کد خبر: ۱۴۴۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۶ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۹
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس:

۶۰۰میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در فارس پرداخت می‌شود

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس درخصوص کارآفرینی و اشتغال در روستاها گفت: با عنایت و توجه ویژه مسئولین کشوری و استانی توانستیم با پرداخت بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی روستایی و همت مردم، زمینه کارآفرینی و اشتغال پایدار را در روستاهای استان فارس فراهم آوریم.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، سید کمال پاک‌فطرت در جمع خبرنگاران با اشاره به وجود بیش از 2 هزار روستای بالای 30 خانوار در استان فارس اظهار داشت: در بدنه نظام و دولت دیدگاه مثبتی درخصوص جایگاه و اهمیت روستاها وجود دارد و به همین دلیل در مناسبت های مختلف عمده افتتاح پروژه ها در حوزه روستایی مشاهده می شود.

وی با بیان اینکه توصیه های بسیاری برای خدمت رسانی و محرومیت زدایی در روستاها شده، تصریح کرد: یکی از مهم ترین اولویت های ما در روستاها، پیگیری محرومیت زدایی با ایجاد اشتغال در راستای توسعه پایدار روستایی بوده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس با اشاره به فعالیت 25 دستگاه خدمت رسان به روستاها عنوان کرد: برای انجام بهتر و موثرتر خدمت رسانی و محرومیت زدایی در روستاها نیاز به انسجام و هم افزایی دستگاه های مرتبط بود که به همین منظور طی چندسال اخیر تفاهم نامه های مختلفی را با دستگاه های خدمت رسان در روستاها منعقد کردیم و توانستیم با ساماندهی مشکلات به توفیقات خوبی در روستاهای استان فارس برسیم.

وی با تاکید بر قابل قبول بودن فعالیت ها در حوزه روستایی ادامه داد: در زمینه هایی نظیر آبرسانی، برق رسانی، گازرسانی، تعویض شبکه های آب، توسعه و بهسازی معابر و دسترسی به اینترنت کارهای بسیاری خوبی در سطح روستاهای استان فارس صورت پذیرفته است.

سید کمال پاک‌فطرت درخصوص کارآفرینی و اشتغال در روستاها اذعان داشت: با عنایت و توجه ویژه مسئولین کشوری و استانی توانستیم با پرداخت بیش از 600 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی روستایی و همت مردم، زمینه کارآفرینی و اشتغال پایدار را در روستاهای استان فارس فراهم آوریم.
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه اولویت اول و اصلی پایداری در روستاها ایجاد اشتغال است، متذکر شد: در طی سالهای 97 و 98 بالغ بر 12 هزار شغل پایدار در روستاها ایجاد شده که منجر به توسعه روستاهای فارس درابعاد مختلف شده است.

وی با بیان اینکه توسعه روستایی به کاهش مهاجرت و افزایش ایجاد اشتغال و میل به زندگی در روستا منجر شده است، گفت: مهاجرت معکوس و کاهش مهاجرت از روستا به شهر از دستاوردهای قابل توجه در روستاها بوده است.

به گفته پاک‌فطرت؛ عمده طرح‌های اشتغال روستایی در محورهای کشاورزی، صنعت معدن تجارت، راه و شهرسازی و میراث فرهنگی بوده‌ است.

انتهای پیام/ح / م

نظرات بینندگان