کد خبر: ۱۴۴۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۹
بسته ویژه حوادث «شیرازه»:

از دستگیری سوداگران مرگ در شیراز تا مهار آتش‌سوزی در آپارتمان مسکونی

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید.
به گزارش سرویس اجتماعی و حوادث شیرازه، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید.

305 كيلو حشيش در منزل مسكوني كشف شد

فرمانده انتظامي استان از كشف 305 كيلو حشيش و دستگيري 2 سوداگر مرگ در شهرستان شيراز خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبيبي، افزود: مأموران پليس مبارزه با مواد مخدر استان با اقدامات فني و تخصصي مطلع شدند فردي مقداري حشيش در منزل خود در بلوار تخت جمشيد شيراز دپو كرده است كه موضوع را به صورت ويژه در دستور كار خود قرار دادند.

وي با بيان اينكه ماموران انتظامي با هماهنگی مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام شدند، گفت: در بازرسي از آن منزل، 305 كيلو حشيش كشف شد.

فرمانده انتظامي استان با تاکید بر سطح بالای اشراف اطلاعاتی پلیس فارس بر اقدامات سوداگران مرگ، تصريح كرد: در اين خصوص 2 قاچاقچي حرفه‌اي دستگير و پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شدند.

در تاج کامیون، 95 کیلو حشيش و ترياك كشف شد

جانشين فرمانده انتظامی استان از کشف 95 کیلو مواد مخدر از نوع حشيش و ترياك در قسمت تاج یک دستگاه کامیون در شهرستان لارستان خبر داد.

سردار يوسف ملك‌زاده، بيان كرد: ماموران انتظامی لارستان حین کنترل محورهای مواصلاتی منتهي به اين شهرستان، به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را براي بررسي بيشتر متوقف كردند.

وي افزود: در بازرسي از اين خودرو، ماموران انتظامي موفق شدند با تيزبيني و هوشياري، 66 کیلو و 670 گرم حشیش و ۲۸ کیلو و ۳۳۰ گرم تریاک (در مجموع 95 كيلو) که به طرز ماهرانه‌ای در قسمت تاج کامیون جاسازی شده بود کشف كنند.

جانشين فرمانده انتظامی استان با اشاره به اينكه در اين خصوص يك قاچاقچي حرفه‌اي دستگير و تحويل مراجع قضائي شد، عنوان داشت:  مبارزه با پديده شوم مواد مخدر با جديت از سوي پليس دنبال مي‌شود و شهروندان در صورت مشاهده و برخورد با فروشندگان مواد افیونی، سريعا با مركز فوريت‌هاي پليسي 110 تماس و موضوع را اطلاع رسانی کنند.

دپو 273 راس گوسفند قاچاق در گله داني لو رفت

جانشين فرمانده انتظامي استان از کشف 273 راس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز به ارزش 14 میلیارد ریال در بازرسي از يك گله داني در جهرم خبر داد.

سردار يوسف ملك‌زاده، اظهار كرد: مأموران پلیس آگاهي جهرم با اقدامات فني و تخصصي از دپو احشام قاچاق در يك گله دانی واقع در اطراف يكي از روستاهاي این شهرستان مطلع و بررسي موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وي افزود: ماموران ضمن هماهنگي با مقام قضائي به محل مورد نظر اعزام و مشاهده كردند 4 دستگاه خودرو سبك و سنگين قصد بارگيري احشام و انتقال به كشورهاي حاشيه خليج فارس را دارند.

جانشين فرمانده انتظامي استان با بيان اينكه در بازرسي از آن مكان، 273 راس گوسفند قاچاق كشف شد، گفت: كارشناسان ارزش احشام مكشوفه را 14 ميليارد ريال برآورد كرده‌اند.

سردار ملك‌زاده با اشاره به اينكه 4 دستگاه خودرو سبك و سنگين توقيف و روانه پاركينگ شد، گفت: در اين خصوص 3 نفر دستگير و تحويل مراجع قضائي شدند.

ملک‌زاده خاطر نشان کرد: خروج غیر مجاز دام پیامدهای زیانبار اقتصادی به دنبال دارد و مبارزه با قاچاق از اولويت‌هاي اصلي پليس فارس است.

کودک‌آزاری به سبک مجازی  

فرمانده انتظامی شهرستان فسا  از دستگیری مردی خبر داد که اقدام به کودک آزاری به طریق اجبار فرزندان خود به مصرف مواد مخدر و انتشار فیلم آن در فضای مجازی کرده بود.

محمدهاشم قسام ، در تشریح این خبر بيان كرد: با مراجعه زنی جوان به پلیس فتا و گزارش کودک آزاری فرزندان وی توسط همسرش و انتشار فیلم آن در فضای مجازی، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستورکار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

 وي افزود: در تحقیقات انجام شده مشخص شد متهم که معتاد مي‌باشد هر 2  فرزند خود را نیز به مصرف مواد مخدر اجبار کرده و با تصویر برداری از آنان، در پیام رسان واتساپ انتشار داده است.

فرمانده انتظامی شهرستان فسا با بیان اینکه متهم پس از تکمیل پرونده روانه داسرا شد، خاطر نشان کرد: بچه‌ها که 3 و 9 سال دارند با دستور مقام قضائی جهت نگهداری، تحویل اداره بهزیستی شدند.

قسام گفت: متاسفانه بروز این چنین اقدامات غیرانسانی توسط برخی از افراد، ناشی از فاصله گرفتن از سبک زندگی ایرانی- اسلامی و زمینه ساز هرگونه ناهنجاری و آسیب در جامعه است.

ناكامي قاچاقچيان احشام در لارستان

فرمانده انتظامي لارستان از كشف 78 راس گوسفند قاچاق به ارزش 3 ميليارد و 150 ميليون ريال در اين شهرستان خبر داد.

داود امجدی، بيان كرد: مأموران انتظامی  در اجرای طرح مقابله با قاچاق فراوردهای دامی، حين کنترل محور مواصلاتي لارستان-بندرعباس، در يك عمليات ضربتي به 2 دستگاه وانت نیسان و پژو 405 حامل احشام مشکوک و آنها را توقيف كردند.

وی افزود: در بازرسي از اين 2 خودرو، در مجموع 78 راس گوسفند قاچاق و فاقد مجوز حمل دامپزشكي كشف شد.

فرمانده انتظامي شهرستان لارستان با بيان اينكه ارزش احشام قاچاق مكشوفه برابر نظر كارشناسان، 3 ميليارد و 150 ميليون ريال برآورد شده است، تصریح کرد: در اين خصوص 2 نفر دستگير و تحویل مراجع قضائی شدند.

امجدی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، آن را از طریق تلفن 110به پليس اطلاع دهند.

كشف محموله 3 ميلياردي قاچاق  درآباده

فرمانده انتظامي آباده از كشف محموله 3 ميليارد ريالي كالاي قاچاق در اين شهرستان خبر داد.

سيدابوالفضل مسعودي ، اظهار داشت: در راستاي طرح برخورد با قاچاق كالا، ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر آباده حين كنترل خودروهاي عبوري به يك دستگاه كاميون حامل بار مشكوك و آن را جهت بررسي بيشتر متوقف كردند.

وي افزود: در بازرسي از اين خودرو، 66 دستگاه ترازوي ديجيتال، 6 حلقه شيلنگ PVC، 10عدد كمك فنر، 3 هزار عدد كمربند و قلاب خودرو، 511 بسته ياتاقان و 2 عدد خازن خارجي قاچاق كشف شد.

فرمانده انتظامي شهرستان آباده با اشاره به اينكه كارشناسان ارزش اموال مكشوفه را 3 ميليارد ريال برآورد كرده‌اند، گفت: در اين خصوص يك نفر دستگير و تحويل مراجع قضائي شد.

كشف 56  دستگاه استخراج ارز ديجيتال قاچاق در بيضاء

فرمانده انتظامي شهرستان بيضاء از كشف 56 دستگاه استخراج ارز ديجيتال قاچاق به ارزش 8 ميليارد ريال خبر داد.

محمود نجفي، در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی کسب خبري مبنی بر اینکه فردی سودجو در يكي از روستاهاي شهرستان بيضا اقدام به راه اندازی مرکز تولید ارز دیجیتال کرده است كه بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامي قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از یک سری اقدامات اطلاعاتی و فنی موفق به شناسایی محل مذکور شدند و پس از هماهنگي با مقام قضائي به محل مورد نظر اعزام شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان بيضاء با بيان اينكه در بازرسی از آن مکان، 56 دستگاه استخراج ارز ديجيتال (بيت كويين) قاچاق به همراه متعلقات کشف شد، گفت: برابر اعلام کارشناسان ارزش اموال مكشوفه، 8 ميليارد  ریال برآورد شده است.

نجفي با اشاره به اينكه تلاش جهت دستگيري مالك ادامه دارد، عنوان داشت: در اين خصوص پرونده تشكيل و تحويل مقام قضائي شد.

