کد خبر: ۱۴۴۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۵ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
مدیر حوزه علمیه منصوریه:

امروز جامعه به مبلغانی نیاز دارد که در خدمت مردم باشند

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا حدائق گفت: امروز جامعه به مبلغانی نیاز دارد که در خدمت مردم باشند و در بین مردم بعضی‌ها قدرشناس و برخی ناسپاس‌اند اما مهم این است که خداوند متعال می‌بیند.
به گزارش سرویس فرهنگ و عترت شیرازه، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا حدائق مدیر حوزه علمیه منصوریه در مراسم ملبس طلبه های این حوزه ضمن تبریک میلاد امام علی (ع)، گفت: طبق حدیث امام صادق (ع) در پوشیدن لباس رسمی دین اگر خوب عمل کردید خداوند به شما دو ثواب می دهد و اگر کم گذاشتید دو عذاب درپی خواهد داشت.

وی افزود: این ثواب یکی حفظ آبروی این جایگاه دوم کار نیک است و عذاب آن تخریب جایگاه و کار ناشایست است.

مدیر حوزه علمیه منصوریه با بیان اینکه پوشیدن لباس دین یک مسئولیت خطیر پر ثواب و پر عذاب است، خاطرنشان کرد: پوشیدن لباس روحانیت، فرصت بسیار خوبی است و شاکریم که در اردوگاه صاحب الزمان توفیق حضور داریم. 

حجت الاسلام و المسلمین حدائق با بیان اینکه اکنون مسئولیت اجتماعی را آغاز می کنید، اظهار داشت: امام علی (ع) می فرماید که علما وقتی به یکدیگر نامه می نوشند سه مطلب یادداشت می کردند؛ مطلب اول کسانی که بین خودشان و خدا را اصلاح می‌کنند، خداوند بین این ها و مردم را اصلاح می کنند.

برای تقرب به خدا وقت بگذارید

وی خطاب به طلاب حاضر در جلسه، تاکید کرد: برای تقرب به خدا وقت بگذارید، بعضی از مردم تملق غیر خدا را دارند اما برای خداوند متعال وقت نمی گذارند. 

مدیر حوزه علمیه منصوریه تصریح کرد: امام خمینی (ره) بین خود و خدا را اصلاح کرد و خداوند بین او و مردم را اصلاح کرد؛ امام چه کرده است که ملت های مختلف با مذهب های متفاوت ایشان را دوست دارند. 

حجت الاسلام و المسلمین حدائق با اشاره به اینکه برای خداوند کار کنید و اگر آخرت را اصلاح کنید دنیا را خداوند درست می کند، اظهار داشت: دلیل آشفتگی امروز دنیا، آشفتگی آخرت است. 

امروز جامعه به مبلغانی نیاز دارد که در خدمت مردم باشند

این کارشناس مذهبی با تاکید بر اینکه شما مسئولیت و تولیت تربیت امر اوخروی مردم را بر عهده دارید و مهم ترین کار است، گفت:  پیامبر (ص) به امام علی (ع) یک نفر به توسط شما هدایت شود، ثواب به آنچه خورشید می تابد مهم تر است؛ کار طلبه ها نیز به همین ترتیب است‌.

وی با اشاره به سومین نکته، اضافه کرد: باطن ها را درست کنید تا ظاهر ها را خداوند درست کند، تمام کسانی که در گذشته تاریخ توفیقات و نقش آفرینی هایی دارند؛ باطن خودشان را اصلاح کردند و خداوند یاری شأن کرد. 

به گفته این استاد حوزه، برخی از مردم موفقیت بعضی ها را بر شانس می پندارند در صورتی که این موضوع خلاف توحید است و خداوند شانسی عمل نمی کند؛ ذره ثواب ها را خداوند جواب می دهد. 

شرط لازم برای موفقیت بندگی خداوند و تقوا است

عضو جامعه روحانیت شیراز تصریح کرد: شرط لازم برای موفقیت در زندگی دنیوی و اخروی؛ بندگی خداوند و تقوا است. 

وی با بیان اینکه در لباس روحانیت باید به مردم رسیدگی شود، اضافه کرد: دلسوز آخرت باشید دنیا درست می شود، در این لباس آمده ایم که به داد مردم برسیم. این لباس پر مسئولیت است چرا اینکه نماد تبلیغ دین هستید و برای کمک به مردم فرصت خوبی است. 

بنا به اظهار مدیر حوزه علمیه منصوریه، امروز جامعه به مبلغانی نیاز دارد که در خدمت مردم باشند و در بین مردم بعضی ها قدرشناس و برخی ناسپاس اما مهم این است که خداوند متعال می بیند. 

وی در پایان سخنان خود رو به طلبه های تازه ملبس شده، گفت: لباس دین در زندگی تان حاشیه قرار نگیرد و همیشه بپوشید.

انتهای پیام/ح/م

نظرات بینندگان