کد خبر: ۱۴۴۷۵۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۹ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
در آیین افتتاحیه اردوی مجازی راهیان نور فارس مطرح شد؛

اردوی راهیان‌نور دانش‌آموزان فارس در بستر مجازی اجرا می‌شود/ شهدا مظاهر اصلی تمدن و فرهنگ اسلامی هستند

معاون هماهنگ‌کننده سپاه فجر فارس با بیان اینکه پدیده بیماری منحوس کرونا طی سال گذشته تاکنون بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی را با مشکل روبه‌روکرده است، گفت: در این راستا باید بر این باور بود که اجرای برنامه‌های فرهنگی، تربیتی و آموزشی در هر شرایطی تعطیل‌ناپذیر است.
به گزارش سرویس فرهنگ ایثار و شهادت شیرازه، مراسم افتتاحیه اردوی مجازی راهیان نور دانش‌آموزان استان فارس امروز در سالن امام علی(ع) سپاه فجر استان فارس برگزار شد.

علی محمد محمدی معاون هماهنگ کننده سپاه فجر فارس در آیین افتتاح اردوی مجازی راهیان نور استان فارس با بیان اینکه پدیده بیماری  منحوس کرونا در طی سال گذشته تاکنون بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی را با مشکل روبه‌روکرده است، گفت: در این راستا باید براین باور بود که اجرای برنامه‌های فرهنگی، تربیتی و آموزشی در هر شرایطی تعطیل ناپذیر است.

وی افزود: ارسال تصویر بی روح در فضای مجازی مورد توجه نیست و انتقال حس معنوی در شرایط شیوع کرونا مورد توجه سپاه و اداره کل آموزش و پرورش فارس قرار گرفته و در این راستا راهیان نور فضا را برای کسانی که به سمت نور می روند باز گذاشته است.

معاون فرهنگی سپاه فجر فارس بیان داشت: در گذشته اگر تعداد اندکی به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس اعزام می‌شدند و با تمهیداتی که اندیشه شده از طریق فضای مجازی قادر هستیم تعداد زیادی از طریق فضای مجازی به مناطق عملیاتی آشنا کنیم.

اردوی راهیان‌نور دانش‌آموزان فارس در بستر مجازی اجرا می‌شود/ مظاهر اصلی تمدن و فرهنگ اسلامی ما شهدا هستند
سید امید حسینی مسوول اردوی راهیان نور و گردشگری سپاه فجر در این نشست بیان داشت: اردوی راهیان نور در فضای مجازی از 10 تا 13 اسفندماه ویژه دختران و پسران دانش‌آموز در قالب دیدار عملیات دوران دفاع مقدس شامل فکه، شلمچه، معراج شهدا و دیگر مناطق برگزار می شود.

وی روز ملی راهیان نور در 20 اسفند ماه سال جاری را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: به همین مناسبت علاوه بر اجرای برنامه‌های فرهنگی از 30 نفر از برگزیدگان فعال در حوزه راهیان نور تجلیل می شود.

فرهاد اسماعیلی، مدیركل آموزش و پرورش فارس در این مراسم تصریح کرد: امسال به دلیل شیوع كرونا، اردوی راهیان نور دانش‌آموزان این استان به‌صورت مجازی برگزار می‌شود، در سال تحصیلی جاری این اردو در دو نوبت و دو روز برای دانش‌آموزان پایه دهم و یازدهم و دانش آموزان پایه دوازدهم و سیزدهم برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: در این دو روز راویان تربیتی با حضور در مناطق جنگی برنامه‌های زنده‌ای را در بستر شبکه شاد به‌صورت هدفمند برای تمامی دانش‌آموزان اجرا خواهند کرد.

مدیركل آموزش و پرورش فارس یكی از مزایای این اردو را عدم محدودیت برای دانش‌آموزان دانست كه تمام دانش‌‌آموزان می‌توانند در این اردو شركت كنند.

اسماعیلی ادامه داد: هر تمدن دارای نشانه‌ها و نمادهایی است و خوشبختانه از مظاهر اصلی تمدن و فرهنگ اسلامی ما شهدا هستند.

اردوی راهیان‌نور دانش‌آموزان فارس در بستر مجازی اجرا می‌شود/ مظاهر اصلی تمدن و فرهنگ اسلامی ما شهدا هستند

وی با بیان اینکه اوج فرهنگ ایثار، شهادت است، گفت: کسی می‌تواند به اوج ایثار یعنی شهادت برسد که از مسیر تربیتی درست عبور کند و اردوی راهیان‌نور از تبیین‌کننده‌های این راه درست است، مسیر تربیتی شهدا در دنیا تبدیل به الگویی شده است که همه کشورهای دنیا را نگران کرده و این مسئله قابل افتخار و در خور ستایش است.

گفتنی است؛ در پایان از تابلو راهیان نور فضای مجازی با حضور مسوولین استانی رونمایی شد.

انتهای پیام/ ح/ م
نظرات بینندگان