانه بسيج هنرمندان اشاره و بيان كرد:‌ براي توليد آثار هنري متعهد نياز به چنين جشنواره‌هايي داريم كه به هنرمندان خط دهد و آثاري را توليد كند كه حرف نويي براي گفتن داشته باشند.

مرامي با بیان اینکه در برخي از جشنواره‌هاي هنري شاهد يك خط فكري حاكم بر آن‌ها هستيم و اگر كسي در هنرش از اين فرمول تخطي كند و شاخص‌ها را رعايت نكند، اثر هنري به حساب نمي‌آيد، اظهار داشت: اما اين جشنواره‌هاي 4 گانه كه توسط بسيج هنرمندان اجرا مي‌شود مي‌تواند آن خط فكري را بشكند و در ادامه با تربيت نسل هنرمند متعهد به مقصد و هدف خود نزديك شود.

بسيج هنرمندان در راستای ترويج هنر متعهد در جامعه خود را مکلف می داند/ روح پاک هنرمند باعث خلق آثار متعهد می شود

وي با بيان اينكه اگر هنر را زائيده تخيل افراد بدانيم، هرچه روح هنرمند پاك‌تر باشد، تخيل پاک‌تري به دنبال دارد و اين تخيل پاك مي‌تواند آثار هنري متعهدتري را خلق كند، ابراز اميدواري كرد: با حمايتي كه از هنرمندان اين حوزه مي‌شود بتوان كمك شاياني براي نسل از هنرمندان متعهد را رقم زد گرچه هم‌اكنون اين اتفاق در برخي از جشنواره‌هاي هنري مثل جشنواره فيلم فجر در حال رخ دادن است و قريب 4 الي 5 سال است كه نسل جديدي از فيلم‌سازان با دغدغه‌هاي انقلابي و اسلامي خود فيلم‌هايي مي‌سازند كه قبلاً به اين ابعاد پرداخته نشده است، اگر چه تعداد اين فيلم‌ها كم است اما شاهد اين موج در جشنواره فيلم فجر هستيم و اميدواريم ادامه داشته باشد.

مرامي پيشنهاد داد تا براي تداوم و تقويت اين برنامه‌ها يك دبيرخانه براي جشنواره‌هاي هنري 4 گانه بسيج هنرمندان تشكيل شود تا اجراي برنامه‌ها بسيار مناسب اجرا شوند.


بسيج هنرمندان در راستای ترويج هنر متعهد در جامعه خود را مکلف می داند/ روح پاک هنرمند باعث خلق آثار متعهد می شود


بسيج هنرمندان در راستاي ترويج هنر متعهد در جامعه خود را مکلف می داند

امير جاهدي مسئول اقشار بسيج سپاه فجر فارس نيز در ادامه اين مراسم ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهيد آويني اظهار داشت: بايد تلاش كنيم تا قدم‌هاي خوبي در راه اعتلاي هنر متعهد برداريم. زماني عده‌اي مي‌گفتند كه هنر را نمي‌توان در كنار تعهد قرار داد اما رهبر معظم انقلاب فرمودند تمامی هنر بايد در كنار اخلاق قرار گيرد.

وی با ییان اینکه شهيد آويني در باب هنر غرب مي‌گويد اين هنری که تعهد ندارد، شيطاني است، اظهار داشت: وقتي كه تعهد اسلامي و انقلابي در كنار ذوق هنري قرار مي‌گيرد شاهد اتفاقات خوبي خواهيم بود كه نظير آن شهيد آويني است و بايد تلاش كنيم تا اين مسير را تقويت كنيم.

جاهدی با بيان اينكه بسيج هنرمندان خود را مكلف و ملزم مي‌داند كه در راستاي ترويج هنر متعهد در جامعه گام بردارد، گفت: همچنين اين سازمان خود را همكار ساير دستگاه‌هاي فرهنگي مي‌داند چرا كه با هم افزايي مي‌توان كارهاي فاخري براي اعتلاي هنري متعهد انجام داد.

انتهای پیام/ح/م

برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان