کد خبر: ۱۴۴۷۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۳ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۹
شهردار شیراز:

شهروندان امکان رصد امور مرتبط با شهرداری با سامانه PMIS را دارند

حیدر اسکندرپور گفت: راه‌اندازی سامانه PMIS موجب می‌شود که تصمیمات مدیران شهری علمی و کارشناسانه باشد و شهروندان امکان رصد امور مرتبط با شهرداری را در هر زمان داشته باشند.
به گزارش سرویس اجتامعی شیرازه، حیدر اسکندرپور شهردار شیراز در آیین رونمایی از سامانه سیستم اطلاعات مدیریت پروژه (PMIS)، سامانه مدیریت حمل و نقل بار و سامانه سبزینه افزود: راه‌اندازی سامانه PMIS موجب می‌شود که تصمیمات مدیران شهری علمی و کارشناسانه باشد و شهروندان امکان رصد امور مرتبط با شهرداری را در هر زمان داشته باشند.

اسکندرپور گفت: افکار عمومی حق دارند از میزان هزینه ها در پروژه ای اطلاع داشته باشند؛ موضوعی که باعث شد امروز از سامانه PMIS رونمایی ‌شود و با راه اندازی آن شهروندان، مدیران و ناظران به صورت آنلاین می‌توانند تمامی پرداخت و صورت پرداخت ها را رصد کنند.

وی با تقدیر از دست اندرکاران اجرای این پروژه ها و نقش آنها در یکپارچگی بیشتر دستگاه‌های زیر مجموعه شهرداری با یکدیگر  گفت: با توجه به اقداماتی که در حوزه شهرداری الکترونیک صورت گرفته امروز به جایی رسیدیم که گاهی استعلام های ساختمانی  را می‌توان با نصب یک اپلیکیشن دریافت کرد.

شهردار شیراز در پایان ابرازکرد: این سامانه در وهله اول تصمیم‌گیری مدیران را علمی و کارشناسی‌تر خواهد کرد و همچنین امکان و حق رصد آنی و کامل امور شهری را به شهروندان داده و دست دستگاه‌های نظارتی را نیز جهت نظارت و رصد بهتر باز می‌کند.

همت شهرداری برای تکمیل سامانه PMIS 

سید عبدالرزاق موسوی رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: امروز اولین گام محکم و عملی در مسیر مدیریت صحیح پروژه‌های شیراز برداشته شد.

موسوی از شهردار و مدیران شهرداری خواست برای تکمیل و اجرای دقیق سامانه PMIS همت کنند تا این سامانه بتواند حجم قابل توجهی از تعارض منافع، تبعیض و فساد را کنترل کند.

وی در تشریح اهمیت موارد یادشده ابراز کرد: شهرداری سالانه ۱۵۰۰ قرارداد به‌صورت میانگین با افراد و مجموعه‌های مختلف منعقد می‌کند که می‌توان براساس آن، حجم گردش مالی شهرداری را بررسی کرد. همه هزینه‌ها و اقدامات در چارچوب این قراردادها به تصویب می‌رسد و سامانه PMIS تاکید می‌کند که این بودجه‌ها باید در کجا خرج شود و از همین رو است که شورا برای به ثمر رسیدن آن اصرار بسیاری کرد.

رئیس شورای شهر شیراز با بیان اینکه راه‌اندازی سامانه PMIS نخستین گام در زمینه یادشده است، ادامه داد: از لحظه‌ای که درخواستی مطرح می‌شود تا برآورد آن و مطرح شدنش در کمیسیون و طی دیگر مراحل در این سامانه ثبت می‌شود و قابل رصد است.

موسوی ابراز کرد: قراردادهای شهرداری برای نخستین بار در چندین قالب تنظیم می‌شود که بخش املاک تاکنون به پایان رسیده است و سه بخش جدید در شهرداری ایجاد شد و اداره حقوقی و مصوبات این قرارداد‌ها را با کمک شهرداری تنظیم کرد و اداره نظارت و ارزیابی عملکرد و همچنین مرکز پژوهش‌ها باعنوان پشتوانه این کار اقدامات مهم و ماندگاری را صورت داده‌اند.

انتهای پیام/ر/م
نویسنده :
رضا کوهی شوریجه
برچسب ها: شیراز ، شیرازه ، pmis ، شهرداری
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
کاویان
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۹
0
نهال لیمو ترش