کشف کالای قاچاق ميلياردي در  قيروكارزين

فرمانده انتظامي قيروكارزين از كشف انواع كالاي قاچاق به ارزش 2 ميليارد ريال در بازرسي از يك دستگاه مزدا خبر داد.

حميدرضا صالحي‌فرد، بيان كرد: ماموران پليس آگاهي قيروكارزين حين کنترل خودروهای عبوری، به يك سواري مزدا مشكوك و آن را براي بررسي بيشتر توقيف كردند.

وي افزود: ماموران در بازرسي از آن خودرو، 31 دستگاه گوشي تلفن همراه هوشمند و ساده، 18 قوطي مكمل بدنسازي و يك دستگاه  ترازو ديجيتالي خارجي قاچاق و فاقد مجوز  قانوني را كشف كردند.

فرمانده انتظامي شهرستان قيروكارزين با بيان اينكه برابر نظر کارشناسان ارزش اموال مكشوفه، 2 ميليارد ريال برآورد شده است، گفت: در اين خصوص يك نفر دستگير و تحويل مراجع قضائي شد.

پلمب 40 واحد صنفي متخلف درمرودشت

فرمانده انتظامي مرودشت از پلمب 40 واحد صنفي متخلف به دليل نداشتن پروانه کسب و عدم رعايت مقررات بهداشتي در این شهرستان خبر داد.

فرشید زینلی، در تشریح این خبر بيان كرد: در راستای تحقق برنامه‌هاي پيشگيرانه، مقابله با تخلفات صنفی و ناهنجاري هاي اجتماعي در بين اصناف، طرح تشديد كنترل و نظارت بر واحدهاي صنفي در بهمن ماه در این شهرستان اجرا شد .

وي اظهار داشت: در همين راستا 280 واحد صنفي مورد بازديد قرار گرفت كه درجريان اين طرح، 40 واحد متخلف به علت نداشتن پروانه کسب و عدم رعايت قوانين و مقررات بهداشتي پلمب و براي 30 واحد ديگر اخطاريه صادر شد.

زینلی، ادامه داد: در صورتي كه سایر واحدهای صنفی در موعد مقرر به تعهدات خود عمل نكرده و قوانين و مقررات را رعايت نكنند با برخورد قانوني پليس مواجه خواهند شد.

رئیس پلیس شهرستان مرودشت با اعلام تداوم و تشديد اينگونه برنامه‌ها و اقدامات كنترلي و نظارتي پليس، از عموم شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موضوع از طريق شماره تلفن 110 اطلاع دهند تا در اسرع وقت به موضوع رسيدگي شود.

آتش سوزی در آپارتمان چهار طبقه مسکونی مهار شد

به گفته روابط عمومی سازمان آتش نشانی شیراز، ساعت 11:33 دقیقه امروز 4 اسفند ماه  در پی تماس اهالی محل با سامانه 125 و اعلام وقوع آتش سوزی در یک منزل مسکونی، بلافاصله با هماهنگی ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی، آتش نشانان ایستگاه های 19،22،7 و 9 به همراه خودروهای حامل دستگاه  تنفسی به محل حادثه واقع در بلوار فضیلت، رهسپار شدند.

بنا به اظهار آتش نشانان اعزامی، آتش سوزی از قسمت اتاق خواب یکی از واحدها در طبقه سوم ساختمان چهار طبقه مسکونی در نبود ساکنین اتفاق افتاد.

آتش نشانان همراه با تجهیزات خاموش کننده به سرعت خود را به طبقه سوم ساختمان رسانده و با استفاده از چندین رشته لوله آبدهی به مقابله با شعله های آتش درداخل منزل مسکونی مشغول شده و توانستند آتش را مهار کرده و همچنین از گسترش بیشتر آن به اطراف ممانعت به عمل آورند.

همزمان گروه امداد و نجات آتش نشانی با ایمنی کامل و بستن دستگاه تنفسی در داخل ساختمان مسکونی به جست و جوی گرفتار شدگان احتمالی پرداختند و موفق شدند ساکنان ساختمان را که در میان دود و آتش بدام افتاده بودند، به سلامت از داخل ساختمان به بیرون و محل امن انتقال دهند.

خوشبختانه این آتش سوزی تلفات جانی و مصدوم نداشت و علت بروز این حادثه نیز درحال حاضر از سوی کارشناسان سازمان آتش نشانی شیراز در دست بررسی است.

انتهای پیام/ س / م
نظرات بینندگان