کد خبر: ۱۴۴۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۲ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۹
استاندار فارس خواستار شد؛

تشدید بازرسی و نظارت بر ترددها به ویژه در آستانه نوروز

عنایت‌الله رحیمی با تاکید بر اینکه سفرهای نوروزی باید کنترل و هدفمند شود تا شاهد افزایش بیماری در استان نباشیم، ‌خواستار تشدید بازرسی و نظارت‌ها در ترددها به ویژه در آستانه نوروز شد و گفت: فرمانداران اعمال محدودیت‌ها را در شهرستان‌های نارنجی تشدید کنند.
به گزارش سرویس اجتماعی و سلامت شیرازه، عنایت‌الله رحیمی بعد از ظهر امروز در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در فارس با بیان اینکه فارس کارنامه نسبتا درخشانی در مبارزه با کرونا طی یکسال گذشته داشته که متاثر از تلاش کادر درمان و بهداشت، مردم و مسئولان است، گفت: ویروس جهش یافته کرونا تحت عنوان سوش انگلیسی در فارس مشاهده شده که می‌طلبد آمادگی لازم برای مبارزه با آن ایجاد شود و همچنین اقدامات پیشگیرانه‌ای در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: در یک مقطع از زمان در ماههای اخیر وضعیت استان به لحاظ شیوع کرونا به رنگ آبی درآمد اما متاسفانه افزایش تردد و مسافرت‌ها موجب شد که امروز ۱۱ شهرستان در وضعیت آبی، ۱۶ شهرستان در وضعیت زرد و ۹ شهرستان هم در وضعیت نارنجی قرار گیرد.

تشدید بازرسی و نظارت بر ترددها به ویژه در آستانه نوروز
رحیمی با تاکید بر اینکه برای هر یک از این شهرستان‌ها باید چاره اندیشی شود، اظهار کرد: البته همچنان اصلی ترین رفتار همان نظارت بر اجرای دستورالعمل‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

استاندار فارس در ادامه خواستار همکاری و همراهی بیشتر مجموعه فرهنگی استان برای فرهنگسازی در خصوص این بیماری شد و صدا و سیما و اصحاب رسانه به عنوان یکی از کانون‌های اصلی مبارزه با این بیماری طی یکسال گذشته در فارس تقدیر کرد.

وی با تاکید بر اتخاذ تدابیر مهم‌تر در آستانه ایام نوروز، گفت: اگرچه استان فارسی‌ها به ویژه شیرازی‌ها مهمان‌نواز هستند اما  همانند سال قبل امکان پذیرایی از میهمانان و اسکان آنها به صورت عمومی نداریم.

رحیمی با تاکید بر اینکه سفرهای نوروزی باید کنترل و هدفمند شود تا شاهد افزایش بیماری در استان نباشیم، 
‌خواستار تشدید و بازرسی و نظارت ها در ترددها به ویژه در آستانه ایام نوروز شد و گفت: فرمانداران اعمال محدودیت‌ها را در شهرستان‌های نارنجی تشدید کنند.

وی در پایان با بیان اینکه با تلاش دولت‌ علی‌رغم همه مشکلات و تحریم‌ها و مباحث اقتصادی، مرحله اول واکسیناسیون انجام شده و امید است در مرحله دوم گستره بیشتری تحت پوشش قرار گیرند، افزود: پس از کادر درمان، واکسن در دسترس استفاده گروههایی با خطر بالا قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/س / م

برچسب ها: کرونا ، ستاد استانی ، فارس
نظرات بینندگان