کد خبر: ۱۴۴۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۷ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۹
مدیرکل آموزش و پرورش فارس مطرح کرد:

بیش از۶۰ هزار دانش‌آموز استان فارس از داشتن گوشی و تبلت محروم هستند

مدیرکل آموزش و پرورش فارس یکی از مهمترین مولفه‌های کمک مومنانه را نحوه توزیع کمک عنوان کرد وگفت: علی‌رغم تلاش‌های انجام شده برای تامین نیازهای دانش‌آموزان به ابزارهای الکترونیکی آموزش مجازی، هنوز بیش از ۶۰ هزار دانش‌آموز استان فارسی از داشتن گوشی و تبلت، محروم هستند.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، فرهاد اسماعیلی در همایش بزرگ توکاد (آیین اهدای تبلت به دانش آموزان بازمانده از تحصیل)، با بیان اینکه در حال حاضر ٨٥٠ هزار دانش آموز در فارس مشغول به تحصیل هستند، گفت: حدود ٢٠ درصد از دانش‌آموزان یعنی معادل ٩٠ هزار نفر فاقد گوشی همراه و تبلت بودند که با تامین ۲۰ هزار دستگاه گوشی و تبلت، بخشی از این نیاز مرتفع شد.

وی یکی از مهمترین مولفه‌های کمک مومنانه را نحوه توزیع کمک عنوان کرد و افزود: علی‌رغم تلاش‌های انجام شده برای تامین نیازهای دانش‌آموزان به ابزارهای الکترونیکی آموزش مجازی، هنوز بیش از ۶۰ هزار دانش‌آموز از داشتن گوشی و تبلت، محروم هستند.

اسماعیلی با بیان اینکه وقتی آموزش، سیاست و حتی مناسک دینی ما تحت‌الشعاع بیماری کرونا قرار گرفت، همگان تلاش کردند تا اصل قضیه متوقف نشود، اظهار کرد:دین اسلام و شیعه همواره پیش رو بوده است و در همین بحران‌ها این گفته مصداق پیدا می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه در بحران کرونا معلمان به خوبی درخشیدند، افزود: در بحرانی که ممکن بود دانش آموزان از تحصیل باز بمانند، روش‌های مختلفی برای آموزش پیش گرفته شد، صدا و سیما تمام قد برای آموزش برنامه‌های تلویزیونی وارد شد و معلمان در فضای مجازی به امر آموزش پرداختند.

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در گام دوم انقلاب جوانانی داریم که در تمام عرصه‌ها تمام قد برای تمدن سازی آمادگی دارند، اظهار کرد: پس از شیوع کرونا آموزش به شیوه‌های مختلفی در دستور کار قرار گرفت اما با چالشی تحت عنوان محرومیت تعداد زیادی از دانش آموزان برای استفاده از گوشی همراه مواجه شدیم که در این راستا حرکتی بزرگ برای تامین تبلت و وسایل کمک آموزشی دانش آموزان انجام شد.

وی به اجرای طرح توکاد در فارس اشاره کرد وافزود:یکی از ویژگی‌های طرح توکاد رعایت شان دانش آموزان محروم است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس ابراز امیدواری کرد که با تجهیز دانش آموزان به وسایل روز و روش‌های تدریس در فضای مجازی، نقصیه آموزش را در دوران کرونا کمتر شود.
به گزارش ایسنا، تاکنون ٢٠ هزار و ۵۹۳ تبلت با هدف تامین نیاز دانش‌آموزان نیازمند با صرف بیش از 51 میلیارد تومان اعتبار در قالب طرح توکاد، تهیه و توزیع شده است و این روند همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/س/م
نظرات بینندگان