کد خبر: ۱۴۴۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
استاد تمام دانشگاه شیراز؛

تلفیق مباحث تئوری و تجربه عملی عامل پیشرفت جامعه مهندسی است/ بروز مهندسی در کشور پس از انقلاب در جبهه‌های دفاع مقدس بود

پروفسور علیشاهی با بیان اینکه تلفیق مباحث تئوری و تجربه عملی عامل پیشرفت جامعه مهندسی است، گفت: پردیس‌های فناوری در دانشگاه شیراز در حال توسعه هستند و گروه‌هایی که در حال کار بوده، می‌توانند با ارتباط با فنی و حرفه‌ای کار خود را سرعت بخشند.
به گزارش سرویس اقتصادی شیرازه، پروفسور محمدمهدی علیشاهی استاد تمام دانشگاه شیراز در وبینار مجازی با حضور مهندسین دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس با تبریک روز مهندس گفت: بروز مهندسی کشور بعد از انقلاب در جبهه‌های دفاع مقدس با دستان خالی شروع شد، از همان جا بود که مهندسی قوت گرفت و از جبهه افراد بی بدیل بیرون آمدند که نامشان همیشه در تاریخ جاودان است.

وی افزود: اوج شکوفایی در صنایع دفاعی نتیجه داد و مکان های که در فناوری پیشرفته داشته ایم، مهندسی توانست با عملکرد عالی در رتبه های بالا قرار بگیرد.

علیشاهی با بیان اینکه هر جایی که تحریم برما تحمیل شد بنا را برخودکفایی گذاشته و موفق شده ایم، اضافه کرد: اما وقتی در موضوعی مسئولین دغدغه نداشتند پیشرفت نکردیم. باید مهندسی در خدمت جامعه باشد و اکنون ما با چالش های بزرگی روبرو هستم زیرا می خواهیم خودکفا باشیم.

به گفته این استاد دانشگاه؛ مهندسین چرخاننده چرخ صنعت این کشور هستند، وقتی جوانان در محیط مساعد قرار می گیرند و ساختار وجود دارد استعداد های خود را بروز می دهند، فراهم کردن زمینه اشتغال جوانان برعهده ما است تا گسترش تولید داشته باشد. 

بنابه اظهار پروفسور علیشاهی، هرکدام از مهندسان باید تولید کار و محصول داشته باشند و خطی است که در بعضی از دانشگاه ها پیگیری می شود، یکی از زمینه های که مهندسین بدرخشند، با تکنولوژی و حرفه ای داشه باشند. 

وی با طرح این سوال که چرا آموزش ما خیلی آمیخته با کاربر و ابزار و تولید نیست، اظهار داشت: این نقطه ضعف است لذا پیشنهاد می‌دهم که همکاری دانشگاه فنی و حرفه ای با سایر دانشگاه های دیگر بیشتر باشد چرا اینکه فارغ التحصیل دانشگاه های دیگر افراد تئوریک هستند، دستشان به آچار نرفته است.

این استاد دانشگاه تلفیق مباحث تئوری و تجربه عملی را عامل پیشرفت جامعه مهندسی دانست و بیان کرد: پردیس‌های فناوری در دانشگاه شیراز در حال توسعه است و گروه هایی که در حال کار هستند می توانند با ارتباط با فنی و حرفه‌ای کار خود را سرعت بخشند.

پروفسور علیشاهی با اشاره به تلاش های شهید فخری زاده در سال های متوالی برای توسعه علمی کشور، اظهار داشت: ایشان باید الگوی ما در زمینه پیاده سازی علم در عمل قرار گیرد؛ کشور ایران به سمت همه هموطنان دست دراز کرده و انشالله از این دوره تحریم و دوره محاصره سربلند بیرون بیاییم. 

وی تصریح کرد: کار مهندسی در عبور از تحریم ها همت، همکاری و برنامه ریزی می خواهد لذا همه ما پشتکار می توانیم موثر باشیم.

انتهای پیام/ ح / م
نظرات بینندگان