کد خبر: ۱۴۴۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۲ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۹

روزنامه حامی دولت در آرزوی شرایط اقتصادی سال ۹۰

یک روزنامه اقتصادی همسو با دولت می‌گوید: دست کم ۶ سال زمان لازم است تا کشور به شرایط و رشد اقتصادی سال ۹۰ (قبل از دولت روحانی) بازگردد.
به گزارش سرویس رصد اقتصادی شیرازه، یک روزنامه اقتصادی همسو با دولت می‌گوید دست کم شش سال زمان لازم است تا کشور به شرایط و رشد اقتصادی سال ۹۰ (قبل از دولت روحانی) بازگردد.

روزنامه جهان صنعت می‌نویسد: گرفتاری در تله رکود اقتصادی هم می‌تواند در اثر تحریم‌ها باشد و هم در اثر نحوه سیاستگذاری مقامات. با این وجود به نظر می‌رسد سیاستگذاری‌های داخلی وزنه سنگین‌تری در مقایسه با تحریم‌ها داشته است. برآورد می‌شود که کشور به شش سال زمان نیاز داشته باشد تا بتواند به شرایط سال ۹۰ بازگردد.

بررسی وضعیت محصول ناخالص ملی در ۵ سال گذشته مؤید بی‌توجهی سیاستگذار به حمایت از بخش واقعی اقتصاد و حیف و میل سرمایه‌ها در حوزه‌های غیر مولد و بدون ارزش افزوده برای اقتصاد بوده است.
روزنامه حامی دولت در آرزوی شرایط اقتصادی سال ۹۰

پیش‌بینی می‌شود در صورت احیای برجام و از سرگیری فروش نفت، این موضوع تأثیر خود را به سرعت در شاخص‌های اقتصادی بگذارد و روند مثبت شدن محصول ناخالص داخلی را تسریع بخشد. اما از آنجا که چنین رشدی تنها در سایه خام‌فروشی و صادرات نفت اتفاق می‌افتد و تغییری اساسی در ساختار اقتصادی ایجاد نمی‌شود تاریخ انقضای زیادی نخواهد داشت. این روزنامه خواستار جدی گرفتن مدیریت مصرف منابع کشور برای رشد و رونق اقتصادی شد.

انتهای پیام/ م
نظرات بینندگان