کد خبر: ۱۴۴۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۹

تقدیر از مروج فارسی در حوزه کتابخوانی ناشنوایان

رئیس اداره امور کتابخانه و کتابخوانی اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس در هفتمین دوره جشنواره مروجان کتابخوانی به عنوان مروج برتر در حوزه کتابخوانی اقشار خاص برگزیده شد.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، مراسم اختتامیه هفتمین دوره جشنواره مروجان کتابخوانی که به صورت مجازی با حضور محسن جوادی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محسن حاجی زین العابدین دبیر جشنواره و هیات داوران، برگزار و از برگزیدگان مروج کتابخوانی در کشور تقدیر شد.

میثم جوانبخت با فعالیت‌های گسترده خود در حوزه کتابخوانی ناشنوایان و ارائه طرح‌ها و برنامه‌های متفاوت در این حوزه مانند ایجاد بخش ناشنوایان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی خدمات کتابخانه‌های عمومی برای ناشنوایان، تدوین نیاز‌های کتابخوانی افراد ناشنوا و تولید کتاب‌های چند رسانه‌ای مناسب سازی برای ناشنوایان، نگارش مقالات مربوط به ناشنوایان و کتابخانه‌ها در دوران کرونا  در زمره‌ مروجان کتابخوانی استان فارس قرار گرفت که تلاش‌های او در حوزه ترویج کتابخوانی افراد ناشنوا تاکنون بار‌ها مورد تقدیر و تشکر مسئولان استانی و ملی بوده است.

محمد حسین امانت مدرس دانشگاه از شیراز، مروج کتاب برای داستان و دانشجویان، حسین درویشی زاده از استان کرمان، شهر کهنوج، برای ترویج کتاب در مناطق کم برخوردار، پرنیا شعبانی از استان مازندران، قائمشهر، به عنوان دانش‌آموز مروج کتاب برای هم‌سالان، سیدعلی حسینی، از استان خراسان رضوی، شهر نیشابور برای تجهیز کتابخانه ۱۰۰ روستا، آیسان پژوهانفر- ملیکا خرمشکوه، از استان تهران، شهر تهران، مروج کتابخوانی دانشجویی دیگر برگزیدگان این دوره در بخش افراد مروج بودند.

در این رویداد از  افراد برگزیده و شایسته تقدیر در بخش‌های گروه‌ها و نهاد‌های غیردولتی، نگاه ویژه، بین الملل کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و نشان استمرار معرفی و از خدمات ان‌ها در حوزه ترویج کتابخوانی قدردانی شد.

 جشنواره مروجان کتابخوانی  با هدف هم افزایی در حوزه فعالیت‌های ترویج کتابخوانی شکل گرفته است.

این جشنواره تلاش کرده با شناسایی همه افراد، گروه‌ها و نهاد‌های فعال در حوزه کتابخوانی و مطالعه، با حمایت از فعالیت‌های خلاقانه و نوآورانه در این زمینه، به ارتقاء فعالیت‌های ترویج کتابخوانی کمک کند.

ارزیابی اثربخشی و عملکرد جشنواره مروجان کتابخوانی و شبکه مروجان کتابخوانی کشور، نشان می‌دهد در طول نزدیک به هفت سال فعالیت این مجموعه، مبانی نظری و فلسفی ترویج کتابخوانی توسعه یافته و درک عمومی از این فعالیت‌ها رشد یافته است.

انتهای پیام/ر/م
نویسنده :
رضا کوهی شوریجه
نظرات بینندگان