کد خبر: ۱۴۴۷۴۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۲ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
طی تفاهم‌نامه‌ای مطرح شد؛

ایجاد اشتغال و حمایت از زنان مددجوی روستایی فارس

تفاهم نامه همکاری کمیته امداد فارس و سازمان تعاون روستایی فارس با هدف توانمندسازی و حمایت از زنان مددجوی روستایی امضا شد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، کمیته امداد فارس و سازمان تعاون روستایی فارس تفاهم نامه ای با موضوع ایجاد اشتغال محرومین و مددجویان روستایی در راستای توانمند سازی اقتصادی زنان روستایی به مدت 5 سال امضا کردند.

محمد بذرافشان، مدیر کل امداد فارس گفت: برخی عوامل اجتماعی، فرهنگی و ساختاری در کشور باعث زایش فقر و افزایش محرومیت در جامعه شده است که سرریز آن سبب مراجعه به کمیته امداد است.

بذرافشان در ادامه گفت: هدف از امضای این تفاهم نامه ایجاد و ارتقای دانش فنی و مهارت های حرفه ای مددجویان زنان روستایی  از طریق آموزش، کمک به بهبود فضای کسب و کار و کمک در بازار یابی و فروش محصولات نولیدی زنان روستایی است.

بذرافشان گروه هدف در این کار را افراد مستعد و متقاضیان واجد شرایط جدید از زنان روستایی عنوان کرد و افزود: یکی از مهم ترین سرفصل های مهم کمیته امداد، توانمندسازی مددجویان است.در حال حاضر درصد قابل توجهی از جمعیت مددجویان را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند.

هدایت الله رحیمی، مدیر سازمان تعاون روستایی استان فارس در این جلسه گفت: در راستای اجرای اصل 29 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و مفاد سند کاهش فقر استانهای کشور، تفاهم نامه ای فی مابین سازمان تعاون روستایی استان فارس و کمیته امدام فارس منعقد می شود.

وی افزود: در تفاهم نامه مذکور که در راستای توسعه ی نظام پیشگیری از آسیب های فردی و اجتماعی تنظیم شده است؛  هم افزایی در منابع مورد استفاده در حوزه ی حمایتهای اجتماعی و تشریک مساعی بین بخشی در دستگاه های اجرایی مد نظر قرار گرفته است.

انتهای پیام/ح/م

نظرات بینندگان