کد خبر: ۱۴۴۷۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۳ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
در آیین افتتاح اولین سایت اینترنت نسل پنجم مطرح شد؛

شیراز؛ دومین کلانشهر بهره‌مند از اینترنت نسل پنجم در کشور/ ارتباطات یکی از بسترهای تغییر و تحول نو است

مراسم افتتاح اولین سایت اینترنت نسل پنجم در شیراز با حضور استاندار فارس، مدیرعامل ایرانسل و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و جمعی از مقامات استانی و محلی در مجاورت ارگ تاریخی کریم‌خانی شیراز برگزار شد.

به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، مراسم افتتاح اولین سایت اینترنت نسل پنجم (5g) در شیراز با حضور استاندار فارس، مدیرعامل ایرانسل و حسین فلاح جوشقانی معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و جمعی از مقامات استانی و محلی، در مجاورت ارگ تاریخی کریم‌خانی شیراز برگزار شد.

حسین فلاح جوشقانی معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در ابتدا با بیان اینکه نسل پنجم 5g، تنها یک تکنولوژی نیست که در امتداد نسل چهار باشد، اظهار داشت: این تکنولوژی یک زیست بوم تحول دیجیتال است که به همه عرصه ها سرعت می بخشد و فقط در حوزه موبایل نیست و در همه موارد می تواند حضور داشته باشد.

وی افزود: برای اینکه شهر هوشمند، اقتصاد دیجیتال و تحول دیجیتال در کشور رقم بزنیم یکی از بستر مورد نیاز ارتباط نوین و نسل جدید است لذا نسل پنجم ارتباط یکی از اجزا این سیستم خواهد بود.

فلاح با اشاره به اینکه براساس زیر ساخت های جدید میتوان امورات شهر را بهبود بخشید، اظهار داشت: در شرایط کرونا که همه دنیا غافل گیر شده بود این تکنولوژی به کمک آمد و بسیار توانست موثر واقع شود؛ در یک سال گذشته شاهد 2.5 برابر شدن ظرفیت استفاده از خدمات اینترنت به دلیل استقبال زیاد کاربران بوده ایم.

به گفته رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قطعا با افتتاح این سایت نسل پنجم یک تحول جدید در کشور آغاز شده که شهر شیراز که پیشتاز بوده است.

وی از مسئولین استان فارس و شهر شیراز خواست در کنار کمک به توسعه ارتباطات فیکس و استفاده از ظرفیت شرکت های مختلف، در دوسال آینده شاهد یک توازن مناسب در زیرساخت ارتباطی باشیم.

یکی از بستر های تغییر و تحول نو ارتباطات است

عنایت الله رحیمی استاندار فارس در ادامه این نشست با اشاره به راه اندازی نسل پنجم اینترنت در سومین حرم اهل البیت (ع) به عنوان دومین کلانشهر بهره مند از این فناوری گفت: قطعا هر جایی که توسعه پیدا کند، نیازمند همدلی و همراهی است؛ شاهد این هستیم که مدیریت شهری یک خدمت ارزشمندی را ارائه نمایند.

وی افزود: نسل پنجم سرعت فوق العاده ای است و ما باید با همین سرعت مسیر توسعه را طی کنیم که یکی از بستر های تغییر و تحول نو موضوع ارتباطات است.

بنا به عقیده استاندار فارس، نیازمند این هستیم که وزیر محترم ارتباطات تصمیم گیری برای توسعه زیرساخت، تجهیزات انجام دهند تا بتوانیم یک حرکت روبه رشدی را داشته باشیم.

شیراز دومین کلانشهر بهره‌مند از اینترنت نسل پنجم در کشور/ یکی از بسترهای تغییر و تحول نو ارتباطات است

رحیمی با تشریح فواید نسل پنجم اینترنت گفت: در زمینه توسعه فرهنگی و افزایش ضریب امنیتی و رشد بخش اقتصادی این تکنولوژی می تواند موثر واقع شود و سرعت تبادل اطلاعات را افزایش دهد؛ پاکی و زیبایی شهر، کاهش آلایندگی ها را به همراه داشته باشد.

وی در پایان سخنان خود گفت: دانشگاه های فنی و علوم ما می توانند عرصه جدید را برای ادامه فعالیت ها همراه با این تکنولوژی داشته باشند و حتی معرف فرهنگ کهن استان باشد؛ وزارت ارتباطات در زمینه توسعه خطوط ارتباطی در استان حرکتی را داشته اند، تاکید دارم از شهرداری های و شورا ها این فرصت وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات را برای توسعه غنیمت بشمارند.

در هر نقطه‌ای آماده ارائه نسل پنجم اینترنت هستیم

بیژن عباسی آورند مدیر عامل ایرانسل نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه تکنولوژی نسل پنجم سرعت پایدار بالاتر و تسریع در ارتباطات وسیع تر را می تواند برای کاربران فراهم نماید، اظهار داشت: با توسعه روز افزون سرویس های مختلف در دنیا، توسعه آتی کشور دور نخواهد بود.

وی افزود: ایرانسل که مطالعۀ نسل پنج تلفن‌همراه را از سال ۱۳۹۵ با همکاری مراکز دانشگاهی داخلی و شرکت‌های معتبر بین‌المللی آغاز کرده بود، موفق شد در سال ۱۳۹۶ برای نخستین بار در ایران، نمونه‌ای از شبکۀ کامل 5gرا آزمایش کند.

عباسی با اشاره به اینکه اول مرداد ۱۳۹۹، نخستین سایت تجاری نسل پنج تلفن‌همراه ایران را با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، در پژوهشگاه ICT راه‌اندازی شد، گفت: این سایت، در حاشیۀ جلسۀ هیأت دولت، توسط رئیس‌جمهوری به صورت آنلاین افتتاح شد.

به گفته مدیرعامل شرکت ایرانسل، در هر نقطه ای که بستر باشد ایرانسل می‌تواند این خدمت را ارائه نماید، اینترنت نسل پنجم راه اندازی خواهد شد.

توفیق شد که امروز در شیراز و شهر راز باشم و به عنوان دومین استان در کشور بتوانیم این سرویس را تقدیم کنیم. فیبر شهر شیراز، توسعه شهر هوشمند و سایت های شبکه ایرانسل در شهر راز در ادامه خواهیم داشت.

مدیر عامل شرکت ایرانسل تصریح کرد: با راه اندازی این سایت یک خدمت جدید در خدمت همشهریان شهر سومین حرم اهل البیت (ع) قرار می گیرد؛ سایر اپراتور ها شروع کردند و امید است این فناوری را به زودی عرضه کنند.

انتهای پیام/ ح / م

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
0
بهتره فکری بحال اینترنت بلوار مدرس بکنید که خیلی بد هست