کد خبر: ۱۴۴۷۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۲ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس:

مراسم اعتکاف در فارس برپا نمی‌شود

حجت الاسلام والمسلمین مهرابی از لغو برپایی مراسم اعتکاف در این استان خبر داد وگفت: طبق اعلام رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور، مراسم معنوی اعتکاف در هیچ نقطه‌ای از کشور از جمله استان فارس برپا نخواهد شد.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، حجت‌الاسلام محمدصادق مهرابی مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس هفته گذشته از بررسی احتمال برپایی مراسم اعتکاف سخن گفت و افزوده بود: به‌دلیل وضعیت بهتر استان فارس نسبت به سایر استان‌ها به دنبال بررسی امکان برپایی مراسم معنوی اعتکاف هستیم چرا که در ایام دهه اول محرم نیز فارس تنها استانی بود که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، مراسم‌های سوگواری را برگزار کرده بود.

اما شب گذشته با توجه به اعلام حجت‌الاسلام والمسلمین قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور درباره عدم برپایی اعتکاف در تمام نقاط کشور، حجت‌الاسلام مهرابی خبر از لغو برپایی این مراسم داد و گفت: طبق اعلام رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، برپایی اعتکاف در استان فارس هم منتفی شد.

وی در پاسخ به اینکه آیا برنامه‌ریزی برای استفاده از فیض ایام‌البیض در بستر مجازی وجود دارد، گفت: بررسی‌هایی در این زمینه انجام می‌دهیم اما برخی از کانون‌های فرهنگی مساجد مانند کانون رهپویان وصال این کار را انجام می‌دهد.

مهرابی که به تازگی از بازدید از مناطق زلزله‌زده سی سخت بازگشته بود، ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت جوادالائمه(ع)، عامه مردم را به توصیه این امام همام که به جود و کرامت شهرت دارد، معطوف کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های امام جواد(ع) توجه به مستمندان و نیازمندان و دستگیری آن‌ها بود. خوب است ما هم در شرایط شیوع کرونا به این موضوع توجه ویژه داشته باشیم و به خصوص هم‌اکنون به هر طریقی که میسر است به زلزله‌زدگان منطقه سی سخت هم کمک کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس همچنین گفت: یکی از شیوه‌های ارزشمند امام جواد(ع) توجه به بحث تربیت و خانواده بود البته نگاه همه اهل بیت(ع) به این بوده است که مرجع اصلاح جامعه، اصلاح خانواده است.

وی بیان کرد: توجه ویژه امام جواد(ع) به فضیلت‌ها و ترویج مباحث اخلاقی در شرایط و رفتارهای اجتماعی یکی از نکات است که در همه نشست‌هایشان رعایت اخلاق اجتماعی توصیه می‌کردند.

انتهای پیام/ح/م
نظرات بینندگان